Multicopter Café

Die soldeerpads zitten wel heel dicht op de fets. Ik vraag mij af hoeveel ESC's er sneuvelen tijdens het solderen.

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten. Afgezien van iemand die riep dat het geweldig was (terwijl hij alleen in de woonkamer had gehoverd) heb ik nog geen goede review gezien.

@Roni jij hebt ze toch besteld?

Detailplaatje met maten, idd erg dicht op elkaar.

showatt.php

showatt.php

showatt.php

nice! hoef je daar nou helemaal geen koelplaat op te gebruiken?

sent from a mobile device
Die hoef je nooit te gebruiken ;). Gewoon goede airflow is beter dan zo'n koelblok soms zelfs.

Die soldeerpads zitten wel heel dicht op de fets. Ik vraag mij af hoeveel ESC's er sneuvelen tijdens het solderen.

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten. Afgezien van iemand die riep dat het geweldig was (terwijl hij alleen in de woonkamer had gehoverd) heb ik nog geen goede review gezien.

@Roni jij hebt ze toch besteld?
Ja een goed punt.

En dat voor maar 1 euro! Ik bestel er meteen 10 :rolling:
haha :D

Prijs is wel iets, 19 euro/st....:(
Zeer nette prijs voor zoiets! Ik had het veel duurder verwacht toen ze aangekondigd werden!
De piekstroom is 30Amp max!

Volgende versie krijgt grotere pads. Maar ze hebben voor de eerste batch het PCB formaat van de 12 en 18 gelijk gehouden waardoor je minder ruimte hebt met de 18 natuurlijk. Maar als je een beetje kunt bakken valt het best mee qua formaat.

Ook handig, draairichting is een jumper door solderen :D Die van mij komen vandaag, gaat meteen wat testjes doen met Cobra 2300 op 4S. :pim:

Ze kunnen blijkbaar ook een crash detecteren en zorgen dat ze niet uitfikken. Als je bijvoorbeeld crasht en motoren kunnen niet gedraaid worden na 3 pogingen schakelen ze uit.

Yep! en na 4 minuten geen input gaan ze piepen via de motoren. Het zal niet hard gaan maar het helpt natuurlijk altijd bij het zoeken. :) Top dingen!!

Ik vind de prijs erg scherp! Dit is geen rebrand ofzo, compleet nieuw ontworpen met de nieuwste componenten. Als ze 30~40 euro waren had ik ze ook gekocht

Een paar vraagjes voor aan de bar:

Wat is het voordeel om met 6" props te gaan vliegen?

Eerst vliegt iedereen met 9-10" props, vervolgens naar 5" om dan weer langzaam terug groter te gaan?
Zijn er nu betere motoren of toestellen te krijgen waar 6"oppassen? (flip 260 weet ik dat ze ook passen)

Ik ga een nieuw modelletje maken, kan nu nog kiezen voor alleen 5" of 5" met mogelijkheid tot 6". Scheelt toch weer zo'n 1" (2,54cm) aan breedte...

dus :snipersmile: maar los....

en heeft iemand de echte afmetingen van die Kiss ESC?? (heb ik al, 12x23mm)

Laatst bewerkt:
Wat voor één? En noem ze liever geen drones (ja, ik ben een zeur, maar iemand moet beginnen denk ik dan maar).

De eerste stap om van de negative reacties af te komen is de vooroordelen afvangen.
Wij vliegen met multirotors of modelvliegtuigen.

ja klopt. ik noem het dan wel een quadcopter :P

Eerst vliegt iedereen met 9-10" props, vervolgens naar 5" om dan weer langzaam terug groter te gaan?
Zijn er nu betere motoren of toestellen te krijgen waar 6"oppassen? (flip 260 weet ik dat ze ook passen)

6" props hebben ten opzichte van 5" bij gelijkblijvend toerental meestal meer lift.
Meer power = leuker :D

Waar de rest mee vliegt zegt 0,0 over prestaties van props of over toekomstverwachtingen.

6" was tot voor kort nog niet beschikbaar voor multicopters (geen CCW te krijgen) dus ik verwacht in de toekomst wel meer 6"frames.

Ik ga een nieuw modelletje maken, kan nu nog kiezen voor alleen 5" of 5" met mogelijkheid tot 6". Scheelt toch weer zo'n 1" (2,54cm) aan breedte...

dus :snipersmile: maar los....

en heeft iemand de echte afmetingen van die Kiss ESC?? (heb ik al, 12x23mm)
Op de kleine frames is 5inch meer als zat en zeker als je met mobius vliegt.
Maar wil je dezelfde ervaring, snelheid en power.....sterker nog.....wil je nog meer power en wendbaarheid dan men voorheen op 8,9 of 10 inch had, maar dan in een compactere en lichtere verpakking, dan is een 6inch quad de beste alternatief.
Zeker als je al mini gewend bent en niet meer terug wilt naar de hele grote multicopters.

Zoals boven iemand al aangaf bestonden er geen goede multicopter 6inch props tot voor kort en daarom is er nooit mee gespeeld met zulke designs. Met juiste setup kun je hetzelfde prestaties bereiken dan op een 8inch setups met juiste motoren. Je neemt dan makkelijk een gopro of zelfs een gimbal mee ;)

Zie hier specs van cobra 2208+4S+6x45[emoji12]
urydupe5.jpg

Back