Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Ik kan echt niet wachten :D

Iemand nog tips voor een lader? Er zitten twee NiMH 4600 mah accu's in de starter en een 1600 mah LiFe accu in de ontvanger. In eerste instantie hoeft het geen super ingewikkelde lader te zijn, wel veilig uiteraard. Mijn voorkeur gaat uit naar niet te duur (goh!). Ik had zelf gekeken naar een Graupner Ultramat 16S, die lijkt te voldoen maar iets goedkoper zou mooi zijn.

Bedankt. Ik ga denk ik gewoon voor de goedkoopste die daaraan voldoet.

Wat voor ontvangeraccu gebruiken jullie? Ik heb nu een Lipo 1200 Mah gekocht maar deze past niet helemaal lekker.

Wat voor ontvangeraccu gebruiken jullie? Ik heb nu een Lipo 1200 Mah gekocht maar deze past niet helemaal lekker.

Zo'n LRP/Nosram 1600mah LiFe. Jouw lipotje zou moeten passen als je het bakje wat vult met mouse. LiPo is fijn als je HV servo's hebt, maar zonder heb ik liever een LiFe want dan moet je klooien met een BEC enzo.

Zo'n LRP/Nosram 1600mah LiFe. Jouw lipotje zou moeten passen als je het bakje wat vult met mouse. LiPo is fijn als je HV servo's hebt, maar zonder heb ik liever een LiFe want dan moet je klooien met een BEC enzo.

Hij heeft mijn spullen gekocht en daar was zo een life bij.
Die blijkt nu dus niet meer te werken (heb ze vorige week nogtans gebruikt om de servo van de cougar af te stellen tijdens de bouw).

Klopt. Kan helaas gebeuren. Ik heb nu de Vapextech 1400mAh 6,0V NiMH side-by-side receiver pack gekocht. Ik bestel er binnenkort ook nog eenzelfde LiFePootje bij, maar deze was erg goedkoop en snel gevonden.

Het motortje loopt trouwens als een zonnetje Stewie. Heb hem nog een tankje stationair laten draaien met een aantal keer handmatig gasgeven.

Klopt. Kan helaas gebeuren. Ik heb nu de Vapextech 1400mAh 6,0V NiMH side-by-side receiver pack gekocht. Ik bestel er binnenkort ook nog eenzelfde LiFePootje bij, maar deze was erg goedkoop en snel gevonden.

Het motortje loopt trouwens als een zonnetje Stewie. Heb hem nog een tankje stationair laten draaien met een aantal keer handmatig gasgeven.

Kon ook bijna niet anders. Mijn spullen zijn in orde als ik iets verkoop, of anders aangegeven :D.
Ben daar eerlijk in, als iets stuk is zeg ik dat ook.

Een aantal bandengerelateerde vragen.

- Wanneer zijn je banden echt versleten? Hoe kan je dat zien? Als de noppen volledig op zijn?
- Waar kopen jullie je banden? Bij een lokale shop of hebben jullie een goedkoper internetadres.
- Wat voor type banden gebruiken jullie? (merk/type) Ik lees dat voornamelijk de zachtste compounds gebruikt worden voor maximale grip. Is dat algemeen geaccepteerd of is dat te kort door de bocht?

Voor de truggycup mogen we op LRP Harakiri of AKA Cityblocks rijden. Ik heb een voorkeur voor de AKA's, in supersoft. De LRP's rij ik op soft. Maar wij rijden praktisch alleen op kunstgras. Op straat zijn deze banden heel snel versleten. Als je veel op straat rijdt zou ik een setje straatbanden aanbevelen.

De banden zijn op 50% wat mij betreft versleten.

Laatst bewerkt:
Het zachtst compound hoeft niet altijd het meeste grip te geven.Op hard zand zal een hardere band meer in de grond grijpen en een zachtere band daarover gaan glijden.Als de temperatuur van de ondergrond erg warm is zal een hele zachte band ook niet beter werken dan een hardere terwijl met een lagere temperatuur op de zelfde ondergrond de zachtere band wel weer beter kan werken.

Back