Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Je bedoelt de L-vormige pin die je uitlaat aan het chassis vast houdt?
    In dat geval heb je het zeker niet goed vast gehad, want als bij op het chassis los laat zou hij nog aan de uitlaat moeten zitten, en vice-versa.
    Dat is wel altijd een schroefje wat ik altijd goed vast heb zitten :p
     
  2. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    En zo zie je maar dat je zo nu en dan toch moet controleren of alles nog goed vast zit en daarbij is dit ook 1 van de plekken waar locktite geen overbodige luxe is.
     
  3. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    geen idee, zo ver ik weet heb ik hem goed vast gedraaid...
    gelukkig heb ik er nog 1 (van de kit zelf) dus alen even schroefjes vinden.
     
  4. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ik ben vandaag maar rustigaan begonnen met de auto een beetje uit elkaar halen (was intussen wel tijd, ik had weer een paar keer gereden maar geen grondige schoonmaak gedaan omdat ik het met opdrachten voor mijn studie nogal druk had).

    De dikke swaybars zijn inmiddels gemonteerd, en ben nu bezig met het loshalen van de diffs, zodat ik deze kan vullen met 15-15-7. 7K heb ik hier nog staan, maar de 15 heb ik moeten bestellen. Deze hoop ik ergens deze week binnen te hebben, maar dat zien we vanzelf wel verschijnen. Dit weekend word het namelijk voor indoorvliegen voor mij, wellicht een van de opvolgende weken weer rijden in Oss.

    Verder heb ik de setup al aangepast aan de sheet die ik van Jan heb gekregen. Ik ben benieuwd wat het gaat doen. Wel zijn mijn LRP Kamikaze (S) flink versleten, jammer. Maargoed, ze gaan nu dan ook al een seizoen mee. Het profiel aan de binnenkant is bijna weg. Ik moet dus eigenlijk een nieuw setje hebben maar ik weet niet of mijn portomonnee dat gaat trekken.
     
  5. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    dat laatste heeft iedereen volgens mij ;)

    ik dacht namelijk deze week een andere motor en startbox te kunnen kopen, maar het viel een beetje tegen...

    ben van plan om een 3.5cc motor op de truggy te zetten, moet wel goed gaan denk ik.
    alleen moet ik een motor hebben en een startbox :p
     
  6. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat voor motor heb je er nu op zitten dan & waarom blijf je die niet gewoon gebruiken?
     
  7. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    Je hoeft in oss maar minimaal camber te rijden. Dus als je band aan de binnenzijde meer slijt als elders op de band dan heb je meer als 2 graden camber staan. Ik zou voor de winterdagen lekker een setje angle spikes nemen ofzo.. dat geeft in kou en nattigheid nog behoorlijk tractie vanuit de band. denk dat je met 2 setjes wel tot maart doet met elke week rijden :)

    Let er ook wel op dat die setups gebaseerd zijn op de zomerdagen dat we daar rijden.. in de nattigheid/kou zullen de veren iets zachter worden en de linkage achter wat langer..
     
  8. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik heb nu een 5cc motor, maar die vind ik iets te veel van het goede eigenlijk.
    ik zal hem wel blijven gebruiken, maar hij zuipt heeeeeel veel brandstof.
    en ik ben ook bang dat ik met deze motor straks iets stuk trek, zal heel onwaarschijnlijk zijn...
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je de motor nog aan het inrijden bent is het best logisch dat ie veel brandstof verbruikt, eenmaal ingereden en afgesteld is ie een stuk zuiniger. Is het een LRP Z30? Die zijn niet superzuinig, maar ik zou die motor gewoon oprijden voordat je iets nieuws gaat kopen. Of een zuinigere motor overwegen wanneer je wedstrijden gaat rijden.
     
  10. PIR3lly

    PIR3lly

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    1.907
    Locatie:
    nabij Schiphol
    Kapot trekken zal wel meevallen hoor.
    Brushless houdt ie ook prima uit ;)
     
  11. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    oke oke, dus deze oprijden en dan een andere kopen, even een andere vraag.
    mijn temp gun is kapot gegaan, nu gebruik ik telkens spuug om te checken en het is vaak na 3 tellen weg (uitgesmeerd). is dit dan de goede temperatuur? wat hij staat nog wat rijk.
    ik rij trouwens nu met 16% en aanstaand weekend met 25%

    zal het beter gaan als ik 25% gebruik? (meer koeling door brandstof)
     
  12. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Met 25% gaat je motor temperatuur omlaag. Daarnaast zal volgens de manual deze motor ook gebouwd zijn voor 25%, dus ik zou adviseren om alleen 16% voor het inrijden te gebruiken. Let wel op dat je je motor opnieuw moet afstellen (lees: bijstellen) wanneer je op 25% gaat rijden.

    Spuugtest is goed en een leuke indicatie, maar afstellen moet je eigenlijk doen door te luisteren naar je motor en te kijken wanneer deze de beste prestaties levert. Bij twijfel kan je de temperatuur checken, maar eigenlijk moet je eerst meten welke temperatuur je motor heeft bij optimale prestaties.
     
  13. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    dat laatste kan ik nu niet doen, maar als ik aan den 25% begin zal ik hem weer rijker zetten en weer afbouwen ;)
    trouwens teveel afterrun n je motor gooien is ook niet goed merk ik, gister morste ik en vandaag de motor moeten door spoelen met nitro.
     
  14. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je langer dan een week niet rijdt is afterrun aan te bevelen, als je binnen een week nog een keer rijdt is het niet nodig om afterrun te gebruiken. Gebruik van afterrun is ook afhankelijk van het merk en type brandstof.

    Ik gebruik afterrun eigenlijk alleen als de auto's echt heel lang stil staan...maar dat komt weinig voor.
     
  15. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    er was mij verteld omdat ik met sidewinder rij moet ik altijd afterrun gebruiken...
    maar nu ik zo denk zal je motor echt zo snel gaan roesten?
     
  16. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ja, je motor kan snel roesten, als je de brandstof verbrand is een bijproduct een zuur (ik geloof zwavelzuur) en dat tast metaal zo snel aan dat het snel gaat roesten. Vandaar dat er toevoegingen in de brandstof zitten die een soort laagje in je motor achterlaten waarmee de werking van het zuur geminimaliseerd wordt. Datzelfde doet afterrun eigenlijk... sommige brandstoffen zijn beter tegen roestvorming dan andere brandstoffen (ik ga geen namen noemen). Grootste probleem van roest zijn meestal de lagers in je motor, de rest valt meestal wel mee. Met roestige lagers loopt de boel meestal in de soep.
     
  17. Ron.l

    Ron.l

    Lid geworden:
    17 apr 2006
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Didam
    Doe gewoon standaard afterrun in de motor als je gereden heb,wel zo veilig voor je motor.
    Mocht je toevallig eens een tijdje niet meer rijden kun je dit ook niet vergeten
     
  18. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    nee idd, en ik heb een grote hoeveelheid ingeslagen ;)
    heeft iemand hier ervaring met zelf mengen van brandstof? ik heb namelijk alles liggen hier, vraag me alleen af of het wel verstandig is.
     
  19. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  20. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik weet de links wel, maar ik had het over of het verstandig was met mijn motor...
    om tijdelijk zelf te mengen en dan weer over te gaan op sidewinder.

    en nog een vraag, ik kijk in het tekoop gedeelte en ik zie dat mensen die hun uitlaat tekoop zetten ook de hoeveelheid liters er achter zetten. maakt dit uit?
     

Deel Deze Pagina