motor grootte, de oorzaak van warmte?

Ik weet niet of het heel handig was om een nieuwe topic te starten maarja.

Ik wil eens weten of 380size een oorzaak is van een hogere temperatuur dan een 540 of zelfs een 550 motor.
dit dacht ik omdat 380 kleiner is waardoor hij het dus zwaarder heeft.
zo ja, is het dan handig om een 540 motor te nemen? want mijn motor zit tegen de 65-70graden aan dus het maximale.
welke raden jullie dan aan om te combineren met mijn 35A ESC? of zal ik gewoon een alu gearbox kopen als een heatsink?

je wil dus gewoon je auto opvoeren? want met die temps is er niks aan de hand!
BTW, mijn fullsize 540 loopt ongeveer net zo warm, nu zit die wil in de zwaardere Slash en mijn Slash zal waarschijnlijk wat zwaarder vertand staan waardoor hij harder loopt

nou, ik dacht juist dat het ong. het maximaal is om de motor wat langer te behouden.
en wie gaat nou met plezier pauzeren omdat de motor te heet is?

oja, ik zit heb hem al best wel licht vertand(19/90) dus lager is opzich niet een optie.

hij kan ook warm worden door te licht vertanden, maar je setje mag wel warm/heet worden maar het is beter als het bij ongv handwarm (zo warm dat je hem nog beet kunt houden zonder je handen te verbranden) is dan presteren je motor en regelaar ook beter.

weet ik, hou koeler hoe beter, natuurlijk niet ijskoud.
maar handwarm verschilt per mens en hand(stel dat je ijskoude handen hebt).

Jep, Ik heb mijn broertje wel eens aan de motor van mijn auto laten voelen: "Da's wel een goeie temperatuur." Toen ik: "AAAAAAAUUUUUUU!!!!!"

je wil dus gewoon je auto opvoeren? want met die temps is er niks aan de hand!
BTW, mijn fullsize 540 loopt ongeveer net zo warm, nu zit die wil in de zwaardere Slash en mijn Slash zal waarschijnlijk wat zwaarder vertand staan waardoor hij harder loopt

Sorry, zeg jij nou dat 65/70 graden niks is?
Dat is namelijk echt veel te heet, zeker als je dat elke keer rijdt, dan duurt het nooit lang voorhij ermee stopt.
sowieso is die 35a in een offroad te licht, ben er nu zelfs achter gekomen dat het ook te licht is in een drifter:D
camp-fire-smiley.gif

ja tis miss te licht, maar de hpi bullet flux gaat er behoorlijk hard mee vooruit (zit een hpi gestickerd erzun 9t setje in dus ook 35a)

@ tamiya rijder: Jep, dat weet ik ook (heb een Bullet flux, die haalt de auto's in mijn buurt die 60 rijden op een 50-weg (weet ik ook, mijn opa rijdt daar 60 en de rest rijdt even hardt) in:D).

kijken, zoek een foto van een ezrun 9t setje, zoek een foto van de hpi bullet flux, en desnoods zoek je de info van het combo setje (hpi flux reloaded) en zie, precies t zelfde

Zien weet je nog niks he? ezrun 9t set wordt ook met een 60a esc geleverd namelijk
Metgooglekom ik er ook achter dat het de 35a versie is, wat een schande van hpi zeg

tja, eerlijk gezegt heb ik ook veel liever een 60a maar het is niet perse nodig.

ik rij gewoon met 6-cell 300mAh accu's, die eigenlijk ook aan vervanging toe zijn.
nou, ik kreeg standaard een 28pion, was een foutje maarja.

Back