Mosquito van Graupner

je zou bijna zin krijgen om te bieden maar ik bouw voor die prijs liever zelf 1:)

Je zal er volgens mij wel niet ver naast zitten, de echte liefhebbers zitten nu achter hun pc te wachten tot de laatste minuten.

Kees,

Proficiat, je zat er echt niet veel naast!! Bijna 500 guldens...........slik......

Hoeveel nakomelingen zouden we er voor kunnen bouwen...........

Heb je al wat vorderingen gemaakt met je "nieuwe";) mosquito?

Gr Harry

Hoi Harry,

Jaja.......niet te geloven he?
En de koper bewaart hem.............verzamelstukken zijn het.

Ik heb nog niets verder gedaan. Geen tijd. Misschien dit weekend de romp met de schuurmachine. Er moeten vier lagen plamuur en lak af! Niet te geloven!
Bij vorderingen maak ik weer wat foto's. Je hoort!

mvg,
Kees

Heren,

Vanmorgen de romp grof geschuurd.
Er kwamen lagen verf, plamuur en papier af. Voor vandaag genoeg stof gehapt.
Morgen de dremel erbij en de binnenkant bewerken.
Wordt vervolgd.....................

IMG_0944_1.jpg

IMG_0945_2.jpg

IMG_0946_3.jpg

Hee Kees,

De romp ziet er ineens veel beter uit. Je zult al aardig wat gewicht kwijt zijn.

Altijd goed te zien dat het schuurwerk de boel weer een veel beter.
aanzicht geeft.

in de onderste foto is een rechthoek afgetekend op de romp. Is dat onder de plamuur/verf vandaan gekomen, of is dat het geplande accu luikje?

Ga zo door..........en gij zult vliegen..........
icon14.gif
icon14.gif
icon14.gif

Succes Harry

Hoi Harry,

Ja, gaat goed! Morgen schuur ik hem verder af. Ook de binnenkant enzo.
Dat luikje kwam onder de lagen verf en plamuur vandaan.
Volgens mij was het vroeger de bedoeling, dat daar de accu voor de elektromotor inging.

Ik laat het maar zitten zo. Zit vast.

kees,

Hij is dus dicht geplakt? Ik neem aan dat je met LIPO's gaat viegen. Hoe en waar ga je deze in de romp plaatsen?

Gisteren heb ik mijn Robbe Arcus aan gort gevogen. De vleugel bevestiging heeft het begeven. Het lijkt er op dat de CA lijm lijdt aan veroudering.

Een geluk bij een ongeluk........... de arcus heeft een schiterende motor en motor steun.
We zaten zo eens te kijken, en het lijkt er op dat deze motor en steun (na wat aanpassingen) schitterend in de Mosquito te gebruiken is.

Betekend wel dat het 2e spant van voren (spant 20) verwijderd moet worden.

Ik blijf je volgen.;)

Gr Harry

Laatst bewerkt:
Harry,

De servo's kmen onder de vleugel.
De lipo komt onder de cockpit dacht ik zo.
De motor lijm ik er met CA direct in. Geen motorspant. Aan de achterkant van de motor een bokje van balsa.
Let wel....................dit is het plan.
Ik heb geen idee hoe en wat met het CG.
De achterkant van de Mosquito lijkt erg ligt te worden. Misschien moet de lipo verder naar achteren.

Kees,

Ik heb geen orginele Mosquito. Ik heb er in het verleden een aantal gebouwd. Heb echter alles in 1994 verkocht. Ben ongeveer weer 'n jaar of 3 aan het vliegen.

In deze draad las ik dat de tekening van de Mosquito te krijgen was. Dankzij Jacco heb ik de tekening weer in mijn bezit.

Ik ben nu hard aan het bouwen, en wil binnenkort een bouwverslag beginnen, maar zal morgen een foto Up-Loaden.

Ik ga haar (hem) eerst volgens de tekening opbouwen. Daarna kijken hoe de aparatuur verdeeld moet worden.

Zat vanmiddag nog op internet te zoeken naar deze oude modellen. Het viel me op dat het "leeg" gewicht 1000gr is en met RC aparatuur 1500gr.
daar komen we niet weer aan........zelfs niet met motor en accu.......:)

en wat dacht je van een "schnellbaukasten" toch heel wat anders dan de ARTF of RTF van nu.............;)

Gr Harry

De motor lijm ik er met CA direct in. Geen motorspant. Aan de achterkant van de motor een bokje van balsa.

:confused: Dat snap ik niet. Een motor moet kunnen koelen dus vrij staan van de wanden. Daarvoor heb je een motorschotje nodig, voor- of achter de motor. Als je voor een buitenloper gaat kun je hem sowieso niet gewoon vastlijmen. En een balsa bokje achter de motor...? Als die motor ergens heen wil is het naar voren als het goed is.

Please explain :D

De romp ziet er goed uit!!

En dat van die moter snap ik ook niet. Hoe kun je trouwens een buitenloper met de achterkant aan een spant vastzetten?

Ruud

Asje losdraaien van de bell, doorduwen naar de andere kant, weer vastzetten en klaar. De asje blijft wel een stukje naar achter uitsteken en op dat stukje schroef je een collar die voorkomt dat de as naar voren wordt weggetrokken. Heel veel buitenlopers worden in deze configuratie afgeleverd. Omdraaien kan niet met iedere motor trouwens.

Dank je, Arjan. Dat snap ik dan ook weer.

Op deze manier heb je dus iets meer ruimte voorin een romp, zoals bij de Mosquito.

Ruud

Klopt. Harry heeft het ook zo gedaan. Nadeel kan zijn dat het wat kwetsbaarder is als je hem hard met zijn neus in de grond plant (de arm naar het schot is veel langer dus de krachten die er op komen te staan ook). Ook kun je iets sneller last krijgen van vibraties, ook weer doordat de hele motor en prop voor het schot uitsteken. Maar het kan in principe prima.

kees,

Gisteren heb ik mijn Robbe Arcus aan gort gevogen. De vleugel bevestiging heeft het begeven. Het lijkt er op dat de CA lijm lijdt aan veroudering.

Een geluk bij een ongeluk........... de arcus heeft een schiterende motor en motor steun.
We zaten zo eens te kijken, en het lijkt er op dat deze motor en steun (na wat aanpassingen) schitterend in de Mosquito te gebruiken is.

hoi ik heb mijn neus van de arcus aan de gort gevlogen, ben nu overgestapt naar M.P. easy glider vliegt/ glijdt veel beter
Alleen de vleugels van de acrus zijn nog heel en heb ik over, mag je hebben.
groetjes Bert

Motor Mosquito

Heren,

De motor die in de Mosquito komt is een binnenloper.

Wat ik wil proberen, bij gebrek aan ruimte voor een motorschot is hem in de neus te plakken en vervolgens achteraan de motor een bokje als steun.

Eerst vandaag de binnenkant schuren en bijwerken. Met een beetje mazzel vanavond weer een paar pics!
Overigens....erg leuk, dat er meegedacht, gereageerd wordt in dit draadje.
Dank!!.........;)

Back