Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou aan je gasdosering werken ipv de spoed te verkleinen zodat je nooit te hard vliegt.
Njah, ik heb nu grofweg 35 vluchten gemaakt met de Evo, maar helemaal optimaal is het nog steeds niet bij mij, dus vandaar de prop-switch![]()
En daar moet je nog even flink op trainen.
een andere prop helpt mee, maar het draait toch om gas management!
Komt natuurlijk ook door de switch naar electro, daar is gas management toch heel anders dan bij een OS160.
Maar hier ligt nog voldoende ruimte voor verbetering. In Oss vloog je veel sneller omhoog dan naar beneden.
1 ding waar ik nu wel extra profijt van heb, wat de benzinemotor dan nog wel als nadeel heeft, is het praktisch ontbreken van trillingen.
@Alexzzz: jij hebt het voordeel van meerdere kisten. Ga nu eens fanatiek vliegen, als je dat al niet deed, en doe dan al die vluchten met 1 kist. Dan kun je die kist na een jaar toch echt afschrijven of op z'n minst veel onderhoud aan verrichten. Benzinemotoren trillen net zo hard..
ga er eens 400 vluchten mee maken, daar doelde ik op. Dat soort aantallen heb ik het over.. en dan kun jij die kist echt wel een onderhoudsbeurt gaan geven![]()
Tsja, wat zal ik zeggen.. jij bent een uitzondering, jij hebt motorolie-vingers, kennelijk. Bij jou doen alle motoren het altijd, bij de rest van de wereld is dat toch anders.
Qua benzinekisten zie ik toch schroefjes lostrillen en vet uit de uitlaat. Fors minder dan bij een tweetakt, maar het is er echt wel..
Zet die ZG62 (of nou ja, een variant ervan met de juiste inhoud) maar eens op een F3A glasbak en zie hoe die kist zienderogen aftakelt.
Dat Alexzzz geen problemen met zijn benzine motoren heeft is natuurlijk niet zo, die ene keer dat ik in Rozenburg was heb ik hem zelf de hele dag zien lopen te klooien met een onwillige motor.