Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Ik heb dit nog liggen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-22L $16.95
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobbyking SS Series 18-20A ESC $9.60
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hextronik MG-14 14g/2.2kg/0.11sec aircraft servo $7.95
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1300mAh 3S1P 20C $10.10

Is dit genoeg voor een Parkmaster? Ik heb die motor al gedraait op een 11x4.7. Vliegt de parkmaster beter dan een 6mm depron vliegtuigje? Ik ben begonnen met een depron 3D model maar daar heb ik nu wat schade aan. Het model vloog niet zo goed buiten en daarom zou ik liever overstappen op de Parkmaster. Die lijkt me iets meer geschikt voor buiten en ook stabieler door het vleugelprofiel. Of heb ik het verkeerd op?

parkmaster is ideale 3d-trainer voor buiten! Motor zou met de prop die je aangeeft genoeg vermogen moeten hebben. De parkmaster komt ongeveer uit op 500 gram, dus 800-1000 gram aan thrust heb je nodig om lekker te kunnen vliegen en prophangen/torquen etc. Als je bij het andere kistje (300 gram las ik volgens mij) bij halfgas al vond dat je vliegtuig er echt vandoor wilde, zal je wel de motor kunnen gebruiken denk ik. Je kan het in ieder geval altijd proberen, een nieuwe motor kost je ook maar 12 euro ofso (turnigy 2217/20 bevalt mij goed)

Die regelaar is alleen erg krapjes, zeker als je die motor met zon prop draait, dan zit je op het randje vd regelaar (motor trekt volgens mij zon 17 a 18 A). Zeker de supersimple regelaars zou ik altijd net een klasse hoger pakken, omdat de electronica die erin zit soms wat minder goed is dan in de turnigy plush regelaars.

Laatst bewerkt:
parkmaster is ideale 3d-trainer voor buiten! Motor zou met de prop die je aangeeft genoeg vermogen moeten hebben. De parkmaster komt ongeveer uit op 500 gram, dus 800-1000 gram aan thrust heb je nodig om lekker te kunnen vliegen en prophangen/torquen etc. Als je bij het andere kistje (300 gram las ik volgens mij) bij halfgas al vond dat je vliegtuig er echt vandoor wilde, zal je wel de motor kunnen gebruiken denk ik. Je kan het in ieder geval altijd proberen, een nieuwe motor kost je ook maar 12 euro ofso (turnigy 2217/20 bevalt mij goed)

Die regelaar is alleen erg krapjes, zeker als je die motor met zon prop draait, dan zit je op het randje vd regelaar (motor trekt volgens mij zon 17 a 18 A). Zeker de supersimple regelaars zou ik altijd net een klasse hoger pakken, omdat de electronica die erin zit soms wat minder goed is dan in de turnigy plush regelaars.

Ja, ik weet het. Ik heb die hardware allemaal gekocht toen ik nog maar pas begonnen was en iemand raadde me dit aan. Ik had gewoon de setup van hem gekopieerd. Mijn parkflyer woog laatst 450-475 gram vliegklaar :rolleyes: De prop trekt vanuit mijn hand 19A en zakt dan langzaam naar 17A waar hij stabiel blijft. De regelaar wordt warm maar ik kan hem nog vast nemen.
Ik weet dat een setup die net iets zwaarder is beter zal zijn, maar dan moet ik 3 weken wachten + nog wa kosten. Toch rap 40euro voor regelaar, motor en verzending en als student kan ik dit best missen :p
Ik probeer het gewoon met deze setup en ik kan nog altijd veranderen achteraf. Ik vind alleen de servo's wat zwaar. Toen ik alles kocht werd me aangeraden servo's te kopen met metal gears omdat plastic snel zou breken. Achje we zien wel. Ik hoop dat m'n parkmaster rond de 500gram zit en dat zou die zeker lekker moete gaan. Mijn depron van 475g ging er ook mee en dat zonder profiel in de vleugels.
Btw, echt 3D kan ik niet. Ik ben aan het oefenen op torque rollen op de sim, maar bak daar nog niet van :p. Met 4 kanalen normaal vliegen is geen probleem, vandaar dat ik denk dat het misschien zonde is dat eerst nog zou investeren in een Minimag ofzo. Gewoon hoog genoeg blijven lijkt me, ik heb ondertussen ook een mooi veld gevonden dat ik mag gebruiken van mede wild vliegers :D

Laatst bewerkt:
wees nu maar alvast blij voor de keuze van MG servo's, bij mij op het rudder heb ik 3 hxt900 kapot gekregen, daarna ovegestap op Hitec HS65MG, geen probleempjes meer:). Echter heeft de persoon die hem heeft overgekocht ook de hs65MG kunnen strippen op het rudder:P

65HB niet mg hé, vervangen met een andere 65hb die ik nog had liggen, en ook die kapot. Zit nu idd een mg servo op, diezelfde 14grams geloof ik. De rest nogsteeds hxt900 en maar 1 keer een aileronservo moeten vervangen.

o, oke, dan heb ik vergist wat erop zat. Maar op rudder kan je het best dus een MG servo gebruiken, want nylons gaan snel kapot bij de parkmaster lijkt het wel...

Thanks. Ik hem zo snel mogelijk proberen halen. Ik zat er wat mee in dat m'n servo's aan de zware kant waren. Maandagvoormiddag heb ik heb m'n eerste (deel)examen. En dan ben ik zo goed als een hele week thuis. Dus ik hoop dat ik er maandag om kan gaan :D Raden jullie aan een 11x4.7SF te gebruiken of iets kleiner?

Als ik die reviews zo lees idd 11X4,7 hoewel ik zelf wel van wat spoed houd, en ik zou dus ook een 10X6, 10X7 zou proberen, en dan na de vlucht kijken of de motor warm word, word hij dat niet dan een 11X6.
De apc-SF kan nog net, maar ik geef op de parkmaster de voorkeur aan de houten tgy-E en apc-e kan ook prima.
Je zit alleen met een wat kleine regelaar, die kon ook wel eens heet worden, dus daar ook op letten.

Ik gebruik ook een SS regelaar, 30A geloof ik maar met een losse bec.
Voor mijn vliegstijl levert de bec van de regelaar niet genoeg stroom, merkbaar slecht reagerende roeren die vaak niet volledig bewogen. Ik heb er een losse 3A bec op gesoldeerd en dat was een wereld van verschil.
Maar omdat die reg van jou toch al klein is zou ik deze halen, wat maar iets meer kost als de losse bec.

Ik nu nog 2 GWS 11*4.7 SF props liggen van m'n parkflyer. De ESC werd warm, maar ni echt super heet buiten. Als ik binnen de motor liet draaien werd hij wel wat warmen (logisch). Maar ik kom hem nog altijd vast nemen.
Hoe is de parkmaster met een prop saver? Ik had soms dat de vijsje loskwam of dat de prop in lucht van de as schoot bij veel wind. Dit zou ik liever voorkomen bij m'n parkmaster :p

@ stoomstrijkijzer, ik heb ook een toestel ingevlogen in de winter ging perfect etc, toen werd het zomer paar weken niet mee gevlogen en op een zomerdag maar weer is mee gaan vliegen toen was het ipv 5 graden 25 graden ofzo en na 1 minuut was dat ding 80 graden dus hou er wel rekening mee.

Als ik die reviews zo lees idd 11X4,7 hoewel ik zelf wel van wat spoed houd, en ik zou dus ook een 10X6, 10X7 zou proberen, en dan na de vlucht kijken of de motor warm word, word hij dat niet dan een 11X6.
De apc-SF kan nog net, maar ik geef op de parkmaster de voorkeur aan de houten tgy-E en apc-e kan ook prima.
Je zit alleen met een wat kleine regelaar, die kon ook wel eens heet worden, dus daar ook op letten.

Ik gebruik ook een SS regelaar, 30A geloof ik maar met een losse bec.
Voor mijn vliegstijl levert de bec van de regelaar niet genoeg stroom, merkbaar slecht reagerende roeren die vaak niet volledig bewogen. Ik heb er een losse 3A bec op gesoldeerd en dat was een wereld van verschil.
Maar omdat die reg van jou toch al klein is zou ik deze halen, wat maar iets meer kost als de losse bec.

Ik vlieg de mijne met 10x7 en dat bevalt prima

Parkmaster ligt hier naast me :D Morgen ga ik hem normaal bouwen :p
Ik moet wel nog servo extensions gaan halen. Welke lengtes hebben jullie gebruikt?
5x 25cm?

Laatst bewerkt:
ik knip de servokabel op de helft van de lengte doomidden, en soldeer er een gepast stuk 3 aderige servokabel tussen ( wel dunne krimpkousjes niet vergeten ):rolleyes:

ik knip de servokabel op de helft van de lengte doomidden, en soldeer er een gepast stuk 3 aderige servokabel tussen ( wel dunne krimpkousjes niet vergeten ):rolleyes:
Dat is ook een optie natuurlijk. Heb met gezien dat m'n servo's wat te groot zijn in de lengte. Voor de ailerons ga ik nog een stukje moeten wegsnijden uit de vleugel.

Back