Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Nu nog maar een echte vraag, Mugen's eigen e-conversion of de TEKNO versie? Ik weet dat er mensen hier zweren bij de tekno v4, maar tegelijk hoor ik ook zoveel goede dingen over Mugen zelf dat je zou denken dat die alles ook vrij goed voor elkaar hebben... Prijs is heel vergelijkbaar dus daar hoef ik het niet voor te doen...
Gebruik zelf de Tekno V4 en heb er goede ervaring mee, mooie indeling alles goed plekje.
Stevig en alles lijkt goed uitgedacht, hoorde ook over de Mugen set weet hier minder van maar dacht geef toch even mijn mening.

Also ben ik een idioot als ik dit ding op 4s met een 2000 kv rx8 tekin combo wil runnen? of zouden jullie iets anders aanraden?
Heb zelf een Xerun 4s 2250kv (uit me hoofd), dus dit zou geen probleem moeten zijn denk ik.

Op 4s moet je wel de juiste dif olies gebruiken anders maakt hij telkens een wiellie als je vol optrekt (zelfs half gas). Maar met 20.000 (voor)- 15.000 (midden)- 10.000 (achter) is het veel beter, misschien achter nog iets dikker maar even proberen zo.

klinkt logisch... Moet binnen kort eens dat soort dingen gaan lezen:)

EDIT: i'm not making any sense... Ik bedoelde tuning opties met dat soort dingen

EDIT: i'm not making any sense... Ik bedoelde tuning opties met dat soort dingen
:confused::confused: ik begrijp deze opmerking niet...

Ik bedoel gewoon dat 2000kv niet ter sterk voor het chassis is, deze kan veel meer aan denk ik echter wordt het dan niet wenselijk meer. (te hoge snelheid om fatsoenlijk een circuit over te kunnen)

Afstel mogelijkheden genoeg, alleen eerst eens voelen wat voor effect het heeft op het gevoel van rijden.

Vorige week was ik een beetje aan het klooien en het ging van redelijk wegligging naar swabber met een paar kleine aanpassingen dus dat wordt nog leuk. :cool:

Over de wegligging van de truggy die je gaat krijgen Firefrenzy zal je niet te klagen hebben :)

Truggy staat na 3 wedstrijden truggycup aan de leiding ;)

Top dus de inleidende beschietingen zijn kwa setup al gedaan zelfs;)

Ik bedoelde meer dat de zin er voor niet echt logisch is, ik moet me nog eens stevig gaan inlezen in dingen als de effecten van tunen met diff olie enzo. Ik bedoel op een slash is het gewoon uitsluitend een kweste van hem dik genoeg krijgen dat je niet alle power door de binnenste band loost zonder dat je daarna niet de hoek om komt (hint dit is ongeveer 120k wt) maar voor de subtielere dingen:) echt 0 idee:)

Ja hoor, diffolie staat momenteel op 15 15 10
De laatste afstelling voor gras staat er nog op, dus dat komt wel goed...

Ga je op astro rijden, zou je dikkere swaybars kunnen proberen...

heeft iemand een ballpark gearing estimation voor een 6T met een 2000KV tekin? Moet nieuwe pinions gaan bestellen voor een 5mm shaft dus het lijkt me handig als ik een soort van "schatting" heb van welke handig zijn...

En nou in het Nederlands

Ik neem aan dat je bedoelt dat je met je truggy in het park op en neer wilt gaan rijden, kan je ook gewoon in het Nederlands zeggen hoor!!

een "ballpark estimate" is een ruwe schatting in het engels, ik kon even in mijn hoofd niet het woord voor een "ruwe schatting" vinden.

Ik bedoelde "heeft er iemand een schatting waar ik kan beginnen kwa gearing" op een 2000kv truggy motor op 4s...

Oh..... heb ik weer iets geleerd, ik denk dat je met een 17 of 18 moet beginnen, maar dat is een ruwe schatting (balpark dinges) LOL

via de site van rc monster kan je die dingen berekenen.

Ik heb even je gegevens ingetikt en ik kom volgende dingen uit:

35mph (56km/u): 15T pinion
40mph (64km/u): 17T pinion
45mph (72km/u): 19T pinion

Hier kan je al mee op weg, niet?

Ik heb een vraagje, ik wil zo lang mogelijk kunnen rijden op een accu hoe kan ik dit het beste bereiken?
Heb de volgende set-up:
MBX6-T (standaard tandwielen)
Xerun 2200KV sensored, 150a (uit mijn hoofd)
Pinion 15T (als ik het goed heb)
6000Mah Lipo 4s batterijen.

Het gaat om een 3.5 - 4 uurs race in Purmerend komende maand, hoe kan ik het meeste uit de batterij halen zonder al teveel in te leveren.

Zit zelf aan de vertanding te denking, maar moet ik dan juist minder accelaratie (kleinere Pinion) of meer accelaratie (grotere pinion.)

De motor heeft momenteel met zonnig weer een temperatuur van ongeveer 70* (na één accu en 75* na twee achter elkaar, dus vrij stabiel denk ik)

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen om zo lang mogelijk te kunnen rijden met iets minder energie verbruik/snelheid.

Lage KV motor en 6s accus. scheelt gewicht draait efficienter en dus koeler. Langere rijtijd door die gewichtsbesparing weer op te geven en wat extra mah te adden.
Beste setups

Grote pinion => meer snelheid...
Kleinere pinion => minder snelheid...

70 graden is al vrij warm naar mijn mening, is nog toelaatbaar natuurlijk...

@geertja:
Het liefst koop ik geen nieuwe setup voor één wedstrijd, moet wel leuk blijven.

Grote pinion => meer snelheid...
Kleinere pinion => minder snelheid...

70 graden is al vrij warm naar mijn mening, is nog toelaatbaar natuurlijk...

Minder snelheid betekent ook minder vermogen wat gevraagd wordt dus kan langer met een batterij?

Inderdaad 70* is vrij warm, maar dit is dan wel in de zon. (dus zeg 17-20* buiten temperatuur.)

Of is de enige mogelijkheid andere motorset, want dan houdt het op en moet ik maar meer wisselen.

Back