Multicopter Café

Leg het in een bak rijst en blijf er zeket een week vanaf, daarna alles een voor een testen.
Precies. En als je de ESCs wikt testen, dan bij voorkeur met oude motoren.

De schade is meest waarschijnlijk aan de ESCs, vooral als de LiPo aangesloten was. Electronica kan best goed tegen water zolang er geen hoge stroom doorheen loopt.

Grootste probleem nadat je spul uit het water haalt is corrosie als natte onderdelen met lucht/zuurstof in aanraking komen. Dus drogen wat je drogen kan. Motoren dus zover uit elkaar halen als je durft en de rijst behandeling geven.

Liever wat witte prut die niet schadelijk is als roest wat wel schadelijk is.

Meeste restjes rijst blaas je er zo af btw.

Als het water heel erg vies was dan kun je de motoren nog even schoon spoelen. Verder zou ik die niet uit elkaar halen.

Haal ze niet uit elkaar, zijn lang afgespoeld en gefohnd (50 graden) net als de rest. Nu maar hopen dat het bij 2 esc's blijft want de voorraad bij iemand is niet meer dan dat ;-)

Esc's gaan er meestal aan of worden onbetrouwbaar en je gaat toch een keer omlaag. Als de boel met lipo eraan toch onder water is geweest beste alle 4 vervangen.

Hoi,

Kheb een vraagje, maar wil er niet speciaal een topic voor starten.
Voor velen allicht een domme vraag maar ik weet het alsinds niet ...

Wat doen de motortjes wanneer je "rond je as draait" ?
Bij voorwaartse beweging gaan de achterste harder en de voorste zachter (en omgekeerd bij achterwaarts)
Links/rechts zelfde principe allicht..
Maar hoe reageren de motortjes wanneer je rond je as draait?

als je linksom om je as draait gaan de rechtsom draaiende props harder draaien en als jr rechtom draaid gaan de links om harder draaien
Hopelijk heb ik je vraag beantwoord

Oeh water... Daar blijf ik liever ver uit de buurt! Al zie ik soms water als ik de vid terug kijk ;)
Hopelijk valt het mee Richard!

Thnx, hoop ik ook voor mijn vliegmaat, eerst drogen. Er volgt wel weer een filmpje als het weer alive is. In nederland bijna altijd wel water in de buurt, begin toch steeds meer te voelen voor een dip in de plastdip met de hele flip :-)

[media=youtube]qJBWwZcTIs4[/media]
is het printje doorgebrand? ik sluit alleen de accu aan en hij draait meteen
ook als de zender niet aan staat

stel hij is doorgebrand
kan ik dan ook een printplaat van een v222 kopen? die heeft namelijk een 6 axis gyro
dit printplaatje een 4 axis gyro

Laatst bewerkt door een moderator:
9176c577bafca14ea94f0b23e8e29a20.jpg

Topix me mini in nieuw jasje gestopt! Met frsky! Thnx jonge

..::Flip it, Roll it, Abuse it, Crash it!::..

9176c577bafca14ea94f0b23e8e29a20.jpg

Topix heeft me mini in nieuw frame (slotracers!!) gestopt! Met frsky! Thnx jonge

..::Flip it, Roll it, Abuse it, Crash it!::..

Laatst bewerkt:
even een kort vraagje,

Ik heb net een potje bison lock bond metal lock gekocht maar vraag me af of dit goed spul is..
Er staat nl. op dat het niet geschikt is voor kunststof..

Iemand ervaring met dit spul?

Locktite en andere schroefborgmiddelen kunnen plastic aantasten! (vandaar nooit gebruiken voor je propmoeren)

Maar als de lockbond in contact kan komen met het plastic van de armen smeer je er VEEEl te veel op.

Als het de eerste 3 slagen tussen de schroefdraad zit is t al genoeg, alles wat er meer op komt is teveel.

Back