Multicopter Café

Puur uit nieuwsgierigheid heb ik zojuist er maar 1 besteld, voor het geld wil ik het wel eens in het echt zien en testen.;)

Ik heb ook nog wat klein spul over en wat esc's die nu niets liggen te doen, een leuk winter-middag projectje voor binnenkort.:p

Wat ik had begrepen was dat het ging om het aantal lagen per mm dikte. Ik kan alleen de pagina niet meer terugvinden waar ik het vandaan heb.

Heb nog wel wat over FR4 gevonden: FR-4 - Wikipedia, the free encyclopedia

Ben blij dat je jezelf hebt gecorrigeerd...

ik gebruik al een hele tijd FR4 (verbeterd G10, brandvertragend).

Super spul....kijk eens op ebay duitsland, Masterplatex en vergelijk de waardes van G10 en FR4, hier zul je ook zien dat witte FR4 steviger is dan zwarte....

Kon het niet laten....:rolleyes:

Kon het ook niet laten om er één te bestellen, stond een tijdje met het scherm open en kreeg extra korting aangeboden :oops:.

Ik denk dat het wel een beetje een spaggetti frame is, maar we zullen het zien. Ik zou het liefst een RD290 hebben, maar dat frame verdient weer elektronische topcomponenten en ik ben de laatste tijd wat te enthousiast geweest in de hobby. Zo blijft er nog wat te wensen over :grin:

Ik heb vandaag weer kunnen vliegen met de f450, met een 4s lipo met 30c en 4000mah (turnigy). Ik denk dat ik ongeveer 7 minuten heb kunnen vliegen (het waaide wel heel hard) maar toen begon het led lampje rood te knipperen dus ben ik geland. Thuis met de multimeter even het voltage gemeten: 14,72 volt. Toen aan de lader gehangen, die nadat hij klaar was met laden aangaf dat er maar 2021 mah inging en wel alle 4 de cellen nu 4.20 volt zijn.

Hoe kan het nou dat ik maar 2 van de 4 ampere verbruikt heb tijdens het vliegen en de lipo wel leeg was?

14,72÷4=3,68 volt per cel

Omdat naza heel conventioneel ingesteld is, zij willen niet het risico lopen op een crash dooe een lege lipo. Kan je immers zelf veranderen en zou ik ook doen, steeds iets ruimer, meten en dan weer instellen todat jij het fijn en nog veilig vindt.

Ziet er bekend uit.. https://github.com/gearwolf-OP/Mini-Hexacopter :schrik:

Daar kan iemand alvast reserve onderdelen voor frezen. :rolling:

With%20Mobius%20and%20CCD%20camera.JPG

:rolling:Paaltjes zijn in ieder geval geen probleem! Hij is best goed doordacht eigenlijk. Misschien valt het helemaal niet tegen :D

Omdat naza heel conventioneel ingesteld is, zij willen niet het risico lopen op een crash dooe een lege lipo. Kan je immers zelf veranderen en zou ik ook doen, steeds iets ruimer, meten en dan weer instellen todat jij het fijn en nog veilig vindt.

Ik heb die voltage warning gewoon uitgezet, met fpv zie je er toch niks van;) De ledindicatie wil ik volledig voor gps kunnen gebruiken:p

Had hem op 3.5V staan maar dan begon ie Idd al na 3 min op half gas te beepen. Nu naar 3.2V maar nog niet getest.
Je hoort hem maar net door de props.

Heb die beeper ook via een kanaal geschakeld voor lost/found.
turnigy lipo alarm gaat veel harder en die gaat pas af als de accu echt bijna leeg is. Of je moet even flink op het gas gaan.

Zou ook gewoon op tijd gaan vliegen. Na een tijdje wen je er aan en weet je zelf ongeveer hoe lang je met je lipos kan vliegen en bij welke vliegstijl.

Zou ook gewoon op tijd gaan vliegen. Na een tijdje wen je er aan en weet je zelf ongeveer hoe lang je met je lipos kan vliegen en bij welke vliegstijl.
Ik kan bij sommige LiPo's aan het vlieggedrag zien dat ze bijna leeg zijn als ik LoS vlieg. Je merkt dat ze minder vermogen kunnen leveren (bijvoorbeeld om te herstellen van een roll)

Hulp vraagje, vandaag samen met een maat aan t vliegen geweest bij een verkeerde landing ging zijn flip de sloot in en volledig onder. Vrij snel eruit gehaald waarna de lipo begon te branden. Paar minuten laten uitbrande en toen het veilig was met een heggeschaar de lipo los geknipt.
Alles volledig losgehaald, ieder schroefje boutje etc. Alle electronice afgespoeld langdurig en daarna drroggemaakt en daarna de fohn erop. Ook op basis van de fora die hier al over gingen.
Iemand dit al eerder gehad? Vraag me af welke kans de esc (2 zeker uitgebrand), motor, fc, maar vooral ook de immersionrc nog hebben.

Frame is nog als nieuw, dus hoverthings kan zwemmen en branden zonder zichtbare schade.

5515a73d9b.jpg

Mijn FQ05 heeft ook al eens een uurtje onder water gelegen, alles goed gedroogd en uiteindelijk 1 ESC kapot en de FPV cam. Pololu is korte tijd erna overleden, kan zijn dat dat toch met de plons te maken had.

Ontvanger, Lipo, Naze32Acro, 3 Afro ESCs en de motoren vliegen nogsteeds regelmatig! (ga m zo weer uitlaten)

Lipo had ik wel gelijk los getrokken toen ie boven water kwam, denk dat dat nog best wat verschil kan maken.
Maar laten we hopen dat t allemaal meevalt!

@menno, je zal het wel zien aan de bestelling hoe goed het is afgelopen. Alles ligt nu uit te wasemen, iemand nog een goed idee hoe de knderdelen te testen? Wil niet graag sluiting in de lipo bij het testen van een esc of motor of immersion

Back