MSH Prôtos 500

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door EricW, 3 mei 2008.

  1. Michael Brugman

    Michael Brugman

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    6
    Hallo,

    weet iemand hoe je de regelaar van MSH heli kunt programeren? hij reageert zeer traag, als ik te snel gas minder of geeft valt me toeren terug en dat is niet zo fijn met een heli.

    gr Michael
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Heb je wel een rechte throttle curve in idle up 1?
     
  3. Michael Brugman

    Michael Brugman

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    6
    Protos

    Hee, ik vlieg nog maar pas, en het gaat perfect, maat ik vlieg nog op de regelaar+pitch zelf, niet op de idle up, vind ik nog beetje gevaarlijk, weet u misschien hoe ik hem moet afstellen voor snellere reacties zodat ik gewoon snel kan klimmen en snel kan dalen?

    alvaste bedankt:)
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Wel met idle up leren vliegen;-). Met een constant toerental vliegt het een stuk beter.
     
  5. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    wat vind je gevraarlijk aan idealup? toeren of het feit dat gas beneden is nog steeds motor niet uit? Je kan ook zo een curve hebben... 0-90-90-90-90 wel rustig optoeren natuurlijk.
     
  6. Michael Brugman

    Michael Brugman

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    6
    Protos

    Hallo, ik vind de idleup gevaarlijk omdat ik met een Esky heb leren vliegen en ook op de idleup, maar het schiet gelijk de toeren op, en als je de stick iets teveel up heb, schoot hij als een gek omhoog, en het zelfde geld ook voor als ik de idleup uit deed, soms had ik iets te veel up nog en schoot hij ook omhoog, en ik weet ook niet hoe ik het moet instellen.

    groeten:)
     
  7. RC be

    RC be

    Lid geworden:
    26 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Hasselt
    Ik dacht dat je al een crash achter de rug had, had je niet 2 kits?
     
  8. Michael Brugman

    Michael Brugman

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    6
    Protos

    Hee, ja ik heb er 2 stuks:p
     
  9. RC be

    RC be

    Lid geworden:
    26 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Hasselt
    Kan er mij iemand zeggen of je een speciale adapter nodig hebt als je bij een Protos een 13T tandwiel wil gebruiken?
     
  10. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Alles onder de 15T pinion heeft inderdaad de adapter nodig.


     
  11. RC be

    RC be

    Lid geworden:
    26 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Hasselt
    Ok, maar is hij ook nog wat 'tammer' te maken als je de 15T hebt? Zijn gewichtjes aan de flybar en wat expo dan genoeg?
     
  12. djamgils

    djamgils

    Lid geworden:
    22 jan 2010
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Breda
    Voor een protos kit die ik in bestelling heb zit ik te twijfelen over de servo keuze.
    Mijn oog is gevallen op de BLS153. Ik vraag me af of de meerprijs van brushless het waard is? En ik vraag me af of het verstandig is om een servo met plastic gears te gebruiken?

    Andere opties zouden de Futaba S9650 of Align DS510M zijn. Het is nogal een prijsverschil tussen de Align en BLS153. Maar ik vraag me dus af of dit het waard is.

    Voor de staart wordt het hoogstwaarschijnlijk een BLS251 en het wordt verder een Flybarless versie met BeastX
     
  13. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Gebruik zelf de volgende servo's in combinatie met een Microbeast tot volle tevredenheid,

    Swash servo's Graupner DES 676 BB 6V 44Ncm / 0,07 Sek (G7941)

    Tail servo Graupner DES 677 BB 6V 26Ncm / 0,04 Sek (G-7942)




     
  14. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag

    voor de start zou ik gewoon bls251 nemen. Voor swash heb ik zelf ds510 met minivbar en werkt perfect. ze zijn niet echt de beste servos maar veel onder doen ze niet en zeker niet als je naar de prijs kijkt. ze hebben het bij mij goed volgehouden tot nu toe en ik vlieg niet echt rustig :)
    Ook ds610 heb ik eerst op mijn trex600fbl gehad en nu op logo600se fbl) helemaal tevreden mee. Liefst zie ik ook BLS op swash en tail maar eerlijk gezegd ik vind het te gek om 300+ euro aan servos op de swash gaan zetten.

    Een clublid/vriend heeft wel bls153 op zijn trex500 en hij is helemaal weg van.

    Groetjes,
    Sam
     
  15. jappie911

    jappie911

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    115
    Heren,

    Om kort te zijn; Ik zoek een "ragbak", naast m'n TDR..

    Ik heb nu een t-rex 450 waarmee ik dat doe, maar ik zoek toch iets groters, dus ik ben een beetje gaan inlezen over o.a. een T-rex 500 of 550.

    Nu vallen die compleet prijzen eigenlijk toch nog best tegen voor Align..

    Volgende stap zou een Logo zijn, meteen goede kwaliteit, maar ook behoorlijk aan de prijs; Om dat nog een "ragbak" te kunnen noemen.., en dan met name: tussen de oren tijdens het vliegen..

    Kortom; ik denk dat de Protos 500 een mooie kandidaat hiervoor is, of heb ik het mis?

    Ik zou graag direct flybarless gaan middels een Beastx.

    Ik zal me uiteraard nog verder nlezen, nu ik deze heli gevonden heb, maar wat is de kwaliteit van de in sommige kits meegeleverde ESC en Motor ?

    Iemand nog tips waar en wat goed te kunnen bestellen ?

    Of toevallig een gebruikte ergens gezien ?

    Grt,

    Jasper
     
  16. crash1000

    crash1000 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 jul 2007
    Berichten:
    513
    Locatie:
    Den Haag
    nieuwe kits heben YGE esc en scorpion motor... YGE heeft een echt goede gov, bijna of net zo goed als kontronik en met scorpion motor heb je eht een goede combo. zorg wel voor goede lipo! 35C minimum en hij gaat echt niet inzaken.

    Als je voor beastx wilt gaan zet hem aan de zijkant en niet bovenop. Iemand in zoetermeer had hem eerst erboven en hij kon het niet goed krijgen. Aan de zijkant gezet en werkt tiptop volgens hem. (ik heb wel mijn eigen minivbar bovenop)
     
  17. djamgils

    djamgils

    Lid geworden:
    22 jan 2010
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Breda
    iemand die ik ken van de club heeft zijn beastx gewoon op de bovenkant zitten en dit geeft bij hem absoluut geen problemen. Ik ga zelf vanavond voor het eerst met mijn nieuwe protos met beastx vliegen dus ben benieuwd.
     
  18. djamgils

    djamgils

    Lid geworden:
    22 jan 2010
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Breda
    net de maiden gehad. Alleen maar voornamelijk gehovered, even rustig rond gevlogen en wat pitch pumps en pirouettes gemaakt. Het was namelijk al behoorlijk donker.

    Nog wat kleine dingen afstellen en dan moet hij goed werken.
    Heb nog wel de vraag aan jullie of deze motoradapter ook op de scorpion motor past/moet 4RC (For Radio Control modelbouw)
    Wil namelijk een 14T monteren.
     
  19. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Mooie maiden!
    Zag er strak uit, ook al was het bijna donker :)
    Ben ook wel benieuwd of die adapter rechtstreeks op de nieuwe MSH scorpion past...
    Ik verwacht het eerlijk gezegd wel..
     
  20. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    Yep die adapter past, ik ga 'm ook bestellen, wil mijn RPM wat naar beneden halen. Ik vlieg nu met 2800 en dat is meer dan voldoende voor wat ik doe, en zit nu op 60% van mijn Jazz. Ik zou liever rond de 75-80% zitten bij 2600 RPM, misschien 2700.

    Voor de rest heb ik mijn BeastX ook bovenop gemonteerd en geen problemen. Maar ik weet dat Holco daar ook problemen mee gehad heeft, en 'm ook aan de zijkant gehangen heeft.

    Ikzelf heb een plastic kit met motor en blades gekocht van iemand die 'm uit Florida meegebracht had (Readyheli). Motor is super (Scorpion 880 kV), maar ik gebruik 'm wel met een Jazz en geen YGE. Maar YGE zou niet echt moeen onderdoen naar het schijnt. Qua blades gebruik ik de meegeleverde SAB, iets anders heb ik nog niet getest.

    Heli vliegt echt super, ik hoop dat hij qua onderhoud en slijtage niet tegenvalt...
     

Deel Deze Pagina