Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Het moeilijkste deel vond ik toch wel al die hobbels achter elkaar, dat stuk wat je na het rechte stuk krijgt.
x2, hier had ik ook de meeste moeite mee :rolleyes:

Heb je filmpje nu al een paar keer bekeken, krijg meer en meer zin weer eens naar MOL te gaan.

voor alles MBX rijders, wat vinden jullie van de elektronica box? ik vind het 3x niks...
je moet telkens alles los schroeven enzo...

Ik maak gebruik van een LiFe pakje waarvan de stekker en balancer buiten het bakje vallen. Ik hoef het bakje dus ook nooit open te schroeven. Heb er wel een klein stukje uit moeten dremelen zodat die kabeltjes er uit kunnen. Dan heb ik een voltage limiter bovenop het bakje zitten, en de output ervan gaat via het rubberen ringetje (waar de servo kabels in gaan) ook naar binnen naar de ontvanger.

Voor ik het zo deed, had ik maar de helft van de schroefjes vast zitten. Nooit problemen mee gehad.

wij rijden het ganse jaar races mee, om een vb te geven de exceedcup hebben we dit jaar maar 2x droog gereden.

Nooit last van kortsluiting gehad maar wel voorzorgen nemen natuurlijk.
Ontvanger steek ik in een condoom en bij echt zware regenval dichtsmeren met vaseline of plastidip

Heeft er iemand een tipje om de ophanging vrijer te laten lopen in vuile omstandigheden? Op astro heb ik er geen last van, maar laatst in bauffe ging m'n ophanging nogal stroef. Vandaag de auto wat gekuist voor de blackjack (nog geen tijd gehad ervoor) en mijn hingepins zaten vol zand. De auto was volledig gekuist voor de race voor en heb enkel op zondag gereden. 3 quali's en 3 finales dus. Ik span m'n hingepins nooit aan en laat 1mm tussen. Heeft er iemand tips om ze langer soepel te laten werken? Een soort droge smering ofzo?

En hoe maken jullie de hingepins schoon? Dat vuil is echt hardnekkig, heb ze op m'n Hitachi gezet en laten ronddraaien in babydoekjes, maar ze zijn nog niet heel schoon.

Heeft er iemand een tipje om de ophanging vrijer te laten lopen in vuile omstandigheden? Op astro heb ik er geen last van, maar laatst in bauffe ging m'n ophanging nogal stroef. Vandaag de auto wat gekuist voor de blackjack (nog geen tijd gehad ervoor) en mijn hingepins zaten vol zand. De auto was volledig gekuist voor de race voor en heb enkel op zondag gereden. 3 quali's en 3 finales dus. Ik span m'n hingepins nooit aan en laat 1mm tussen. Heeft er iemand tips om ze langer soepel te laten werken? Een soort droge smering ofzo?

En hoe maken jullie de hingepins schoon? Dat vuil is echt hardnekkig, heb ze op m'n Hitachi gezet en laten ronddraaien in babydoekjes, maar ze zijn nog niet heel schoon.

Tja, dat is nu 1 van de voordelen van rijden op kunstgras, het onderhoud word tot een minimum beperkt.
Op stoffige banen zul je dit met elk merk auto hebben en een oplossing is er niet voor behalve, je auto na de kwalificatie's te strippen en weer op te bouwen voor de finales.
We hebben in de Xceedcup 1 wedstrijd in het stof op de baan in Oberhausen, op die wedstrijd gaat er dus 2-3x zoveel tijd inzitten om alles gangbaar te houden.
Zelf gebruik ik een 4mm reamer voor de gaten in de draagarmen wat groter te maken., werkt perfect en alles loopt weer soepel.
Je hingpins kan je schoonmaken met een stukje scotchbrite, schuur je het er zo mee af.

Wil je optimale prestatie's van je auto hoort er veel onderhoud bij, helaas het is niet anders.
Of alleen maar op kunstgras rijden ;)

Ik heb nu na een paar keer gereden met de mugen. Nu heb ik gemerkt dat het rubber hoesje welke om de centrale aandrijfassen zit aan de kant van het diff los zijn na de rit.

Is hier een handige oplossing voor?

Ik heb daar geen last van... misschien heb je ze uitgelubbert?
Oplossing: een o-ring gebruiken om hem op zijn plaats te houden?

Maar hebben jullie dat niet dan???

Denk dat de o-ring ook niet blijft zitten! Kijk ook wel even naar andere hoesjes. Van de Revo zitten iets strakker, dus denk dat ik die even ga monteren als het hoesje weer los is. Nu heb ik deze weer vast gezet met een klein druppeltje "SUPERLIJM"

nee, ik heb er geen last van. maar mijn MBX-6T is nitro en niet brushless... (ik weet niet of dit uitmaakt)

en ik bedoelde een o-ring over de hoes, zodat het werkt als een elastiek ;)

Beetje dood hier de laatste tijd :o Iemand nog spannende verhalen?
Ik heb nog steeds niet gereden, het word weer een keer tijd dat ik naar Oss moet gaan ofzo. De setup van Jan heb ik dan ook nog niet kunnen proberen.

Back