Mosquito van Graupner

Kees, betreffende de ontvanger:

Bij mijn weten zijn die Jeti ontvangers bedoeld voor kleine modellen en hebben deze een bereik van maximaal ca. 500 meter. Ik heb er destijds speciaal zo'n ontvanger bij RCTechnics gekocht voor mijn kleine modellen. Laat ik voorop sgtellen dat ik er zelf geen verstand van heb maar mij heb laten adviseren. De ontvanger heeft ook een vrij korte antenne in vergelijking tot een standaard ontvanger. Heb jij dit type altijd in je zwevers zitten?

Kees, Lyckele,

G4..........waar is dat te verkrijgen?

Welk merk draagt G4? Wil ik ook proberen op de Mosquito romp.

Gr Harry

Kees,

Thanks. Ze hebben ook aardig wat balsahout.

Moet ik eens goed bekijken. Kan ik wat bestellen voor de vleugels van de Mosquito!!!

Gr Harry

Goed zo jongens lekker bij Peter kopen in Kampen.
Is mijn hofleverancier voor van alles en nog wat.
Ga zo door, volgende week de balsa bak daar maar eens weer plunderen.

Han.

Laat je nog wat voor mij over? Ik heb hier nog een hele oude zwever met half afgebouwde vleugels staan, die wil ik eigenlijk ook eens in orde gaan maken :D

Peter is ook mijn hofleverancier.....

Als Peter van iedereen de hofleverancier is, kunnen we daar ook eens afspreken in de winter.
Hij heeft de koffie altijd klaar.
Zien we ook de gezichten eens van elkaar!
Modelletje in aanbouw meenemen en bekijken van elkaar.

Kortom.......ook gezellig!

Hallo allen.!!!

Kom net van Peter, nee de balsa hoek is nog niet geplunderd.
Dat komt nog.;)
Maar we moesten maar na 11 november komen.
Dan is de winkel groter en de koffiehoek is dan luxer.:)
Koffiebar luxe bank en stoelen.:-P

En even dit,
Kwam net een robbe cataloges tegen 1980.
Daar stond een edelweis in. De robbe mosquito met Vstaart.

Tot laters Han.

Is te verkrijgen via Hangar (heb ik het ook vandaan en ze versturen het ook) !!

Lickele, Bedankt. Kees is je net voor geweest.:)

Als Peter van iedereen de hofleverancier is, kunnen we daar ook eens afspreken in de winter.
Hij heeft de koffie altijd klaar.
Zien we ook de gezichten eens van elkaar!

Kees,
Hmmmm..........Is een leuk idee..........ga daar zeker aan mee doen. Zal echter niet lang duren voor er een samenscholing verbod wordt afgekondigt.........;):rolling:

@ Han,

Heeft die beechcraft niet op de beurs gestaan van 2007 in Dortmund? Er waren allemaal oude modellen van de KLU. Ziet er prachtig uit!!

Gisteren de Cirrus opgehaald. Erg aardige man. Hebben nog wat zitten kletsen over oude modellen. Deed hem schijnbaar toch pijn om de Cirrus weg te doen.
De Cirrus ziet er redelijk uit. er moet wel heel wat aan gebeuren. Romp is bauw, moet wit worden.
Vleugels strippen, na kijken en opnieuw bekleden.
Stabilo waarschijnlijk opnieuw bouwen, maar dan minder zwaar (als er iemand een tekening heeft van het stabilo.........graag) Richtingsroer idem.
Neus zit vol lood. Moet er uit (hopelijk is de neus niet te veel beschadigd)
De naad in de romp moet onderhanden genomen worden en het gat van de schakelaar moet gedicht worden.

Kortom............eerst de Mosquito afmaken en dan de Cirrus..........

Gr Harry

Heren,

In november een nieuwe koffiehoek bij hangar!
Dit klinkt als een uitnodiging.
Ik stel voor weer een datum te prikken.
Wat dachten jullie van zaterdag 29 november vanaf 13.30 uur?

Doel samenscholing: Gezichten bij de namen zien, Koffie drinken, ouwebetten over modellen en vintage in het bijzonder, bouwprojecten meenemen..........kortom tijd tekort!

Roept u maar!

En even dit,
Kwam net een robbe cataloges tegen 1980.
Daar stond een edelweis in. De robbe mosquito met Vstaart.

Han,

Wil je in november dat blad voor mee meenemen?
Alvast bedankt!

Pre-Vintage treffen

Begint er op te lijken dat Kampen 'the place to be' wordt voor 20-plussers . . althans de zwevers dan. Ik houdt me warm aanbevolen, sterker nog, toevallig deze week mijn eerste bestelling bij Hangar gedaan!

Ben wel geïnteresseerd in de Robbe Edelweis, na wat googelen kwam ik dit draadje in een of ander forum tegen, geeft een idee van het uiterlijk van dit bijzondere bloempje!

Jacob Bos

De edelweis....Tekening zal wel niet aan te komen zijn.

Plan01_150.jpg

RC Line Forum - Bauplan Edelweiß??

Ik heb van zowel de Cirrus als de Mosquito de bouwtekening als de handleiding liggen. Kan ik zo een kopie van maken en opsturen naar de liefhebbers.

Ruud

Heren,

Ik kan het niet laten..................een tweetal foto's van de gerestaureerde romp.
Op lakken na klaar.
Ook een vraag:
Het stabilo zit nu met een elastiek vast. Dit hadden vroeger veel modellen. Vliegen jullie hier ook zo mee, of hebben jullie het stabilo vastgelijmd?
Dank!

IMG_1057_1.jpg

IMG_1061_2.jpg

Back