Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe bedoel je?
Ik bedoel dat ik alleen met de APM, Multiwii en KK boardjes en de QR X350 gevlogen heb en dan is het gewoon armen en dan gas waarna de props gaan draaien. Bij de Naza draaien de motors dus na het armen, ben eigen wel benieuwd wat daar nu precies de reden achter is.
Ik bedoel dat ik alleen met de APM, Multiwii en KK boardjes en de QR X350 gevlogen heb en dan is het gewoon armen en dan gas waarna de props gaan draaien. Bij de Naza draaien de motors dus na het armen, ben eigen wel benieuwd wat daar nu precies de reden achter is.
Dat doen ze uit se veiligheidsoverwegingen. Dan weet jij en de omstanders namelijk dat deze gearmd is.
Nou ik kan je aanraden om de motorstop gewoon aan te laten. Ik was ook aan prutsen met me quad vergeten te disarmen en kwam ik met de trottle langs me broek bijoppakken paar vingers open voelt niet fijn hoor. Ik ben blij met geval dat ze draaien je komt zo nooit aan je quad wanneer hij gearmd is en kan ook bijna nooit fout gaan. Met de naze32 kan je gewoon disarmenin de lucht voordat je land en dan kan je gewoon gas dicht gooien en staan ze ook stil als je in lang gras land;-)
Nou ik kan je aanraden om de motorstop gewoon aan te laten. Ik was ook aan prutsen met me quad vergeten te disarmen en kwam ik met de trottle langs me broek bijoppakken paar vingers open voelt niet fijn hoor. Ik ben blij met geval dat ze draaien je komt zo nooit aan je quad wanneer hij gearmd is en kan ook bijna nooit fout gaan. Met de naze32 kan je gewoon disarmenin de lucht voordat je land en dan kan je gewoon gas dicht gooien en staan ze ook stil als je in lang gras land;-)
Je kan nooit per ongeluk armen. Je moet enkele secondes de stick in bepaalde positie houden.Dit kan natuurlijk ook andersom.. .Dat je hem perongelijk armd doordat je iets raakt....
Ik sluit mijn lipo aan en doe daarna helemaal niets meer in de buurt van mijn quad. Lipo vast= Wegwezen...!!!
Op afstand arm ik hem dan... Dan doe ik nog een 2e check door rond me hee te kijken en ga pas vliegen.
Na landen is het disarmen, naar de quad lopen en DIRECT de accu los. Er zijn zo maar 2 kortstondige momenten waarop de accu vast zit , en ik met mijn handen in de buurt zit. Beide momenten is de Quad NIET gearmed... dus heb ik die extra stap als zekerheid.
Ik doe dus helemaal NIETS als de accu vast zit... Gouden regel in mijn boekje.
Ik bedoel dat ik alleen met de APM, Multiwii en KK boardjes en de QR X350 gevlogen heb en dan is het gewoon arme
Een Naza per ongeluk armen lijkt me welhaast onmogelijk. Lukt dat wel per ongeluk dan is een hoofdprijs wel op zijn plaats.
Bij de nieuwe APM en Naze32 firmware is het default gedrag ook na armen draaien op lage speed
Waarschijnlijk afgekeken van Naza
Wel veiliger: dan weet ik wanneer ze gearmed zijn![]()