motor grootte, de oorzaak van warmte?

xd, leuk toch, mare een rustler heb standaard de zelfde motor als de slash, dus, miss is een 9t setje toch te weining, of je moet hem precies goed vertanden en niet zwaarder gaan dan 7.2v

al is de rustler wel 1 kg lichter dan de slash

standaard motortandwiel van de rustler is 25t,

hoe zit het trouwens met de temperatuur van je esc?

Laatst bewerkt:
maar westcoast,

je hebt hem in je slash gehad, hoe warm werd het dan wel niet? beter dan de on-road?

de standaard was toch 23/90?

maar de temps van de ESC zijn niet hoog, ik weet niet percies, ik onthoud liever die van de motor.
misschien max. 35?
in de winter haalde de motor trouwens niet meet dan 12graden!

even wat specs van de kenners :

-Als de motor niet erg heet wordt, maar de regelaar wel, dan is het motortoerental te hoog. In dat geval moet je dus een GROTER motortandwiel monteren. Dit dus in tegenstelling van wat je zou verwachten als je een regelaar voor motoren met borstels gewend bent
Wordt de motor heet, maar de regelaar niet, dan wordt de motor te zwaar belast, en moet je een kleiner tandwiel monteren.
-Worden zowel de motor als de regelaar te heet, dan is het hele systeem te zwaar belast, ook dan kun je proberen wat er gebeurt als je een kleiner motortandwiel monteert. Als zowel de motor als de regelaar dan minder warm worden, is het goed.
-Zowel de motor als de regelaar mogen beslist niet warmer worden dan 100 graden Celsius, maar minder is aan te bevelen.
80 graden is wel aanvaardbaar.

dus eigelijk is dit topic nogal zinloos geworden xd

standaart is 25/90 zoek maar op

ik denk dat je motor ook zo warm word omdat hij helemaal ingesloten zit hij kan ze warmte niet kwijt

Laatst bewerkt:
hoe duur is zon alu gearbox dan?,

hoe warm je motor word ligt ook aan je rij stijl,

ik zou me er niet zo veel zorgen om maken,

kouder is altijd beter, maar je zit nog binnen de grens

kak, die heb ik expres niet genoemd in verband met koop-niet-in-NL-gedoe, maar okee......40 euro.
ik doe wat jumps van 30cm hoog, speedruns over heel kort gras en speed runs over de weg, vrij rustig dacht ik.

jumps 30cm? das idd niet echt heftig xd, maar vooral snel accelereren en dan snel afremmen en dit snel op elkaar volgend zorgd voor veel warmte (is eerlijk gezegd ook mijn rijstijl maar alles blijf mooi handwarm na driekwartier vol rijden)

40? hmm tis wat je zelf wil, wel beetje dure heatsink

Bij de onroad zat ik gem rond de 50 graden, gisteren met de Revo op het strand zit ik op 60 graden en dat vindt ik persoonlijk aan de hoge kant.( mul zand en mashers )
Liever voor zekerheid gaan en niet alles zo heet laten worden, dan maar wat langzamer.
Toen met de slash had ik nog geen tempgun dus toen reed ik maar wat ( paddles, 3s, strand )

ik heb het dan over 15min rijden ong., ik ben echt aan nieuwe accu's toe. plz. geen lipo verhaal, dat doen we ergens anders.
gearbox of niet?
andere motor of niet? (nog niet aan bot gekomen)

haha, geen lipo's das mijn idee, veel te brand gevaarlijk en moet je te veel opletten, ehm ik zou geen gearbox doen te prijzig, maar aan de andere kant niew bl combo is ook een duur geintje

hoe heb jij je auto gekocht nieuw of 2e hand?

Snelheid zegt mij eerlijk gezegd niks, als hij maar leuk rijdt.
Soms rij ik op 6s, maar het is leuker op 4s vindt ik persoonlijk( al zit ik wel te kijken naar wat anders )

ach, eerste auto, nieuw gekocht. de verkoper wees de rustler + setje aan en zei makkelijk begin, was ook een aanbieding.
idd goed begin setje alleen toen was lipo nog niet in het gesprek.

darkfire hoeveel geld heb je op dit moment?
Anders verkoop je gewoon je yeah racing setje en koop je een nieuwe motor en regelaar.
En dan op lipo gaan rijden. Kun je ook een keer mee rijden met de offroad meeting;)

Back