Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Mooi Mario!!! eyyyy je assen staan erop :D

    Welke motor komt erop?
     
  2. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Er komt weer een Alpha S852 op, maar dan een nieuwe... deze motor gaat naar mijn reserve/trainingschassis.
     
  3. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Hmm Alpha, heb ook zo een 'trainingsmotor'.

    De distributeur kan nog geen o-ringen leveren voor de carburateur en HSN....
    Mijn alpha A872 begon te lekken als zot na 1 liter en ligt sindsdien in de kast :bad-words:.

    Zal mij wel bedenken als ik nog eens een alpha wil kopen :rolleyes:.
     
  4. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Gewoon van Go o-ringen enzo bestellen bijna dezelfde motor alles past :)
     
  5. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    In dat geval zou die bij mij terug gaan naar de importeur... maar neem die motor even mee naar de 1e truggycup, dan kunnen we er even naar kijken, er lopen een aantal mensen rond die ervaring met Alpha motoren hebben. Ik heb nog nooit een lekkende motor gehad!
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja inderdaad het is de A872 met 2090 uitlaat en ik moet zeggen vorig jaar na dagje Pur lekte het boeltje serieus bij hem ... :(
     
  7. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Voor de rest ging de alpha redelijk goed voorruit. Wel een serieuze klemming en dus meermaals los moeten wrikken :).

    En dan heb ik al startboxen met 2 x 775 motoren erin :).
     
  8. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik kan je nog wel een verhaal vertellen over het inlopen van een Caster Grenade MK2 motor....warm stoken tot 110 graden en ondanks die temperatuur gewoon 3 kwartier bezig zijn totdat ie voor het eerst loopt ;)
     
  9. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik ben op zoek naar een stukje uitleg:

    Ik heb echt mijn best gedaan maar kom er via google niet uit.

    1. Waarvoor dienen de 2 bevestigings punten die aan de hub zitten die horizontaal uit steken?
    2. Het is mogelijk om de hub op 2 verschillende hoogtes te monteren, Wat voor effect heeft dit?

    [​IMG]
     
  10. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    1: Daar kan je flapjes opzetten die de modder/zand uit je velg schapen.

    2: Daar kan je het rolcenter mee aanpassen.
    Met het rolcenter kan je het chassisrol afstellen.
     
  11. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Dank je.

    Hub in hoogste positie is meer rol?
     
  12. Gv288

    Gv288

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Lokeren, B
    ....
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2012
  13. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Afgelopen truggycup in Purmerend heb ik enkele tandjes van het achterdiff laten sneuvelen. Voor de finale nog vlug een nieuwe ringgear en voor zekerheid ook maar pinion gear erin gezet.

    Thuis heb ik de hele truggy uit elkaar gehad en terug opgebouwd en ook ineens een nieuw diffhuis gestoken (beter voorkomen dan genezen eh)

    Nu valt me op, dat ineens de aandrijving toch wel zwaarder loopt als bvb mijn buggy...

    Is dit normaal of? De nieuwe tandwielen hebben dus een finale van 30min gereden, en het diffhuis is dus nieuw nu...

    Is dit normaal of zit het allemaal wat te strak in elkaar. Zitten 2 shims aan de kant van de ringgear.
     
  14. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als ik het zo lees denk ik dat je diff huis wat speling heeft gegeven, nu met nieuw diff huis is de speling weg. Als het past zou je ook aan de andere kant er een shim tussen kunnen doen, dan zal je diff waarschijnlijk wat soepeler lopen.

    In mijn ervaring doe je in normale situaties aan de ringgear kant 1 shim, vervolgens rijd je een gallon weg (om het maar in de RC Tech termen te houden). Na die gallon gaat er een tweede shim in en dan kan je als het goed is hier lang mee doorrijden.

    Overigens is het wel zo dat geen enkel diff huis, diff, lager precies 100% nauwkeurig pas...dus hij zou best wat zwaarder kunnen lopen.

    Ik had bij de nieuwe auto ook toen hij net gebouwd was (met 1 shim) dat ie iets zwaar liep. Nu na 1 race loopt ie soepel, na volgende race zet ik er een 2e shim bij.

    PS: Check ook nog even of er geen verticale speling op je pinion zit, dan gaat deze in je diff lopen en daardoor zou het geheel ook zwaarder kunnen lopen.
     
  15. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik zal het eens proberen met 1 shim Mario, echter vrees ik dat dan het diff zelf niet goed strak zit in het huis...

    De pinion is zo vast mogelijk vast gezet, met minimale speling. er zit wel een heel klein beetje op, maar dit krijg je onmogelijk weg... Hoe bedoel je eigenlijk verticale speling? (boven/onder)???
     
  16. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Met verticale speling bedoel heen en weer gaan door de lagers.
    Maar ik denk dat het wel goed zit, je drukt de pinion in het diff huis zo hard mogelijk op het lager en dan draai je de inbus van je aandrijfas vast. Dan heb je minimale speling.

    In plaats van 1 shim aan de ringgear kant zou ik proberen 2 shims aan de ringgear kant en 1 aan de andere kant. Dat heb ik wel vaker gehoord dat de Mugens op die manier geshimmed worden.
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja inderdaad zo zet ik de pinion gear vast, zo dicht mogelijk tegen het huis aan duwen en dan de inbus vastdraaien...

    Kan idd eens proberen als ik nog een shim aan de andere kant erin krijg.
    Want nu lijkt hij mij toch te stroef te lopen, hij haakt niet of dergelijke maar je voelt gewoon een enorm verschil met de buggy :)
     
  18. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik heb bij de truggy zowel voor als achter aan de ringgear en aan de andere kant 1 shim.

    Met 2 shims aan 1 kant blijven de diffs haken. Rij er zo al mee van in het begin en tot nu toe gaat dat goed. Denk dat truggy toch al een liter of 5 erdoor heeft nu.

    Bevel gear zet ik op dezelfde manier vast, dus daar ligt het niet aan.

    Kurt is wss slecht geland en daardoor wat flex op chassis gehad, samen met gas geven vlak na de landing en wat tandjes over elkaar gegaan. Veel meer als dat zal er niet aan de hand geweest zijn.

    3 shims in een nieuw diffhuis zal wss niet passen, zeker als het diff nu al strak zit kan je je de moeite van het diff opendraaien besparern.
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ofwelllllll is dat van de slag die ik van u kreeg :D

    Of van de slag waar Bjorn achter op mij inreed omdat ik moest stoppen voor iemand die het leuk vond na de jump op zijn dak te gaan liggen :D
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Eigen schuld, ge moe daar maar over rijden :cool:
     

Deel Deze Pagina