Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om een mugen Seiki MSX3 te kopen, nu mag ik er een paar dagen mee spelen en doen maar nu heb ik na veel lezen (hier en rc-junkies) en veel proberen de motor nog niet fijn aan het draaien. Ik heb van Mugen de fabrieksinstellingen gekregen en deze ingesteld (stationair 3,5 slag open, laag stationair 2,5 slagen open en de opening tussen de 0.5 en 1mm)
en steeds kleine beetjes veranderd. Het probleem is nu dat de motor vrij goed aanslaat (3 a 4 x trekken) maar dat hij alleen vrij hoog in de toeren wil lopen.
Als ik dan de laag stationairschroef iets verdraai (clockwise) dan gaat hij eerst iets lager lopen en slaat dat direct af. Het laagste stationair toerental is dusdanig dat hij meteen weg zal rijden als ik hem op de grond zet. ik verdraai de laag stationair schroef per keer maar ongeveer 1/12 deel van een hele omwenteling, is dit soms al teveel of doe ik iets niet goed. En wie kan mij nog tips geven wat ik kan proberen (luchtfilter is nieuw) en ik denk er over om de carburateur te demonteren en schoon te maken (graag tips over wat wel en wat niet te doen.
DUS: wie kan mij nog van informatie en tips voorzien, dit is mijn eerste brandstofmotor (MV12)
Iedereen alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Rojo
Ik sta op het punt om een mugen Seiki MSX3 te kopen, nu mag ik er een paar dagen mee spelen en doen maar nu heb ik na veel lezen (hier en rc-junkies) en veel proberen de motor nog niet fijn aan het draaien. Ik heb van Mugen de fabrieksinstellingen gekregen en deze ingesteld (stationair 3,5 slag open, laag stationair 2,5 slagen open en de opening tussen de 0.5 en 1mm)
en steeds kleine beetjes veranderd. Het probleem is nu dat de motor vrij goed aanslaat (3 a 4 x trekken) maar dat hij alleen vrij hoog in de toeren wil lopen.
Als ik dan de laag stationairschroef iets verdraai (clockwise) dan gaat hij eerst iets lager lopen en slaat dat direct af. Het laagste stationair toerental is dusdanig dat hij meteen weg zal rijden als ik hem op de grond zet. ik verdraai de laag stationair schroef per keer maar ongeveer 1/12 deel van een hele omwenteling, is dit soms al teveel of doe ik iets niet goed. En wie kan mij nog tips geven wat ik kan proberen (luchtfilter is nieuw) en ik denk er over om de carburateur te demonteren en schoon te maken (graag tips over wat wel en wat niet te doen.
DUS: wie kan mij nog van informatie en tips voorzien, dit is mijn eerste brandstofmotor (MV12)
Iedereen alvast bedankt voor de tijd en moeite.
Rojo