Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Een eco is gewoon een heel goede buggy, zowel om te racen als om te bashen! Hij zit stevig in elkaar en je hebt altijd onderdelen bij de hand!

Klopt, een mugen is 1 van de betere merken met een zeer goede onderdelen support.

Een eco laat zich ook makkelijk rijden en afstellen. Ga je veel plezier van hebben.

In Berghem zit ook een 1/8 circuit. Ormco.nl maar ik denk dat je ook van harte welkom bent in Helmond bij mach-one.nl.

Die laatste heeft ook een fb pagina. Kan je altijd vragen wanneer er iemand is

idd het is echt een fijne auto. rijd rustig en zeker een auto voor de baan of bashen. overal is ook makkelijk bij te komen met sleutelen. alleen is het af en toe lastig met de assen om je draagarmen los te halen. die moer moet je erachter vastklemmen maar die is lastig. is daar een trucje voor dat je dat snel kan vastzetten?

gr bryan

Goed gereedschap :), heb er nog geen problemen mee gehad. De pin van de voorste draagarm net een millimeter of 2 door de plastic toe block doen en dan met een lange pincet de moer tegen het schroefdraad houden en dan zachtjes de pin vast schroeven :). Verder is een steeksleutel handig om de moer vast te zetten (ipv een tang..)

Laatst bewerkt:
Ik doe het ook als Wondertiger, gaat perfect.

Heb een steeksleutel onder een hoek (weet nietmeer van waar) en dat is verdomd handig.

Ps: de 7 gebruikt het systeem van de 1/10 klasse. De hingpin zit geklemd tussen de 2 hijgpinholders.
Zeer handig :)

Ik heb bijlange nog geen 6 draagarmen stuk gereden hoor :thumbsup:.

Maar bij het vullen van diffs moet je ze ook eruit halen. Gaat na een tijdje idd vanzelf. Heb je er veel moeite mee dan draai je gewoon alles van het chassis af. Kan je er zo bij.

Ach 1 keer zoonlief, 1 keer beide kanten door storing volgas het hek in bij MVW. En de andere 3 gewoon stuurfouten. 1 keer Helmond tegen de pallet op het rechte stuk, 1 keer Raco in de S slinger. En de laatste weet ik even niet meer.

Nou ik heb ook het hek wel geknuffeld of nouja.. Behoorlijk geraakt maar niets kapot.

@ wonder: begrijp nogsteeds niet hoe je dat geflikt hebt:p

Vandaag toch een nieuwe Mugen MBX6TR en andere spulletje gekocht bij RC speedhouse tijdens de buggycup in/op Wouwse plantage. Dus snel gaan bouwen! En nog even de conversionkit afwachten. Nog adviezen qua diffs en shocks wanneer ik ga rijden op RACO2000? Binnenkort dus aardig wat nitro spul te koop. Iemand al interesse voor iets? Spares?

Ga je de originele conversiekit nemen of ga je voor een ander merk?

Mooie auto trouwens lol

Viel het wat mee de buggycupwedstrijd daar? :D

Vandaag toch een nieuwe Mugen MBX6TR en andere spulletje gekocht bij RC speedhouse tijdens de buggycup in/op Wouwse plantage. Dus snel gaan bouwen! En nog even de conversionkit afwachten. Nog adviezen qua diffs en shocks wanneer ik ga rijden op RACO2000? Binnenkort dus aardig wat nitro spul te koop. Iemand al interesse voor iets? Spares?

Een frontshocktower heb ik nodig. Stuur maar een pb als je die ook wilt verkopen

Haha ik denk dat een front shocktower nodig is op de kit die hij gaat bouwen, ookal is die electro :)

Plus een truggy shocktower is niet hetzelfde als de buggy!

Frontshocktower ga ik idd zelf gebruiken.
Ik ga voor een originele set, dus voor Mugen. Al reeds bij Bjorn besteld.
Ik was gisteren op de Wouwse Plantage en laat ik kort zijn. Ik beb blij dat ik BL heb en dat ik op Astro mag en kan rijden. Was zeer leuk om te zien en kijk toch eigenlijk stiekem uit naar weer de no-nitro races. En ach of en toe samen rijden met een electroman is ook leuk. BL moet toch maar weer echt meer worden.....hahaha
Wanneer er mensen zijn uit de nitro-hoek die spullen nodig hebben verneem ik het wel.... Het is allemaal nieuw. Ik maak wannneer ik klaar ben een lijstje en zet het op het verkoopforum. Hier zal vermoedelijk mijn 2e MBX6ECO ook als roller verschijnen....

Ik rij persoonlijk ook veel liever op astro hoor, maar voor een keer is dat zeker niet erg.

Het is leuk dat de baan veranderd op zand, maar tot een bepaald level. Als er gaten komen waardoor je zo hard moet opletten met rijden, is de fun er een beetje af :)

Originele kit is trouwens een van de beste om te rijden :)

Ikzelf heb ook een eco, alleen rij er niet zo heel veel mee. Moest er ergens een 1/8 brushless wedstrijd zijn, zal ik van de partij zijn lol

Desondanks heb ik (mits wat geluk) een 5de plek kunnen halen, een leuke dag gehad met het Speedhouse team en inderdaad vandaag thuis :D

Back