Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ervaring met Oratex: retesterk. Veel sterker dan de gewone folie.
Dirk.
Klopt helemaal! In het verleden (ik vermijdt bewust het woord "vroeger" om niet als een ouwe ... over te komen) zeiden we altijd over Oratex: als je je kist crashed zitten de overblijfselen meteen in een linnen tasje. dat spul is inderdaad niet stuk te krijgen.
Max
Kijk van de firma Ora... heb je Ora-light, Ora-cover en Ora-Tex (in oplopend gewicht). Alleen als je gaat voor supra ultralicht gewicht zou ik kiezen voor Ora-light, anders maakt het niet zoveel uit denk ik. Mischien wel 25 gram! Nou poeh, dat zul je merken ... !! ;-)En wat betreft het gewicht?
In vergelijking met coverith van vroeger (oei, ben ik al een ouwe :wink
Te gebruiken voor een zwever van 2.5m?
Mvg,
Aurectar
Kijk van de firma Ora... heb je Ora-light, Ora-cover en Ora-Tex (in oplopend gewicht). Alleen als je gaat voor supra ultralicht gewicht zou ik kiezen voor Ora-light, anders maakt het niet zoveel uit denk ik. Mischien wel 25 gram! Nou poeh, dat zul je merken ... !! ;-)
Anders is het gunstiger een ruw (Ora-Tex) oppervlak te gebruiken. De niet-laminaire stroming blijft dan nl. veel kleiner van omvang (dan eerst laminair stukje en dan massale omslag naar turbulent), en is de totale weerstand kleiner.
Dirk.
Aurectar bedoelt u dit draadje: bespannen-met-zijde-hoe-doe-je-dat?
Aurectar,
Leuk om te lezen wat je ervan maakt. Mooie kist. Hier hou ik van.
Wil nog graag weten waarom je zijde gebruikt i.p.v. oracover.
Dat het sterker is zeker, maar zijn er nog meer voordelen ? Bijv. aerodynamisch?
Jan-Hein
Andere meningen welkom, natuurlijk.