Multicopter Café

He jammer had nieuwe rates in gesteld 10 films in 1 seconde :lol: dacht zet me mobuis er op om met jullie te delen helaas bij landing was de mobuis weg, niet goed vast gezet ben ik bang.. nouja binnen kort maar ff nieuwe scoren:-)

Nee aan de voorkant die flips gingen zo hard de cam kon niet eens bijhouden de fpv cam bedoel ik daarmee.. dat heb ik boven gras aan voorkant geprobeerd natuurlijk

Iemand die Kiss ESCs al getest met oneshotPWM? Heb er een paar in bestelling samen met een NanoWii, blijkbaar de enigste FC die het momenteel ondersteunt.

Iemand die Kiss ESCs al getest met oneshotPWM? Heb er een paar in bestelling samen met een NanoWii, blijkbaar de enigste FC die het momenteel ondersteunt.
Ben ook benieuwd naar oneshot prestatie. Zou het echt super merkbaar zijn? In theorie moet het de communicatie verschil tussen de regelaar en de fc aanzienelijk versnellen.
De code van multiwii hiervoor is erg klein en niet te ingewikkeld. Even een vraag naar timecop sturen of ze dat mee kunnen nemen in de volgende build?

Zie hier waarbij het een verdubbeling oplevert bij een looptime van 2.6ms
4anymy9y.jpg

Zie mijn post boven. Cycle time is looptime en is boven 2.6ms oftewel looptime = 2600. Iedere keer als cyclus afloopt wordt er een commando naar de regelaars gestuurd (S1,S2 enz).
Hoe lager de looptime, hoe sneller de commandos(correcties) naar de regelaars gaan, maar te snel wil je niet, omdat regelaar de pwm input nog moet verwerken en alleen maar voor onstabiliteit kan zorgen. Te trage looptime kan dus ook minder stabiel zijn. Je moet de grens van de regelaar opzoeken voor optimaal resultaat.

De oneshot zorgt er voor dat er minder tijd nodig is om het te verwerken, omdat het signaal wat gelezen moet worden door de regelaar veel korter is.

Ik heb net timecop erover gesproken en die noemt het een "eurohype".
Hij heeft me ook een link gestuurd van een debakel daarover op multiwii forums en daar kan ik me kompleet in vinden.
Het punt is dat sneller proberen van aansturen van regelaars totale onzin is want je bereikt er niks mee door allerlei andere afhankelijkheden.
Een kort voorbeeld. Je rc appararuur heeft bijvoorbeeld delays van 20ms.
Een regelaar kan een delay verschil tussen 2 en 20ms hebben op de pwm input.

Hier leesvoer:
http://www.multiwii.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=1947&p=46598&hilit=oneshot#p46588

Dat het niks uitmaakt voor het besturen wil ik best geloven, maar de gyro's reageren toch sneller of hebben er op z'n minst voordeel bij. Hype? Waarschijnlijk wel maar dat werd ook beweerd van de eerste SimonK. Ik heb een Naze die met ultraESC vliegt maar dus zonder oneshot, super stabiel ding en iets beter dan SimonK, maar als je het niet zou weten merk je ook niks verschil. Wel handig is dat je daarbij alles kan regelen via USB, bv ook de draairichting. Ik sluit dus alle motoren hetzelfde aan en verander er twee in de FW, geen soldeerwerk en krimpkousgedoe.

Voordeel van de Kiss lijkt me vooral de grootte, ook door het wegvallen van de C.

Toch vraag ik mij af wie er gelijk heeft in die discussie. Het klopt dat je geen snellere reactie krijgt vanaf de ontvanger, maar een flightcontroller gebruikt de input van de ontvanger helemaal niet om je multicopter stabiel te houden.

Wat wel duidelijkheid word in die discussie is dat we onze adem niet in hoeven te houden tot er een port voor Naze32 is. Die komt gewoon niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, je zal het zelf moeten doen of een NanoWii kopen. En TC zal zoals iemand al schreef een regeltje bijvoegen, geen DJI frames en Kiss ESCs.

Op de NanoWii zou ook aangepaste FW staan van Warthox en nog iemand. Wel nog niet veel over teruggevonden.

Ik heb net timecop erover gesproken en die noemt het een "eurohype".
Hij heeft me ook een link gestuurd van een debakel daarover op multiwii forums en daar kan ik me kompleet in vinden.
Het punt is dat sneller proberen van aansturen van regelaars totale onzin is want je bereikt er niks mee door allerlei andere afhankelijkheden.
Een kort voorbeeld. Je rc appararuur heeft bijvoorbeeld delays van 20ms.
Een regelaar kan een delay verschil tussen 2 en 20ms hebben op de pwm input.

Hier leesvoer:
MultiWii ? View topic - Baseflight aka multiwii port to stm32

Wel zo duidelijk altijd die reacties van TC op vragen met z'n "10 fucking seconds" (had de vraag ook al gesteld in dat forum) ;)
Maar Warthox is er wel content mee maar weet niet wat de onafhangelijkheid is van mr warthox met betrekking tot flyduino.
Heb ze zelf ook besteld maar nu op vakantie dus wachten tot ik weer terug ben voor ik live zelf kan gaan testen
Iemand al ervaringen met de kiss esc?

@peter
Ja die kerel kan nooit normaal reageren. Sterker nog er is nooit over gesproken over oneshot in de topic zelf.

@menno en ivo
Ja maar dat is het hem nu juist. Je kan de ingang van de regelaars sneller maken, maar aan de uitgang zal het niet sneller reageren. Sterker nog de huidige looptimes die we vaak gebruiken zitten zelfs onder de maximale snelheid van de regelaars. Wat men ook vergeet is dat te snel corrigeren juist niet goed is, want je moet de boel een beetje middelen om zo soepel mogelijk uit te komen in je verandering. Ik kan me er wel in vinden in de meningen van sommigen.
Mening van warthox of iemand anders telt absoluut niet. Mensen zoals timecop zijn pas te overtuigen als je een wetenschappelijk onderbouwd meetbaar bewijs hebt dat het voor verbetering zorgt. Die is er nu niet.
Zo zijn er zelfs 600hz regelaars waarvan het ook bewezen is dat het niet beter of sneller corrigeert dan wen 400hz regelaar.

Back