Multicopter Café

Waarom zou zoiets moeten landen?

Lijkt me dat er weinig tot geen ruimte is voor lading, dus zou ie voor observatiedoeleinden beter geschikt zijn.

Lijkt me wel handig, drone ziet via camera een persoon in nood, en geeft vervolgens de GPS coordinaten door aan de hulpdiensten, die vervolgens precies weten waar ze moeten zijn.
Omdat het een defibrillator is?

Hier meer over ambulance drone:
http://www.bright.nl/ambulance-drone-kan-levens-redden-tu-delft

Heb ff door de afstudeerscriptie gekeken, zit zeer gedegen in elkaar. Het gemaakte prototype gebruikt overigens Naza v2. Het uiteindelijke model moet met variabele pitch gaan werken en daarmee snelheden van 200km/h kunnen halen.

ffbd2faf0dbbcaddfc4c8605cd0874b3.jpg

Grappig:
"Succesvol gebruik van een defibrillator door ongetrainde personen ligt nu maar op 20 procent."
Kunnen ze beter eerst hier wat aan doen ;-) En als het hart daadwerkelijk stil staat moet je vervolgens toch reanimeren omdat een AED dan niets kan / mag doen. En hoeveel mensen kunnen dat? Nog een mooie kans tot verbetering :cool:

Grappig:

Kunnen ze beter eerst hier wat aan doen ;-) En als het hart daadwerkelijk stil staat moet je vervolgens toch reanimeren omdat een AED dan niets kan / mag doen. En hoeveel mensen kunnen dat? Nog een mooie kans tot verbetering :cool:
Zit dus een camera + audio op waarmee de centrale instructies zou kunnen geven. Hun prototype gebruikte geloof ik 5.8ghz, het uiteindelijke model zou 900mhz gebruiken voor video. Klinkt leuk, maar als zo'n ding in een winkelcentrum land tussen gebouwen denk ik dat je zelfs op 900mhz geen kilometers meer haalt.

Maar ik vind het alles bij elkaar wel een goed initiatief en er is serieus tijd ingestoken. Ik ziener wel toekomst in.

Vraagje: Voor mijn lipo's te laden heb ik een power supply van 17A met daaraan een turnigy accucel 8 die tot 7A kan laden. Nu heb ik dit weekend een blackout gekocht met 7 lipo's die ik ook steeds niet hoger dan 1C ga laden. Dit wil dus wel zeggen dat ik 7 uur batterijen aan het laden ben alvorens ik weer kan gaan vliegen. Daarom dacht ik nog enkele balanceerders bij te kopen. Ik heb alvast een IMAX B6 bij besteld, die dingen zijn toch zo goedkoop en zijn gelijkaardig aan de turnigy accucel 6:

iMAX B6 Digital RC Lipo NiMH battery Balance Charger - US$21.68

Ik heb echter ook gelezen dat je een balanceerdbord kan gebruiken, iets dat hierop lijkt:
Tarot Para Board TL2715 Lipo Parallel Charger Board - US$11.88

Nu heb ik me laten vertellen dat dit niet echt ideaal is, klopt dat? Want ik ben van plan om nog zo een 2de IMAX bij te bestellen zodat ik 3 afzonderlijke balanceerders heb die ik op mijn power supply kan hangen, dan kan ik toch al 3 batterijen gelijktijdig en afzonderlijk balanceren

Lipo's parallel zetten is geen aanrader.
Kans dat je een keer een accu gaat overladen.

Hoezo 1C laden. De meeste accu's doen wel al 2C.

2e simpel ladertje erbij en op 2C laden schiet het al aardig op.

Ja ik laad gewoon altijd 1C om mijn batterijen en zo lang mogelijke levensduur te geven. Heb altijd gehoord dat ze dan het langst meegaan... Ik koop dan gewoon 2 IMAX 6A balanceerders bij, kost me iets meer als 30 euro, gratis verzending en dan ben ik zeker dat elke batterij goed en veilig geladen wordt

Als je alle cellen wel Balanceerd. Dus bv 2x3s aansluit als 6s kan het op zich goed gaan. Maar dan werkt het wel beter als de cellen nog een beetje de zelfde eigenschappen hebben.

Als je alle cellen wel Balanceerd. Dus bv 2x3s aansluit als 6s kan het op zich goed gaan. Maar dan werkt het wel beter als de cellen nog een beetje de zelfde eigenschappen hebben.

Ik koop wel gewoon 2 extra balanceerders bij, dan ben ik zeker :-) Dan kan er niets mis gaan. Dan ga ik wel eens een houder maken waar ik alles op vast maak anders wordt het wel een boeltje met al die kabels

Dat zou in serie zijn he (en dat heeft weinig zin), in parallel blijft de spanning gelijk maar is de capaciteit gelijk aan die van alle aangesloten accu's opgeteld. Gebruik inderdaad wel gelijke accu's en controleer de spanning voor aansluiten.
Balanceren gaat met zo'n bordje ook met alle aangeslogen lipo's tegelijk, sluit daarom wel alle kabels aan. Dat is ook de tijdbesparing bij het laden, naast dat je evt de maximale stroom kan gebruiken zonder de lipo's zwaar te belasten.
Ga ook niet met aparte balancers oid aan de slag, gewoon bordje aan de lader en dat is alles. 3 stuks 3s1000 laad je als 3s3000.

Bedoel als je zo laadt en je gebruikt goede en slechte accu's dan gaat ie waarschijnlijk heel lang balanceren. Schiet dan ook niet zo op.

Het kan allemaal wel maar heeft voor en nadelen.

Laatst bewerkt:
Klopt. Als je er aan wilt beginnen gewoon ff wat in verdiepen met een google op lipo parallel charging. Zelf doe ik dat vrijwel altijd, een paar jaar en bevalt goed. Mede ook ivm 2x6s in serie op de heli. Het enige probleem dat ik eens had is dat je die balance stekker redelijk gemakkelijk verkeerd op de connector kan duwen, althans met die van hk en daarbij fugneerden die sporen op de print onbedoeld als zekering ;)

Ik heb ondertussen m'n aparte balanceerderd al gekocht :-) geen probleem, op die manier kan ik ook verschillende batterijen gelijktijdig gaan laden :-)

Heeft iemand nog een multiwii bluetooth module liggen die plug n play werkt, zit nu namelijk met een hc05 maar daarvoor moeten instellingen gedaan worden met een usb serial Port die ik niet heb? Hk heeft enkel hem in de international warehouse.

Back