Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Mijn normale mejzlik klinkt wel net als een benzine volgas dus die blijft mooi zitten :) Doet het goed op de shows ;)

Mijn normale mejzlik klinkt wel net als een benzine volgas dus die blijft mooi zitten :) Doet het goed op de shows ;)

Dan heb je een te klein maatje gekozen:) Mijn F3A-X wedstrijdkist is fluisterstil met een Mejzlik, wel 3-blads, maar toch.

Ik wil eerst testen met de APC-E en als ik dan zeker weet welke prop ik wil, dan neem ik toch een cfk exemplaar, is toch wel erg mooi:D

Hoewel een klapprop mij ook wel aanstaat, met name voor het vervoer, je klapt 'm in en hij past net wat makkelijker in de auto.

Hoezo, in al je andere kisten zit toch wel van die Hitec-rommel? ;)

Zonder gekheid; het ziet er netjes uit allemaal en idd de inbouw gaat toch een stuk vlotter zo.

Ik had denk ik alleen het 'motorkruis' (het stuk hout wat tegen de motor zit) van metaal gemaakt voor extra koeling. Of dat veel zou uitmaken, ik weet het niet. Zat er geen metalen kruis bij deze motor?

Of gewoon dit:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT Motor Mount for 35-30 size motor $10.56

voor 11 dollar, past precies. Geen tijdsinvestering, veel lichter dan de houten versie en ook meer koeling! Wellicht toch nog een optie, Alex?

Bedoel je deze misschien? Net erop gezet :)

cimg4715.preview.jpg

Eej P-J:D Dat is gewoon ordinaire bezemsteel, gewoon bij de bouwmarkt vandaan. Is alleen wel ff precisiewerk om met een boor vanaf 2 kanten het gat in het midden te houden:D

De mijne zat er ook 60 vluchten zo op en dat hield toch best aardig. Als je nog eens besteld kan je zo'n steun mee bestellen en die een keer monteren als het regent ofzo :)

Die Hobbycity mount is toch wel een heel stuk fraaier dan de 'Hacker-mount' van Lorenz (deze weegt 160gram incl alle montage bouten!!).
Enige punt; hoelang is de Hobbycity mount? Als ik mijn AXI 5330/F3A in de 'front' positie monteer, dan moet ik ongeveer 16 cm overbruggen :mrgreen:

Groet,

Julius

Ik zie alleen geen maten, dat is jammer, zou om ongeveer 9cm gaan....

Zoals je boven ziet past het perfect op een axi! Ik zou vanwege de betere koeling het toch overwegen. Winfried zijn Axi had toch last van de hitte en daarom vloog hij altijd zonder spinner, om zo meer koeling te bewerkstelligen. Da's dus niet voor niks!

Laatst bewerkt:
Ja, ik vlieg sowieso zonder spinner ivm de koeling, hoop dat de accu's vandaag of morgen binnen komen..... (al heb ik er nu niets aan, zit nu zelf in een hotelletje op de laptop:mrgreen:)

Misschien kun je ook de 80mm 'Cooling spinner' van Aerobertics nemen?
Zit hier zelf aan te denken.

Zie onderstaande foto (middelste spinner).

f3aspinner.bmp

Laatst bewerkt:
Back