Mugen MBX-7 topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snellehenk, 26 nov 2012.

  1. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    De RC-Speedhouse site wordt op dit moment vervangen voor een andere site, maar volgens mij kost de hij daar iets meer dan € 500,00. En je hebt hem ook nog eens snel in huis ;)
     
  2. sander_hpi

    sander_hpi

    Lid geworden:
    13 feb 2010
    Berichten:
    334
    Locatie:
    Groningen
    bij pro-buggy 525 en bij rcspeedshop 535. gelukkig is rcspeedhouse (nog) niet de enige rc-winkel ;)
    En voor die 75 euro extra heb je hem snel in huis en weet je zeker dat er geen kosten meer bij komen.
     
  3. Rc-Speedhouse.com

    Rc-Speedhouse.com

    Lid geworden:
    2 nov 2013
    Berichten:
    10
    Inderdaad de site is momenteel aan een grote vervanging toe. Onze excuses hiervoor!

    De MBX7 kunnen we natuurlijk zonder probleem leveren.
    Voor meer info en/of vragen mag je altijd een pm of mailtje op info@rc-speedhouse.com sturen.
     
  4. marspiloo

    marspiloo

    Lid geworden:
    2 aug 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    purmerend
    body mbx7eco

    hallo

    Ik heb 2 vragen waar mischien iemand een antwoordt op weet.
    1is er ook voor een mbx7/6 alleen het neus stukje van de body tebestellen?
    2 ik heb een 7 eco maar vindt de body zoals hij in de advertentie staat super mooi.
    Is deze ook ergens vandaan tehalen?

    marcel
     
  5. Speedhouse.com

    Speedhouse.com

    Lid geworden:
    2 nov 2013
    Berichten:
    9
    hoi marcel, voor zover ik weet is het neusje altijd bij de body. Ik heb er van mezelf nog wel enkele losse liggen. Voor de kap : een goede airbrusher kan dit zeker spuiten hoor.
     
  6. marspiloo

    marspiloo

    Lid geworden:
    2 aug 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    purmerend
    Ik heb de auto net maar heb waarschijnlijk de schoef niet goed vast gezet .
    Was naar de 2 proefrit het stukje al kwijt en nog ongespoten , dus een stukje doorzichtig plastic niet mee terug tevinden.
    hoopte dat het ergens los tebestellen was.
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Dat neusje is slechts cosmetisch en heeft geen bijdrage tot de prestaties, uiteraard is het leuk om de auto af te maken.
     
  8. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Weet iemand toevallig Welke onderdelen vd Mbx7 ook op de 6 passen?
    Is hier een lijst van?

    Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een (2e handse Mbx6)
    Deze was van n Duitse wedstrijd rijder en er moeten enkele parts vervangen worden.
    Hij is goed gebruikt zeg maar :)

    Ik heb op internet gezocht...maar kon niets vinden.
     
  9. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    aandrijfassen wielen, diffbehuizingen , lagers,links boven voor en achter das wat ik zou uit het hoofd weet ...heb ze beide gehad ...
     
  10. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    wist dat Stewie al een keer een lijst had geplaatst ...:D lijkt heel veel , maarzijn veel kleine dingetjes , MBX7 verschilt toch behoorlijk van de MBX 6

    Gemeenschappelijke onderdelen tss MBX6 en MBX7 zijn deze:

    H0513 - SERVO SAVER SCREW+RUBBER
    E0222 - UNIVERSAL JOINT F/R
    E0226 - UNIVERSAL JOINT CENTER SHORT
    E0829 - STABI BULLETHEAD
    E0254 - UNIVERSAL JOINT LONG CHASSIS
    E0223 - CENTER UNIVERSAL JOINT (78.5) SET
    E0580 - SHOCK PISTONS CONIC 5 HOLE (1.35mm)
    B0104 - FUEL FILTER
    E0161 - FRONT TRACK WIDTH ADJUST SPACER
    E0162 - FRONT UPPER ARM SHAFT
    E0174 - WASHER SET
    E0206 - WASHER SET DIFFERENTIAL
    E0225 - JOINT CUP
    E0228 - F R CUP JOINT
    E0236 - JOINT BOOTS
    E0237 - JOINT PIN (f2.2x9.
    E0239 - WHEEL HUB
    E0160 - FRONT LOWER KINGPIN BALL
    E0159 - ADJUST NUT
    C0107D - PIVOT BALL 7MM
    C0129 - FRONT UPPER ARM ROD
    C0264 - JOINT SHAFT
    C0265 - JOINT PIN (FOR JOINT CUP E0225)
    C0270 - JOINT PIN 3 x 12.8 (FOR UNI JOINT E0226)
    C0271 - JOINT PIN 3 x 13.8
    E0257 - S5 O-RING SILICON
    E0135 - SUS. ARM SPACER
    E0146 - GEAR BOX
    E0155 - ANTI-ROLL BAR LINK
    E0315 - SERVO SAVER SPRING
    E0319 - BRAKE PAD
    E0322 - RADIO BOX GROMMET
    E0219 - SELF LOCK WHEEL NUT (4)
    E0230 - DIF GEAR 18T
    C0230 - DIF GEAR 10 T (4pcs)
    C0801 - PIVOT BUSH FOR SERVOSAVER
    E0210 - JOINT PIN 3x16,8 (wheel)
    E0229 - CENTER CUP JOINT
    E0546 - DAMPER MOUNT PIVOT BUSH
    E0548 - SHOCK MOUNT TOP
    E0183 - DROOP SCREW (x4)
    E0410 - FRONT BUMPER
    E0814 - BALL LINK f7mm
    E0811 - REAR UPPER ARM LINK LONG
    E0412 - STONE GUARD
    E0517 - FRONT DAMPER SHAFT
    E0518 - REAR DAMPER SHAFT
    E0519 - OIL SEAL CAP
    E0520 - OIL SEAL SET
    E0541 - DIAPHRAGM
    E0545 - DAMPER END
    E0702 - FLY WHEEL
    E0706 - ENGINE MOUNT
    E0803 - FUEL TANK BUSH
     
  11. Gertjan33

    Gertjan33

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Tilburg
    Hartelijk dank!! Daar kan ik wel wat mee.

    Ff kijken of t zinvol is, bepaalde Mbx7 parts te gebruiken.

    Als ie past....is het tankje vd 7 wel handig.

    Maareh.....voor de wedstrijdrijders.....welke onderdelen zijn voor jullie
    het meest aan slijtage onderhevig?

    Moeten julie na n seizoen....de halve auto vervangen?
     
  12. Rc-Speedhouse.com

    Rc-Speedhouse.com

    Lid geworden:
    2 nov 2013
    Berichten:
    10
    Goedemiddag

    De normale zaken slijten natuurlijk, al valt dit bij deze klasse van auto's heel goed mee.
    De slijtage onderdelen zijn bvb de lagers, de aandrijfpinnen in de asjes, etc...
    Dit kan je best na het seizoen eens vervangen en de gehele auto op speling controleren.
     
  13. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Yep, de lijst heb ik hier eens gepost, het lijken veel kleine en onnozele dingen maar door de verandering van chassis en draagarmen is de hele geometrie van de wagen anders. Verder zorgen de rechte bevel- en ringgear ervoor dat de totale aandrijving veel soepeler loopt.
    Deze 2 samen maakt dat het rijgedrag van een MBX6 niet te vergelijken valt met die van de MBX7.
    Welke je prefereert hangt van je rijstijl af, ik kan mij perfect vinden in de MBX7.

    Slijtage heb je altijd aan zo een wagen (ongeacht het merk), maar aandrijfpinnen, outdrives, lagers en tandwielen (De aandrijving dus) zijn idd het meest onderhevig aan slijtagen. Verder is speling op draagarmen heel vervelend maar heb dit nog nooit op een MBX6/7 ondervonden.

    Het tankje van de MBX7 past standaard niet op de MBX6, het is niet geheel gelijk.
     

Deel Deze Pagina