Ms Rotterdam Boeienlegger foto's

Heren,

Ik wil hier toch even wat kwijt. Het valt mij op dat sommige mensen moeite hebben met de manier waarop soms tegen elkaar gesproken wordt.

Laat een ding duidelijk zijn: een goede discussie voer je met duidelijk onderbouwde argumenten, ga elkaar niet denigrerend aanspeken met "knul" o.i.d. Dat komt vaak erg betuttelend over. Laat ook anderen in zijn waarde en ga pas discusieren als zaken duidelijk zijn. Wellicht dat in deze draad het plaatsen van bijvoorbeeld foto's veel onduidelijkheid ophelderd.

Ik zou het jammer vinden als ik hier als jonge "knul" mensen die ouder zijn als mij constant moet gaan zitten corrigeren, dat lijkt me toch niet nodig, ik ben al druk genoeg met het opvoeden van mijn kinderen..

Robert (die nu in de auto naar Berlijn stapt en dit weekend niet achter de laptop zit om hier de babyzitter uit te hangen :wink: )
 
Zo daar ben ik weer na een dag werken, en zie dat er aardig wat tekst is bijgekomen.
De Terschelling is inderdaad toen ze klaar was omgeslagen.
dat is opgelost door er 2 cm tussen de romp te doen, en kijk eens goed naar de foto op het droge en valt jullie niet op dat de schroeven best ver onder water zitten en dat ze, zeg maar een dikke kont heeft.
nou daar zit die twee cm en bij de kop precies het zelfde, ze is gewoon verlengt.
dus meer schip onder water en even veel schip boven water.
er kon dus meer ballast in waardor ze beter in het water lag.
ik moet helaas maandag weer naar Wagenborg op de sleepboot, ben dus een week (of langer) weg, maar ik beloof dat ik kom met foto's van het onderwater schip.
goed weekend verder.
 
Hier zal wel weer negative commentaar op komen.En misschien ook wel positive. :lol:
Maar Auke lees eens goed wat ik nu schrijf. :!: :!: :!:
Een schip wat eerst een meter is, en daarna een meter tien: ik noem nu maar wat dat is verlengt. Toch :idea:
Benje toch wel met me eens ?
De Terschelling is dus niet verlengt he.
Verhoogd komt in de praktijk dus niet voor be halve {KALFSDEKKEN} bombast en Adam :wink:
Dan is volgens mij een{ verbouwing kop en kont }meer op zijn plaats he
toch :!: :!: :!: :!: :!: :!:
 
De romp van SMB ziet er mooi uit, maar lijkt iets te smal te zijn vergeleken met de meegeleverde tekeningen. Hier kunnen we echter wel een mouw aan passen denk ik.

Auke, hoe ben jij aan de tekeningen gekomen als ik vragen mag? Foto's van het onderwaterschip zijn natuurlijk ook zeer welkom. Ook foto's van de schroeven en ophanging zou ik graag zien.
 
Hallo allemaal,

Ik wil me niet inhoudelijk met de discussie bemoeien, alleen opmerken dat er volgens mij nog een foutje in Danny's rekenvoorbeeld zit. Als de diepgang eerst 8 cm is, en er komt 2 cm bij, wordt deze volgens mij geen 8,2 cm maar 10 cm. De waterverplaatsing wordt dan ook aanmerkelijk meer.....

Hans
 
Hoi Hans,

Je hebt inderdaad helemaal gelijk :hammer: , ik heb in de berekening met 8,2cm gewerkt in plaats van 10cm. Ik heb het ondertussen verbeterd, maar moet je nagaan als je de spanten met 2mm verlengd win je al meer gewicht dan waneer je de lengte van het schip met 2cm aanpast.

Groetjes Danny.
 
Kan iemand mij vertellen welke motoren ik het beste kan gebruiken. Ik heb nog een Robbe 1000 liggen, maar die lijkt mij een beetje zwaar. Verder weet ik ook niks van vertragingen, dus als iemand mij daar mee kan helpen ook graag.

Model wordt circa
88.8 cm lang
20.5 cm breed
6 cm diepgang
 
Back
Top