Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

oké, ik ben geen ervaringsdeskundige met een mugen, maar er zit wel iets in hoor. Als een wiel te makkelijk doorslaat (o.a.door dunne diff olie), gaat die wel in één keer verdubbelen in toeren. Links rechts zal het nog wel meevallen, maar voor-achter (center diff) kan het (bij mijn revo) vrij makkelijk gebeuren. Nou zitten er zoveel meer instel mogelijkheden op een auto als de Mugen, dat het misschien wel op een andere manier valt te tackelen, maar toch

Jan , ik wilde hier iets posten , maar laat ik dat maar niet doen . je bent ten slotte nog niet eens droog achter je dikke oren

120.000 ??? snellehenk als ze die hebben bij mugen ga ik ze proberen. hahahaha.
Nee zonder gekheid ,de laatste wedstrijd in Helmond heb ik gereden met 10..10..5 in de diffs.
En had die dag geen platte banden maar twee gescheurde LRP banden,misschien was de olie wel heel erg dun die dag. hahaha.

Michel,nog leuker dat kan toch bijna niet,het is al zo leuk.

ik rij nu met de standaard afstellingen en olie, vind het nu nog niet vervelend ofzo...
ik ben wel van plan om ron zijn advies op te volgen en 10..10..5 te gaan doen, maar maakt het nog uit wat voor merk je pakt? en de pakking in de diff, moet die vervangen worden bij het veranderen van de olie?

ow ik heb trouwens vandaag met mijn zelf mengsel gereden (25% nitro) gaat echt super.
moet alleen de auto weer afstellen, hij loopt nu nog wat koud.

120.000 ??? snellehenk als ze die hebben bij mugen ga ik ze proberen. hahahaha.
Nee zonder gekheid ,de laatste wedstrijd in Helmond heb ik gereden met 10..10..5 in de diffs.
En had die dag geen platte banden maar twee gescheurde LRP banden,misschien was de olie wel heel erg dun die dag. hahaha.

Michel,nog leuker dat kan toch bijna niet,het is al zo leuk.

LOL :rolling:

100.000 cps:
UR0899 - ULTIMATE RACING DIFFERENTIAL OIL 100.000 CPS

500.000 cps (wat je daarmee moet...geen idee):
UR0899-5 - ULTIMATE RACING DIFFERENTIAL OIL 500.000 CPS

@Snellehenk moeten we aankomend jaar in de truggycup maar eens proberen.

@amateur ,ik gebruik zelf de olie van Mugen en daar ben ik heel tevreden mee.
Mocht je een ander merk willen gebruiken ,moet dat kunnen alleen kan de dikte van de olie wel eens iets anders zijn dan die van Mugen.
Hou het in ieder geval bij een merk .
De pakking vervang je pas als die kapot is,dus niet bij elke keer als je olie vervangt.

Zie dat het hier veel over diff olie gaat, maar wat is nu het beste voor mij?
Ik rij meestal gewoon op droog gras, paar jumpings enzovoort...

Rij je wel met een Mugen MBX6 of MBX6T?
Anders wordt het lastig adviseren want per merk en model auto kan dit namelijk nogal veel verschillen.

Is niet te zeggen aangezien iedereen anders rijd en je de diff olies moet aanpassen om je eigen rijstijl.

In mijn MBX6Te heb ik 15-15-10, in mijn MBX6e heb ik 15-15-7. Ik rij enkel op astroturf waar je veel grip hebt.

Die 100 en 500k diff olies kun je gebruiken in de uber slecht / vreemd ontworpen Traxxas centerdiffs ;)

vandaag me motor verder kunnen afstellen met de 25% home made.
hij gaat als een speer, nu nog andere diff olie en ik kan de truggy cup (newbies) gaan rijden :P

dikte heeft toch te maken met viscositeit?

ik ga denk ik gewoon de LRP Harakiri's gebruiken, zijn een beetje allround banden ;)

Back