Hallo Joost,
You are making der een potje fan...
Om op afstand te kunnen beoordelen wat er loos kan zijn, moet je zoveel mogelijk informatie geven zoals:
- motortype
- voltage
- afmeting en spoed van je schroef
- scherpe foto's van de situatie
- gewicht van je boot
e.d.(en dergelijke).
Een woeste gok zou de koppeling kunnen zijn, die niet goed uitgelijnd is, daar trekt de motor wel doorheen, klaarblijkelijk, maar het kost wel veel vermogen en daar wordt 'ie warm van.
Een té grote schroef zou ook een mogelijkheid zijn, maar dan moeten we eerst weten welke dat is.
Als je motor binnen vijf minuten te heet wordt om 'm vast te kunnen houden, is er iets niet goed in de afstemming van je boot.
Als je, om een foto te plaatsen de onderste i.p.v. (in plaats van) de bovenste link uit je fotoalbum kopiëert en in je topic plakt, kun je de foto direkt zien, zonder eerst de link te hoeven aanklikken.
Zo dus:
Op de foto, zie ik een schroef, die niet tegen het achterlager aansluit, dat wil zeggen, dat de stuwdruk door het achterste motorlager moet worden opgevangen; dat is daar niet voor gemaakt en de motor zal heet worden.
Groeten, Jan.