Multicopter Café

is de carson x4 hetzelfde als de hubsan x4?

ik ga de die carson x4 kopen (als die hetzelfde is als de hubsan) wel iets duurder dan in china. maar ik wil hem gewoon in Nederland kopen

Ik heb nu zwarte HQ 5040 props van Menno. Die zijn versterkt met carbon. De groene en oranje zijn versterkt met glasvezel.

Die zwarte verliezen al uiteinden als je er naar kijkt.. Hebben jullie die ervaring ook met de groene en oranje?

Ik overweeg toch maar gemfan 5030's te kopen, die zijn van plastic en breken een stuk minder snel als ik het goed begrijp. Alleen minder thrust natuurlijk..
70ac584b75a3ef57ca5ce939b93510b6.jpg

die groene/oranje HQ's zijn gewoon 'bijna' 100% crash-bestendig
(mijn Favoriete Prop)

die zwarte spatten wat sneller kapot .. die gebruik ik meestal als ik volle gas ga vliegen
want dan heb ik geen last van Yaw-outbreaks

in het bos heb ik die zwarte niet nodig omdat ik toch niet voluit kan gaan

Ik heb nu zwarte HQ 5040 props van Menno. Die zijn versterkt met carbon. De groene en oranje zijn versterkt met glasvezel.

Die zwarte verliezen al uiteinden als je er naar kijkt.. Hebben jullie die ervaring ook met de groene en oranje?

Ik overweeg toch maar gemfan 5030's te kopen, die zijn van plastic en breken een stuk minder snel als ik het goed begrijp. Alleen minder thrust natuurlijk..
70ac584b75a3ef57ca5ce939b93510b6.jpg
De groene pakken! Carbon vestevigde (zwarte) breken al op gras sprietjes inderdaad.

die groene/oranje HQ's zijn gewoon 'bijna' 100% crash-bestendig
(mijn Favoriete Prop)

De groene pakken! Carbon vestevigde (zwarte) breken al op gras sprietjes inderdaad.

Thanks Danny en Boris, bestel ik volgende keer gekleurde. Hopenlijk heeft Menno dan 5045, anders bestel ik wellicht (gekleurde) 6045 en knip ze korter.

Grassprietjes weet ik niet, maar die 2e van links zag er zo uit na een niet zo harde landing in wat kniehoge struiken en gras. M'n plastic 8045's snoeiden daar gewoon doorheen [emoji1]

Het viel me op dat de gekleurde 6045's van Stapvoets ook stugger waren (minder buigzaam).

Thanks Danny en Boris, bestel ik volgende keer gekleurde. Hopenlijk heeft Menno dan 5045, anders bestel ik wellicht (gekleurde) 6045 en knip ze korter.

Grassprietjes weet ik niet, maar die 2e van links zag er zo uit na een niet zo harde landing in wat kniehoge struiken en gras. M'n plastic 8045's snoeiden daar gewoon doorheen [emoji1]

Het viel me op dat de gekleurde 6045's van Stapvoets ook stugger waren (minder buigzaam).

Volgens mij heb ik van die glasvezel versterkte HQ 5x4 nog geen één echt gebroken, ook niet bij de crash waarbij de Blackout arm brak! Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet heel veel vliegtijd ermee heb gehad sinds ik de 6x4.5 heb ontdekt. Daarvan heb ik er wel "al" twee gebroken. Wat wel gebeurd is dat er rafels in komen na contact met takken, en die schraap je niet even met je nagels weg zoals bij de Gemfans. Die GF props zijn trouwens kwetsbaar bij de hub, zeker met jouw setup. Heb er een keer één gehad die in de lucht uiteen spatte.

Menno heeft die 5x4's de laatste tijd trouwens ruim op voorraad.

Erik

Ik heb cobra 2217/20 met 950 kv en 30a cayenne escs en een 4s 4000 mah lipo. De props die ik heb zijn gemfan 8x4,5. (Die zit wel onder het maximale wattage) gemfan 9x4,7 en HQ 9x5

Back