Mooie foto's, niet modelbouw

belichting zit toch goed? alleen heb je redelijk vaak een micro knal in het gezicht, das niet zo mooi :)

Waarop meet je je licht? Als de persoon min of meer goed uitgelicht is zit't wel oké.

even een vraagje. Ik fotografeer nu met een 500D en ik twijfel dus om een 550D te kopen.

Ik heb namelijk met de camera van een kennis (550D) gefotografeerd (weliswaar met een tokina 12-24, ik zelf schiet met de kitlens). Ik had het idee dat ik met mijn eigen camera veel minder goede resultaten boekte, zelfs als alle instellingen hetzelfde waren.

Heeft het dus echt nut om over te stappen op een canon 550D (of beter), of zal een lenswisseling ook al veel verbetering geven? Ik twijfel nu namelijk om eerst een nieuwe lens, of eerst een nieuwe body te kopen (beiden zijn niet goedkoop..)

nee, zeker niet doen. Beter deftig upgraden van body (60D, 7D) of nog beter betere lens kopen.
Binnenkort komen er veel nieuwe aankondigingen, wacht nog maar een paar maand.

60D is voor mij nog even wat te prijzig, maar misschien is het beter om even flink door te sparen.

Is die tokina 12-24 F4.0 (versie I is 2e hands +- €300, versie II €500 nieuw ongeveer) wel een goede investering om bij mijn body te gebruiken? Heb die lens al vaker gebruikt en ik vind het wel een stevig lensje met mooie resultaten..

belichting zit toch goed? alleen heb je redelijk vaak een micro knal in het gezicht, das niet zo mooi :)

Waarop meet je je licht? Als de persoon min of meer goed uitgelicht is zit't wel oké.

Ik meet meestal op het gezicht (spotmeting). Normaliter schiet alles op M, maar de belichting was te inconsistent.

jup, dat is nu eenmaal concertfotografie, ik zit constant wieltjes te draaien, te scherpstelpunt joysticken, scherpstellen zelf, composities zoeken, muziek luisteren, licht analyseren en afdrukken :).

Van afgelopen week:

6781749125_114cb7b35b_b.jpg

6781748055_cdd3b266be_b.jpg

6781736515_f7ca3b8af8_b.jpg

6781696355_c32af4a17a_b.jpg

Net als Jeroen draai ook ik regelmatig aan het wieltje en verzet ik het scherpstelpunt. Soms is het zo donker dat ik 'm van de AF af haal omdat die het niet trekt.
Maar, juist om de inconsistentie in licht zet ik 'm op M. De A (of S) kan het zo snel niet corrigeren.

Wim

@Gertjan...
Vind hem op zich niet slecht hoor maar hij staat wat te dicht op de rand en rechts zit nogal een grijze waas. Vraag me af of de normale foto niet mooier was geweest, dus met schaduwen en wat meer contrast.

Eindelijk ook weer eens wat werk van mij wat ook de moeite waard is om te posten. Ik fotografeer wel veel maar dan voornamelijk voor het familiealbum en of privé foto's, niet voor publicatie geschikt dus.

Frozen Holland by Peter Gol, on Flickr

Frozen Holland 2 by Peter Gol, on Flickr

Frozen Holland 3 by Peter Gol, on Flickr

Frozen Holland 4 by Peter Gol, on Flickr

De natuur ontwaakt uit de winterslaap, over een tijdje krioelt het weer van de kikkervisjes.

CIMG9619.jpg

Wel lastig om tussen het riet door te fotograferen, twee padden en een derde pad maakt aanzet om erop te kruipen.

CIMG9617.jpg

Back