Ik ben een extra 300 aan het bouwen van scratch Natuurlijk is er geen gepaste motorkap voor beschikbaar.
Het plan is nu om deze met Rhinoceros in 3D te tekenen, opdelen in plakken van een 5-8 cm. Uitfrezen in hout of schuim en hiervan een motorkap maken.
Ben gisteren bezig geweest met het tekenen in Rhinoceros, en in principe gaat het wel lekker, maar het blijft moeilijk dat 3D tekenen.
Zover ben ik nu:
Wat heb ik gedaan:
- Een outline van het motorschot genomen.
-een outline van de zijkant.
-deze op elkaar gezet.
- opgedeeld in 4 delen.
-met "sweep 2 rails" de helft van de onderkant en bovenkant gemaakt.
-deze 2 helften "gemirrored" om de omtrek af te maken.
Nu loop ik vast om er een "solid" van te maken. Ik denk dat dit zowiezo nodig is voor het frezen, maar ook wil ik er nog wat verdere aanpassingen in maken.
Maar hiervoor moet ik eerst alle "surface" die op elkaar aansluiten , zeg maar opvullen. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb nog geprobeerd om de onderkant en bovenkant dicht te maken ( de outlines die ik had dichtmaken met "networksrf" , maar heb gene idee hoe ik nu verder moet.
Iemand die wat hulp wil bieden?
Thanks ,
Cor
Het plan is nu om deze met Rhinoceros in 3D te tekenen, opdelen in plakken van een 5-8 cm. Uitfrezen in hout of schuim en hiervan een motorkap maken.
Ben gisteren bezig geweest met het tekenen in Rhinoceros, en in principe gaat het wel lekker, maar het blijft moeilijk dat 3D tekenen.

Zover ben ik nu:
Wat heb ik gedaan:
- Een outline van het motorschot genomen.
-een outline van de zijkant.
-deze op elkaar gezet.
- opgedeeld in 4 delen.
-met "sweep 2 rails" de helft van de onderkant en bovenkant gemaakt.
-deze 2 helften "gemirrored" om de omtrek af te maken.
Nu loop ik vast om er een "solid" van te maken. Ik denk dat dit zowiezo nodig is voor het frezen, maar ook wil ik er nog wat verdere aanpassingen in maken.
Maar hiervoor moet ik eerst alle "surface" die op elkaar aansluiten , zeg maar opvullen. Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb nog geprobeerd om de onderkant en bovenkant dicht te maken ( de outlines die ik had dichtmaken met "networksrf" , maar heb gene idee hoe ik nu verder moet.
Iemand die wat hulp wil bieden?
Thanks ,
Cor
Laatst bewerkt door een moderator: