Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Wouw! Écht mooi gelukt! Mijn complimenten!!!
Ik zit zelf te twijfelen tussen de acromaster, of een balsa 3D kistje, maar nu word deze een stuk aantrekkelijker omdat die van jou zo mooi is! :P

Balsa 3D is erg leuk maar oh zo kwetsbaar in dit formaat. Een acromaster kan een behoorlijk pak mishandeling hebben, dit kistje ook wel denk ik.

Verkijk je er niet op. Jeroen kan wel zeggen dat het zo makkelijk is, maar dat zegt iemand die ergens goed in is, altijd ;)

Balsa 3D is erg leuk maar oh zo kwetsbaar in dit formaat. Een acromaster kan een behoorlijk pak mishandeling hebben, dit kistje ook wel denk ik.

Verkijk je er niet op. Jeroen kan wel zeggen dat het zo makkelijk is, maar dat zegt iemand die ergens goed in is, altijd ;)

Denk dat ik dan toch voor de acromaster ga! Ik wil graag een volle(re) romp, en de parkmaster is iets te plat.

@ Jeroen, ik las laatst ergens in een post van jou dat je eerst ook spoot met simpele spuitbusjes, dit wil ik dan ook gaan doen, heb je hiervoor nog tips? En plak jij alles af voordat je spuit? En hoe en waarmee?

Igor

@ Jeroen, ik las laatst ergens in een post van jou dat je eerst ook spoot met simpele spuitbusjes, dit wil ik dan ook gaan doen, heb je hiervoor nog tips? En plak jij alles af voordat je spuit? En hoe en waarmee?

Igor

Het klopt inderdaad dat ik voorheen enkel spuitbussen gebruikte. Hier kun je alleen niet de kleine details zoals b.v. schaduwen enz. mee aanbrengen. Daar is een spuitbus te grof voor. Daar zijn echter wel weer andere trukjes voor. Zo kun je bijvoorbeeld een schaduw lijn aanbrengen met een sponsje en sterk verdunde verf.

Ik ga nu nog een Parkmaster spuiten voor Daniel en zal dan eens een voorbeeld geven hoe ik de groningse vlag spuit in 3D.

P.s. een acromaster vliegt vaak al beter dan een balsa kistje. Wil je echt lekker 3Den dan kun je beter voor de Parkmaster gaan. Deze is meer ontworpen om een kistje voor outdoor te hebben met de eigenschappen van een indoor kistje (shockie)

Laatst bewerkt:
Ik zal er over nadenken, ik heb al een soort van outdoor shockflyer van 420 gram die wel makkelijk buiten te vliegen is, nu wil ik eigenlijk wat anders, dus geen shockflyer o.i.d. De acromaster vliegt dan misschien wel wat sneller, en ook meer 'acro' dan '3D', maar het gaat me er meer om dat ik netjes bepaalde patronen kan leren vliegen. Ook wil ik graag een volle romp omdat ik op het moment geen één vliegtuig heb met een volle romp.

Ik denk er even over na, ik moet eerst nog even sparen. Ik ben benieuwd naar de voorbeelden van hoe je simpele dingen mooi spuit (vooral qua afplakken ect)

Igor

Daar kan ik nog weinig over zeggen. Ik heb namelijk nog maar 2 korte vluchtjes kunnen maken bij veel wind.

De accu's die ik momenteel gebruik zijn van Hextronic de D9 uitvoering. Deze zijn al wel redelijk mishandeld in mijn Swift.

Zodra het wat beter weer is zal ik het eens bijhouden.

In de Swift houd hij het voorals nog prima vol. Ik denk wel dat er inmiddels betere accu's te krijgen zijn voor hetzelfde of zelfs minder geld.

Okee,

je vertelde dat je aan het kijken was naar zippy 1200 mah accus. Zijn dat dan de zippy-H cellen. Ik wil namelijk in deze kist de volgende setup gaan gebruiken:

Motor:Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner $19.79
Regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller $15.95
Accu: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 1000mAh 3S1P 20C $11.20
Servos: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65
Ontvanger: ACT DSL 4 (4,5 gram)

is dit een goede setup om te gebruiken??

zou ik met die setup ook genoeg power hebben. de motor is de namaak versie van de AXI motor die jij gebruikt, dus dat zal wel goed zitten.

Welke prop zou ik dan het beste kunnen gebruiken? beginnen met een 11*4,7 APC?? Een gewone of APC-E prop?

Hoi Jeroen, hoi allemaal,

@Jeroen: Mooie ParkMaster / spuitwerk, mijn complimenten! ;)

Ben er ook 1 aan 't bouwen, moet (van coach Derk) beetje blijven oefenen :D

IMG_0169Large.jpg

Ruwbouw klaar, geschuurd, wel al met rudderhoorntjes er in: 232 gram.
Stickers zijn wel erg zwaar, dus tot nu toe minimalistisch toegepast en dat is al 10 gram!

Setup (in bestelling):

- Motortje Hyperion W-E2215-22T 58 gram 914 KV i.c.m. APC Slowfly 11 X 4.7op 3S lipo 16A continu en 19A kortstondig.
- Ontvanger AR6100 2.4 GHz 4 gram
- (digitale) Servo's: Hyperion DS11SCB 10 gram per stuk
- 3S1000 Zippy lipo's 83 gram
- Prop WES 11 X 5 incl. propadapter 10 gram
- 32 AWG lichte servo verlengsnoeren 12 gram
- Regelaar Hyperion 25A 22 gram

Hoop zo rond de 460 gram vliegklaar uit te komen, er kunnen evt nog LM Loong Max Lipo's 3S800 20C in, dan rond de 440 gram vliegklaar.

Waar blijft die postbode nou ? ;) :D

M.v.g,

Koen

...Zullen we een ParkMaster meeting houden op het Holiday event? ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke prop zou ik dan het beste kunnen gebruiken? beginnen met een 11*4,7 APC?? Een gewone of APC-E prop?

Ik zou inderdaad met de 11*4,7 slowfly beginnen. Mijn verwachting is dat je dan "power ohne ende" zult hebben;)

...Zullen we een ParkMaster meeting houden op het Holiday event? ;)

Hey Koen.

Hoe is ie er mee? Het is inderdaad een goed idee om het vinger spitze gevoel te houden door de nodige vluchtjes te maken in de zomer.
Ik denk dat de Parkmaster hier uitstekend voor is. Tot zover ik het gevoeld heb is het net een grote shockflyer.

Ik ben er natuurlijk ook bij met het Holiday event. ;) Zie je dan!

Groeten,

Jeroen

Back