Jahre,
bedoel je daarmee dat je de lens zodanig richt dat perspectivische vervorming (die bij dit soort korte lenzen altijd aanwezig is) het minste zichtbaar is?
Zoals gemeld ook van mijn kan nog een paar panos.
Allen zijn dus gemaakt met Autostitch.
Als eerste de fotos van de flat.
Beide opnames zijn gemaakt vanaf onze voordeur. De eerste is mijn eerste opname van de serie. De bouw was toen nog maar net begonnen.
De tweede geeft de eind situatie weer.
Tussentijds heb ik nog 16 panos gemaakt vanuit ons slaapkamer raam. Het standpunt was daarmee dus hoger en de perspectivische vervorming dus anders.
Op beide opnames zie je links de gevel van ons huis en rechts een klein muurtje wat haaks staat op de gevel aan de rechter kant.
Hoewel het niet zo lijkt is de gevel van ons huis toch echt wel vlak
De volgende opname is de strand foto waar mijn oudste zoon 2x op staat. Deze pano is gemaakt uit 7 opnames. De linker afbeelding van Daniel is opgebouwd uit 2x zijn afbeelding, de rechter uit 3x.
De volgende foto is een meer dan 180 graden afbeelding. Deze is genomen vanaf een duin ten noorden van De Koog (Bij De Nederlanden)
Uiterst links is de Noorzee te zien en uiterst rechts weer.
Deze opname is opgebouwd uit ongeveer 70 fotos.
Dan nog 2 fotos genomen vanaf de dijk bij de waddenzee ter hoogte van De Cocksdorp. De dijk op de eerste foto loopt recht door, op de 2e foto maakt de dijk (op de plaats waar ik stond) een hoek van ongeveer 90 graden.
Tot slot geen pano, maar gewoon een mooie opname van de watermolen van Oele, nabij Hengelo (ov)
Wim