Heb toch maar besloten om voor de standaard Protos motor te gaan en de SAB blades veranderd in Radix.
Flybarless Heren, Wie heeft er ervaring met een AC-3X op de Protos? Wat zijn daar de ervaringen van? Ervaringen van flybarless helis met een ander systeem zijn natuurlijk ook welkom. Op het moment dat ik mijn hoofdas vervang om een nader te verzinnen reden, dan kan je precies zijn waar de lagers hebben gezeten. Sterker nog, je kan zelfs voelen waar de middelste lager heeft gezeten. Die slijt er bij mij telkens een beetje in. Heeft iemand anders dit ook? of zijn er mensen met tips? Ik vlieg de Protos nu sinds augustus. Wat voor onderhoud plegen jullie aan je heli als je niet crasht? Dank voor de reacties!
Als je dat lager ooit nog los wil halen zou ik blauwe loctite gebruiken, de groene is wel erg permanent
Ik heb er nog nooit locktite tussen gedaan, en geen slijtsporen gehad. je kan bij de hoofdas ook wel eens hebben dat je de lagerblokjes tijdens montage niet helemaal lekker hebt uitgelijnt, dan krijg je dit soort groeven ook sneller. Je moet een losse as eenvoudig omhoog/omlaag kunnen bewegen in de lagers als alles vast zit. Is alles wel goed uitgelijnt, dan heb je toch ergens een onbalans inzitten (bladen bijv.)
Vindt ik zelf ook Eric En de kwaliteit vindt ik ook erg goed, alles past mooi en loopt soepel zonder speling, en ik was gewaarschuwd dat er bij de Protos nog wel eens wat mist in de kit maar bij die van mij kwam ik niks te kort. Gewicht is ook mooi laag, tot nu toe 1450 gram, daar moet de regelaar en de Microbeast nog bij komen en dan is hij vliegklaar zo'n 1550 gram:-D
Klopt. Is echt doordacht ge-engineered, zitten geen vreemde dingen of aanpassingen aan of op, en alles past mooi en werkt. Dat zie je dus direct terug in het geringe aantal onderdelen en in het gewicht. Ben benieuwd naar je maiden
Hier een test van de stretched versie van de Protos 500. 470 mm bladen, langere staartbuis, en ik zag op HF een nieuwe counterbearing op de pinion zitten. Ziet er niet verkeerd uit :
Vraagje, het lijkt bij mijn Protos alsof de (430mm) main blades de (70mm) tail blades kunnen raken Kan deze combinatie wel?
Hier een close-up foto van het testmodel. Luigi Rungi tests the new 470 blades stretch kit - HeliFreak Ik heb nog nooit gehoord dat de Radix bladen een bladestrike veroorzaken op de protos. Heb uberhaupt nog nooit iets over een bladestrike gelezen trouwens... Ik check het nog wel even na natuurlijk.
Had hem al gevonden, stretch kit is zo te zien alleen voor de carbon versie Het lijkt mij ook sterk hoor, maar als ik een rotor blad flink naar beneden door buig kan hij de tail bladen aanraken, bij een 90 sise is dat duidelijk not-done maar met zo'n klein rotortje zal de door buiging wel veel minder zijn onder belasting.
Ja nu je het zegt...lijkt alleen voor de carbon te zijn, beetje jammer eigenlijk voor mensen die geen Carbon frame hebben. Toch vraag ik me af of dat ook niet gewoon in het plastic frame past, gaatje erbij, de tussenruimte is gelijk namelijk. Ik heb net even gekeken en er zijn heel veel protos piloten met 430 bladen dus...
Ach eerst meer eens dat ding de lucht in krijgen, denk dat ik er een hoop plezier aan ga beleven zoals hij is
Hallo iedereen, ik heb een paar vraagjes, ik vlieg zelf ook met de protos en een geweldig ding, maar ik vind die nieuwe rode canopy niet mooi ik zoek de oude kleure canopy, wie weet waar ik dat kan kopen of heeft iemand hier een over waar van ik hem kan over kopen? en hoe moet ik de tailboom aderen? ik heb last van me gyro en dat is niet echt fijn en het is bovendien met zo'n model alles behalve ongevaarlijk. alvast bedankt en de groeten
De canopy met het oude design (glassfiber)is voor zover ik weet gewoon nog in de handel... Ik heb onder het staartservo beugeltje de zwarte verf een beetje weggeschuurt van de staartbuis en er een draadje tussen geklemt. Het draadje zit aan een frameboutje met een kabelschoentje (zo'n ringetje). Je kan met een multimeter meten of je van het einde van de staartbuis tot aan de motorplaat contact hebt. Grt, Eric
Als je de conductive tailboom mount hebt, heb je geen extra draden nodig. Die canopy is juist door veel vraag weer in productie en kun je gewoon vinden in de shops.