Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

En geen jurylid die alles kan zien tijdens de vlucht...


Ik moet zeggen dat ik het filmpje nog niet ZO goed had bekeken, maar alleen om te kijken of ik het met je eens was ff figuur M bekeken.
Zoiezo nog niet helemaal...

Dat die radii gelijk moesten zijn wist ik niet, in en uit natuurlijk wel, maar ik dacht dat het loop deel middenin een ander mocht zijn... Je zal vast gelijk hebben, ben dit keer niet bij de cursus geweest, en het ook niet na-gekeken/-gevraagd.

De rechte stukjes die missen, volgens mij ontbreekt hij enkel volledig na de laatste kwartrol, verder zijn ze niet gelijk maar zit er wel een kort momentje (of langer momentje) rust. Is dat niet voldoende?

De stallturns zelf, het verwaaien mag toch?.... volgens mij mag het verwaaien vlak voor de daadwerkelijke stalturn, omdat op dat punt de richting waarop je toestel wijst belangrijk is, en niet waarheen hij vliegt, zelfde geld voor direct erna.
 
die vluchtronde de 2e plaats als ik mij niet vergis.

Bedankt voor je analyse Henri, maar inderdaad, wat je zelf al aangeeft; een 2e plaats die ronde. Het was ook nog eens de beste vlucht van de dagwinnaar, en daar heb ik 99.2% van behaald, dus tevreden blijf ik:) Ik denk trouwens dat je een heleboel niet kunt beoordelen aan de hand van dit filmpje, daarvoor is er simpelweg teveel ingezoomd, je mist gewoon het overzicht/complete kader:)
 
@Nando: radiussen van lusdelen dienen binnen 1 figuur gelijk te zijn. Dat geldt ook voor de M.

Kijk het filmpje nog eens, let op het begin van z'n M. Kwart lus, rol. Hij is nog niet klaar met de lus of de rol begint al. Je wil toch niet beweren dat je daar een recht stukje ziet?

Het is taak aan jou om de jury te overtuigen dat ze er zijn.. daarnaast moeten ze natuurlijk even lang zijn, anders zit bv. een rol niet in het midden van een verticale lijn.

Bekijk de 2e stallturn nog eens goed. Als de stallturn gedaan is,(dus ná de stallturn) het toestel weer vertikaal is, zie je het toestel naar de bellypan toe trekken. Dat is geen wegwaaien vanwege een stallturn.

@Alexzzz: het was een prima vlucht maar imo ben je niet goed bezig als je denkt '2e plaats die vluchtronde, dus goed'. Met die instelling kom je nooit structureel hoger, je moet elke vlucht kunnen durven kraken en ook kritiek/opmerkingen van anderen durven accepteren.

De dingen die ik noem, zijn in het filmpje duidelijk te zien. Plaatsing tov de box en het midden niet, dus daar heb ik niets over gezegd.

De vlucht van Winfried was echt behoorlijk beter nog, ook al zal dat mss niet helemaal uit de scores blijken.

Hoe dan ook; ik deed het niet om Alexzzz af te zeiken, dan had ie wel lagere cijfers gekregen van mij op de wedstrijd. Ik dacht nuttige tips te geven om het programma beter te gaan vliegen, maar misschien dat ik het dan wel gewoon verkeerd zie..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Alexzzz: het was een prima vlucht maar imo ben je niet goed bezig als je denkt '2e plaats die vluchtronde, dus goed'. Met die instelling kom je nooit structureel hoger, je moet elke vlucht kunnen durven kraken en ook kritiek/opmerkingen van anderen durven accepteren.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt; het is niet zo dat ik niks ga doen met jouw kritiek (na zondag heb ik ook al de nodige nieuwe trainingsvluchtjes weg) maar op die dag, onder die omstandigheden (1e wedstrijd dit jaar, geringe voorbereiding) was ik toen wel tevreden. Wat uiteraard niet inhoudt dat ik nu niks ga doen met jouw tips;) Nogmaals dank, er wordt wel degelijk iets mee gedaan dus;)
 
Ok, dan begreep ik je inderdaad even verkeerd :)

Dat figuur M is toch een onding.. het kan je zo onwijs veel punten kosten, ook in de A, en er zitten ook nog 2 goede kansen op een harde nul in (de stallturns).
 
Succes daarmee.. ik ga de competitie graag aan :)

Nando komt volgend jaar ook A vliegen begreep ik, hij zou zich zeker in kunnen vliegen als ie wat trainde (z'n eigen woorden)

Wordt gezellig zo :)
 
HAHAHA, dat ik me zou kunnen invliegen als ik er veel voor zou trainen is wat anders dan er veel voor gaan trainen en en me daadwerkelijk invliegen.

Nee, 2011 niet, 1e jaar dat het mss wil doen is in 2012...

En hopelijk hebben we tegen die tijd gewoon een goede AM en/of 3D klasse zodat ik me daar mee bezig kan houden.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat goed met de Evolution, op de laatste wedstrijd in Son heeft ie zijn eerste beker gehaald in de B klasse:) Maar dat even terzijde....

Ik overwoog al een tijdje om een T-canaliser te gaan testen, zo gezegd, zo gedaan, hij zit erop. Op aanraden van Bert vd V staat ie nu op 1.5 graden positief, t.o.v. de hoofdvleugel;

evocanal_7_.jpg


evocanal_2_.jpg


evocanal_3_.jpg


evocanal_4_.jpg


evocanal_5_.jpg


evocanal_6_.jpg


evocanal.jpg


Mogelijk deze week nog testvliegen...
 
En met windstil weer kun je er ook best leuk mee spelen:)

evohover01.jpg


evohover02.jpg


evohover03.jpg


De canaliser lijkt inderdaad voor een directer ruddergedrag te zorgen, maar ik zal eerst uitgebreider moeten testen om daar écht iets zinnigs over te kunnen zeggen...
 
Als je dat doet met je normale vlieguitslagen, zijn je uitslagen te groot :)
 
Nou, dat hoeft niet persee, als je hem lekker laat torqen dan zou kom je met rudder alleen een heel eind. Die is groot, en heeft meestal behoorlijk wat uitslag.
 
Als ie torqued heb je gelijk, ik dacht dat het hoveren was, en dan red je het met normale F3A roluitslagen niet.. hij gaat dan alsnog torquen.
 
Je kunt hem inderdaad niet laten hoveren (althans, niet lang) bij gebrek aan ailerons die in de propwash zitten, maar torquen gaat inderdaad prima. Nu is het rudder ook vrij klein hoor, alleen met windstil weer wil het een beetje lukken. Maar het was gewoon een testje, verder geen 3D plannen met de Evolution, dat is sowieso vrij kansloos:)
 
Nog een paar foto's van gisteren;

full


full


full


Niet mijn laagste knife-edge, volgens een aantal mensen heb ik de grond zelfs een keer net aangetikt in een andere vlucht, maar toch:mrgreen:

full


Ik ben ondertussen redelijk gewend aan de T-canaliser, komende tijd nog even flink trainen nog...:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet ik nu daarheen komen om je een draai om je oren te geven?

Je hebt al een hele kudde 3D-hokken, gebruik die maar om de grond te raken, geen ramp als je die prakt.

Je F3A kist is bedoeld voor F3A en daar wordt de grond niet bij aangeraakt ;)
 
Hahaha, nee, het zal niet meer gebeuren:mrgreen: Ik geloof dat ik wel stevig zou balen als ie plat ging.....
 
Back
Top