moter word snel warm binnen nog geen 5 min

hallo ik weer
oke maar stel je voor hij overhit nog steeds .
dan is het beter als ik een nieuwe motor kopen ??
groeten joostt

Hallo Joost,

Als de problemen met je boot niet oplost, heeft het kopen van een nieuwe motor niet zoveel zin, dunkt mij...

Groeten, Jan.

hallo
ik ga het proberen op luchtkoeling te maken !
met een klein pc ventielator er op maken is dat dan beter ??
groeten joostt

Als jij kiespijn hebt, kun je twee dingen doen:
1- pijnstillers slikken en afwachten of het beter wordt (of totdat je gebit uitvalt)
2- naar de tandarts gaan en het probleem op laten lossen.

Wat jij nu wilt doen is hetzelfde als pijnstillers slikken. Je merkt misschien niet meer dat er iets niet goed is, maar het probleem is er nog steeds.
Probeer nu eerst maar eens het probleem op te lossen, er zijn genoeg goede tips gegeven. Ik weet dat het makkelijker/leuker is om een andere motor te kopen of een ventilatortje in te bouwen, maar het is geen goede oplossing.

hallo
ik heb het gekocht en het werkt met een pc ventilator er bij prachtich
morgen met een paar maatjes vaaren en hum bote ook meej gezelig
aleen ik was voor schoef en kopeling same €16 kwijt
groeten joostt

Heb je een link naar die schroef?

40 mm tweeblad, hmm, als dat een speedschroef is, kan ik de schroeilucht al bijna ruiken...

Groeten, Jan.

Ahum... Heb je gelezen wat er bij de afbeelding staat?
Alleen rechtslopend voluit belastbaar.
Linkslopend alleen bij lage toerentallen.
Ik hoop voor je dat je een rechtsdraaiende schroef hebt, en niet te vaak vol gas achteruit moet slaan.
Anders hoor je "klonk-klonk-klonk" in je boot en is je koppeling naar de bliksem.
En als het helemaal je pechdag is, moet je ook nog zwemmen...

Succes en neem een handdoek mee!

En als het helemaal je pechdag is, moet je ook nog zwemmen...
Succes en neem een handdoek mee!

Sorry Roel, misschien ironisch bedoeld, maar indien niet begrepen kan dit voor levensgevaarlijke situaties zorgen...... Nooit, maar dan ook nooit voor je boot zwemmen. Menig hobbyist is al verdronken omdat hij de laatste meters niet haalde....

Gewoon hengel met een tennisbal meenemen.

Gewoon hengel met een tennisbal meenemen.

Heb je met een racket niet meer kans om de bal te raken...?

Sorry, ik kon het niet laten.

Joost, NOOIT zwemmend je boot willen ophalen, tenzij het water lekker lauw is en de boot een paar meter vanaf de wal stilvalt!

Groeten, Jan.

Een ervaringsdeskundige hier...
1976, Maas-Waal-kanaal bij Nijmegen.
Mijn eerste boot midden op het kanaal. Ontvangeraccu leeg.
En op 500 meter komt een grote bikke binnenvaarttanker aan met een mooie snor voor de boeg.
Kiezen of delen: óf 500 gulden op de bodem van het kanaaal nadat het in de gehaktmolens tot puin is vermalen, óf een nat pak.

Ik heb voor het laatste gekozen. In Februari.
En die schipper lachen...

hallo
full

de flexkopling ¡!¡!
en de schroef
full

groeten joostt

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Joost,

Dat lijkt verdacht op een speedschroef!
Als dat het geval is (wat stond er op het zakje: typenummer?), dan is 'ie aan de grote kant.
Een 500/600 motor laat ik onder water zelden meer dan een 34,5K trekken, de motor heeft dan wél waterkoeling!

Houd de temperatuur van motor (met twee 'o's'), regelaar en accu in de gaten bij je proefvaart!

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
hallo
1 ding nog ik zwem nooit naar de boot. wand de boot komt naar mij :p
en mij broer heeft ook een boot dan vraag ik heb wel om te helpen
groeten joostt

Hallo Joost,

De regel is, dat als je de motor tien seconden moet kunnen vasthouden zonder dat het onaangenaam wordt.

Als dat niet kan, ben je óf een mietje, of je motor wordt inderdaad te heet.
Je motor wordt te heet, als 'ie te hard moet werken, waarschijnlijk is de prop te groot/heeft 'ie teveel spoed.

Als het je teveel moeite is, om antwoord te geven op simpele vragen zoals het type en formaat schroef, dan kan ik je ook niet verder helpen, ik ben geen helderziende...

Groeten, Jan.

okeee
dit staat er op het zak je best-nr 2318.42
carbon-hydropropeller
2- flugelig fur m 4 wellen
42mm dian ,59mm steigung
dit was het

Back