Mooie foto's, niet modelbouw

Mooie foto's allemaal weer, genieten dit! Ik heb sinds deze week een 7D in mijn bezit, een verademing na mijn 500D op zn zachtst gezegd!

om het hier wat op gang te houden :-)

8162245701_bc994f61ec_b.jpg

8162272910_a940ea0e6b_b.jpg

8162266244_45e51834c2_b.jpg

8162263136_03041685ea_b.jpg

bwah nee, persoonlijke keuze :-) Ik ben geen fan van afgelikte foto's, net zoals zijn hoofdwondje er ook gewoon blijft opstaan.

Tja, die mirrorless camera's. Ik weet niet wat ik d'r van moet vinden. Aan de ene kant is het mooi compact, maar wanneer je d'r een lekkere lens op zet heb je toch weer zo'n knol van een camera te pakken. En dan dat getuur op dat scherm achterop. Ik houd het voorlopig lekker bij een dSLR.
:)
(Nou ja, ik heb er toch nu de centjes niet voor.
En als er budget is stop ik dat liever in mijn huidige set ;) )

Wim

Ik heb het voor als vakantie camera en backup. Nu een GF1 maar zou héééél graag een OM-D hebben :o (maar die is te duur voorlopig na mijn nieuwe dslr)

iemand hier ervaring met stuck pixels? ben bang dat er eentje op de sensor zit van mijn 7D, zitten er wellicht nog wat meer, maar eentje is enorm duidelijk.

Het is een paars vlekje op elke foto, telkens op dezelfde plek

Heb al geprobeerd te remappen (camera op manual cleaning met bodycap erop voor 30 seconden, soms ook gewoon minutenlang) maar dit werkt tot heden niet. Heb deze methode een stuk of 20 keer toegepast... mocht niet baten

iemand ideeën? Vrijdag ga ik de sensor schoonmaken met swabs, dus misschien is het probleem dan opgelost..

itsy_bitsy_spider_by_seriousmadness-d3f07ty.jpg

marpissa_muscosa_1_by_seriousmadness-d3fkhng.jpg

random_plant_by_seriousmadness-d3efu1z.jpg

zebra_fly_2_by_seriousmadness-d314pe6.jpg

allemaal met de Nikkor 50mm 1.8 geschoten behalve de laatste, die is met een nikkor 70-300mm geschoten. en natuurlijk tussenringen ;)

Back