Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Nou ik heb afgelopen week, na wat rondsnuffelen hier, ook maar een Multiplex Parkmaster 3D gekocht.
Wát een prachtige bouwdoos zeg! Alle onderdelen passen zó prachtig in elkaar!
Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik model heb gevlogen dus ik ben benieuwd hoe dit mij zal bevallen.
Als aandrijfsetje heb ik het setje voor de Gemini aangeschaft:

Motor: Himax HC 2816-0890
Regelaar: Castle Creations Phoenix 35a
Prop: APC 10x5
Accu: Kokam 910 mah 3S-1P

Zou dit voldoende zijn voor dit vliegtuigje? 910 mah lijkt me aan de weinige kant...
Tips en advies zijn van harte welkom, het is namelijk mijn eerste electro-kistje ;)

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen.

Groeten Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Dick&Derk! Wat is de precieze setup en wat weegt ie?

Heb op de Prodigy een strecker 260.10LU zitten, maar die zal zeker wat overkill zijn voor de Parkmaster of niet?:D

Grt.

Hallo Alexzzz,

Op de Park Master zit een Strecker 260.10LU. Zoals je op het filmpje kunt zien is deze uitstekend geschikt voor de Park Master.
Verdere setup:
Regelaar 30 A Turnigy.
Servo's 4X HD-2216 HB en 1X HD-2216 MG.
Ontvanger Spektrum AR 6100.
Accu's Flightpower 3S 1345.

Het gewicht van de Park Master is 550 gram.

Groeten,
Dick

Hallo Alexzzz,

Op de Park Master zit een Strecker 260.10LU. Zoals je op het filmpje kunt zien is deze uitstekend geschikt voor de Park Master.

Ok, super, dan kan het daar niet op misgaan:p Welke prop gebruiken jullie?

Het kistje begint me toch wel te interesseren, het gemiddelde shocky kan niet zo heel veel wind hebben, en in NL heb je zelden windstil....

Grt.

Hallo Alexzzz,

Wij gebruiken een APC 10 X 5E.
De Park Master is inderdaat minder windgevoelig dan een Shockflyer.

Groeten,
Dick.

Heb ook een Parkmaster.

Set-up:

Himax moter (origineel)
prop APC slowfly 11x4,7
CC-35 regelaar
Accu: flightpower 1800mA
servo's; Hitec, de carbon geared.

Vanavond 2 vluchtjes gemaakt, en ging eigenlijk super.
Ik heb wel mijn accu zo'n 13mm naar voren gebracht, vloog aanmerkelijk beter.
Vluchtduur is bijna 12 min.
Van de iets zwaardere accu trekt de Parkmaster zich weinig aan, hij gaat lekker door alle figuren, met het iets meer aan massa.
Ik heb hem ook voorzien van een staartwiel,, wel zo leuk.
Side thrust ca. 1,5 graad
geen down of uptrhust.
Definitive afstellingen moet ik nog mee experimenteren.
Torqen gaat met half gas.
Knife edge loopings gaan eindelijk..........
Lekker trainings kistje voor op vakantie of natuurlijk voor in het park.
Parkmaster mag altijd.
Ik heb ook nog de Superzoom 4D, en ze doen niet zo veel voor elkaar onder.
Overigings, al mijn Multiplex schuim vliegt erg goed.
Acromaster-Gemini-Funjet-Parkmaster en Easyglider

ik heb mijn parkmaster bijna af, maar ik blijf met een paar vragen zitten.

Ik vind het rudder niet heel stevig, moet dat nog verstevigd worden, of vliegen jullie er mee volgens de handleiding.

Ik zie in het filmpje van derk, dat hij nog een carbon kruis op de vleugel heeft gemaakt, en een extra carbon staaf in bij het hoogteroer heeft geplaats. Is dit echt nodig of een extra zekerheid dat hij niet breekt met derks vliegstijl:D

ik heb mijn parkmaster bijna af, maar ik blijf met een paar vragen zitten.

Ik vind het rudder niet heel stevig, moet dat nog verstevigd worden, of vliegen jullie er mee volgens de handleiding.

Ik zie in het filmpje van derk, dat hij nog een carbon kruis op de vleugel heeft gemaakt, en een extra carbon staaf in bij het hoogteroer heeft geplaats. Is dit echt nodig of een extra zekerheid dat hij niet breekt met derks vliegstijl:D

Ik vlieg de mijne zonder verstevigingen en is nog steeds heel, naar mijn idee kan het.

Mvg,

Die verstagingen van Carbon zullen niet zijn omdat hij anders zou breken, maar om de torsie die het ding kennelijk nog had, eruit te halen. Dat zijn dingen die, populair gezegd, jij en ik misschien niet zullen merken, maar Derk wel.

dus voor het gewone stuntwerk stevig genoeg. Denk ook dat ze het hebben gedaan omdat door de draaibare motor ook nog extra krachten op het toestel komen..

ik ben bezig met het afstellen van mijn hoogte en richtingsroer. In de handleiding staat dat de travel at widest point"bij het richtingsroer 90mm moet zijn. Betekent dit dan dat het rudder een extreem grote uitslag krijg(dus naar elke kant 9 cm uitslag op het punt van het rudder) of betekend dit dat het rudder 4,5 cm naar links en 4,5 cm naar rechts moet gaan?

De gehele uitslag 90mm, dus van geheel links naar geheel rechts.

Ik zou op dat punt niet teveel naar de handleiding kijken, rudder gewoon zo maken dat je de mechanisch maximale uitslag kunt halen.

nou, ik heb nu de meest buitenste hevel genomen op mijn servo en ook op het heveltje, ik vind het dan al aardig wat. Als ik hem op het 3e gaatje doe zit ik +- op 6,5 cm naar elke kant met mijn rudder. Als je er naar kijkt is dat héél wat, zeker als je weet hoe groot dat rudder is in verhouding met het toestel..

Ik begin even zo met het rudder. Als het te weinig is kan ik altijd de hevel bij het rudder een gaatje naar binnen doen.

@jeroen
Met welke uitslagen ben jij begonnen?

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd om mechanisch zo'n groot mogelijke uitslagen zonder spelling te krijgen op alle roeren. Het beste is om dan meteen een dual rate in te stellen voor je hoogte en rolroeren. Zet de dual rate op circa 50%.
Je rudder lijkt erg groot in verhouding, echter is het zo dat de hele romp een groot oppervlakte heeft. De parkmaster vraagt dus om een groot rudder om hem van richting te laten veranderen.
Kijk maar eens naar de clik, daar zit ook een ontzettend groot rudder aan terwijl die niet extreem effectief is.

Tevens is het aan te raden om exponentieel in te stellen. Denk daarbij aan ongeveer 50% bij grote uitslagen. De rest moet je gewoon naar je eigen wensen instellen.

jammergenoeg net bij het aansluiten van mijn accu de regelaar doorgefik (mosfet doorgebrand). Ik had een turnigy plush 18. Ik snap niet dat deze spontaan ging roken..

Dat word nog langer wachten totdat mijn parkmaster vliegt :(

Back