Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Hmm Alpha, heb ook zo een 'trainingsmotor'.

De distributeur kan nog geen o-ringen leveren voor de carburateur en HSN....
Mijn alpha A872 begon te lekken als zot na 1 liter en ligt sindsdien in de kast :bad-words:.

Zal mij wel bedenken als ik nog eens een alpha wil kopen :rolleyes:.
 
Hmm Alpha, heb ook zo een 'trainingsmotor'.

De distributeur kan nog geen o-ringen leveren voor de carburateur en HSN....
Mijn alpha A872 begon te lekken als zot na 1 liter en ligt sindsdien in de kast :bad-words:.

Zal mij wel bedenken als ik nog eens een alpha wil kopen :rolleyes:.

In dat geval zou die bij mij terug gaan naar de importeur... maar neem die motor even mee naar de 1e truggycup, dan kunnen we er even naar kijken, er lopen een aantal mensen rond die ervaring met Alpha motoren hebben. Ik heb nog nooit een lekkende motor gehad!
 
Ja inderdaad het is de A872 met 2090 uitlaat en ik moet zeggen vorig jaar na dagje Pur lekte het boeltje serieus bij hem ... :(
 
Voor de rest ging de alpha redelijk goed voorruit. Wel een serieuze klemming en dus meermaals los moeten wrikken :).

En dan heb ik al startboxen met 2 x 775 motoren erin :).
 
Ik kan je nog wel een verhaal vertellen over het inlopen van een Caster Grenade MK2 motor....warm stoken tot 110 graden en ondanks die temperatuur gewoon 3 kwartier bezig zijn totdat ie voor het eerst loopt ;)
 
Ik ben op zoek naar een stukje uitleg:

Ik heb echt mijn best gedaan maar kom er via google niet uit.

1. Waarvoor dienen de 2 bevestigings punten die aan de hub zitten die horizontaal uit steken?
2. Het is mogelijk om de hub op 2 verschillende hoogtes te monteren, Wat voor effect heeft dit?

4df890c7-9154-475e.jpg
 
1: Daar kan je flapjes opzetten die de modder/zand uit je velg schapen.

2: Daar kan je het rolcenter mee aanpassen.
Met het rolcenter kan je het chassisrol afstellen.
 
Afgelopen truggycup in Purmerend heb ik enkele tandjes van het achterdiff laten sneuvelen. Voor de finale nog vlug een nieuwe ringgear en voor zekerheid ook maar pinion gear erin gezet.

Thuis heb ik de hele truggy uit elkaar gehad en terug opgebouwd en ook ineens een nieuw diffhuis gestoken (beter voorkomen dan genezen eh)

Nu valt me op, dat ineens de aandrijving toch wel zwaarder loopt als bvb mijn buggy...

Is dit normaal of? De nieuwe tandwielen hebben dus een finale van 30min gereden, en het diffhuis is dus nieuw nu...

Is dit normaal of zit het allemaal wat te strak in elkaar. Zitten 2 shims aan de kant van de ringgear.
 
Als ik het zo lees denk ik dat je diff huis wat speling heeft gegeven, nu met nieuw diff huis is de speling weg. Als het past zou je ook aan de andere kant er een shim tussen kunnen doen, dan zal je diff waarschijnlijk wat soepeler lopen.

In mijn ervaring doe je in normale situaties aan de ringgear kant 1 shim, vervolgens rijd je een gallon weg (om het maar in de RC Tech termen te houden). Na die gallon gaat er een tweede shim in en dan kan je als het goed is hier lang mee doorrijden.

Overigens is het wel zo dat geen enkel diff huis, diff, lager precies 100% nauwkeurig pas...dus hij zou best wat zwaarder kunnen lopen.

Ik had bij de nieuwe auto ook toen hij net gebouwd was (met 1 shim) dat ie iets zwaar liep. Nu na 1 race loopt ie soepel, na volgende race zet ik er een 2e shim bij.

PS: Check ook nog even of er geen verticale speling op je pinion zit, dan gaat deze in je diff lopen en daardoor zou het geheel ook zwaarder kunnen lopen.
 
Ik zal het eens proberen met 1 shim Mario, echter vrees ik dat dan het diff zelf niet goed strak zit in het huis...

De pinion is zo vast mogelijk vast gezet, met minimale speling. er zit wel een heel klein beetje op, maar dit krijg je onmogelijk weg... Hoe bedoel je eigenlijk verticale speling? (boven/onder)???
 
Ik zal het eens proberen met 1 shim Mario, echter vrees ik dat dan het diff zelf niet goed strak zit in het huis...

De pinion is zo vast mogelijk vast gezet, met minimale speling. er zit wel een heel klein beetje op, maar dit krijg je onmogelijk weg... Hoe bedoel je eigenlijk verticale speling? (boven/onder)???

Met verticale speling bedoel heen en weer gaan door de lagers.
Maar ik denk dat het wel goed zit, je drukt de pinion in het diff huis zo hard mogelijk op het lager en dan draai je de inbus van je aandrijfas vast. Dan heb je minimale speling.

In plaats van 1 shim aan de ringgear kant zou ik proberen 2 shims aan de ringgear kant en 1 aan de andere kant. Dat heb ik wel vaker gehoord dat de Mugens op die manier geshimmed worden.
 
Ja inderdaad zo zet ik de pinion gear vast, zo dicht mogelijk tegen het huis aan duwen en dan de inbus vastdraaien...

Kan idd eens proberen als ik nog een shim aan de andere kant erin krijg.
Want nu lijkt hij mij toch te stroef te lopen, hij haakt niet of dergelijke maar je voelt gewoon een enorm verschil met de buggy :)
 
Ik heb bij de truggy zowel voor als achter aan de ringgear en aan de andere kant 1 shim.

Met 2 shims aan 1 kant blijven de diffs haken. Rij er zo al mee van in het begin en tot nu toe gaat dat goed. Denk dat truggy toch al een liter of 5 erdoor heeft nu.

Bevel gear zet ik op dezelfde manier vast, dus daar ligt het niet aan.

Kurt is wss slecht geland en daardoor wat flex op chassis gehad, samen met gas geven vlak na de landing en wat tandjes over elkaar gegaan. Veel meer als dat zal er niet aan de hand geweest zijn.

3 shims in een nieuw diffhuis zal wss niet passen, zeker als het diff nu al strak zit kan je je de moeite van het diff opendraaien besparern.
 
Ofwelllllll is dat van de slag die ik van u kreeg :D

Of van de slag waar Bjorn achter op mij inreed omdat ik moest stoppen voor iemand die het leuk vond na de jump op zijn dak te gaan liggen :D
 
Back
Top