Multicopter Café

Afstand bussen.
http://www.okaphone.com/artikelen.asp?groep=288

S39 en elektronica is Idd geen goed idee.
Trekt in de kabel. De pasta is iets minder agressief maar voor elektronica niet nodig.
Fijne elektronica kan er echt niet tegen.

Sommige stiften wil Idd geen tin hechten. Heel irritant want je hebt dan bijna geen warmte geleiding.

Soms tipje je licht op schuren wil nog wel eens helpen. Alleen om de oxidatie te verwijderen. Alleen koperen punten mag je vijlen.

Station.
Atten at80d werkt goed.
Op ebay voor weinig ook longlife stiftjes te vinden.

http://m.ebay.nl/itm?itemId=110820441618

Ik ga deze toch aanvullen als je het niet erg vind.

Aansluiten "Spektrum Sataliet op Naze32"

LET OP: DIT GELD ENKEL VOOR EEN SPEKTRUM DIE OP 3.3V WERKT... ZOEK ALTIJD EERST JE VOLTAGE VAN JE SATALIET OP!!!!!

1- Verbind je sateliet met je ontvanger en Bind deze met je zender zodat hij werkt.

2- Sluit nu je satelliet aan op je Naze32
ALS je de originele kabel hebt kun je het volgende schema aanhouden
__ Oranje = VCC = 3.3V aansluiting
__ Zwart = Ground = Pin Ground
__ Grijs = Signaal = PIN 4 (DUS NIET 1)
Spektrumsat.png

3-
Nu sluit je de FC aan op je computer en open je Baseflight.
Je gaat naar het tabblad CLI.
En typed het onderstaande in (IS ANDERS ALS BIJ Stef Stuntpiloot)

1- Aan zetten "serial RX"
Code:
feature SERIALRX

2- Spektrum profiel selecteren
Code:
set serialrx_type=1

3- Output volgorde instellen
(Respectievelijk Throttle/Aileron/Elevator/Rudder/AUX1/AUX2/AUX3/AUX4)
Code:
map taer1234

4- Je gaat nu in baseflight naar het tabblad "Reciever". Je zou hier nu de bewegingen die je met je zender maakt terug moeten kunnen zien in de balkjes. Hij zou het dus nu moeten doen.

5- Stel je eindpunten opnieuw in of kijk even na of ze allemaal nog goed staan.

6- Kijk na of al je schakelaars nog doen wat ze moeten doen in Baseflight onder het tabblad "Auxiliary Configuration".

7- Doe een test op de grond zonder props of alles nog goed reageert, en doe een rangecheck zodat je zeker weten goed bereik hebt!

8- VLIEGUHHHHHH

Hoi World Citizen,

Ik heb je Howto toegevoegd aan de Naze wiki:

Naze Wiki | Howto / HookupASpektrumSatellite

Als je het hier niet mee eens bent laat het dan even weten, dan verwijder ik hem. Mocht je nog meer van dit soort nuttige Howto's hebben dan moedig ik je van harte aan om ze toe te voegen aan de wiki!

Mijn eerste geslaagde oefen-soldeerprojectje! :cool:
Een nieuwe body shell voor mijn Hubsan H107C, vier motortjes los- en weer vastgesoldeerd. Ik heb niet eens nieuwe tin gebruikt, gewoon de bolletjes die er al op zaten. Het resultaat ziet er misschien niet uit, maar het werkt wel. :p :D
20140509_193205.jpg

Mooi weer om dit zeer wazige probleem op te lossen.

1 motor van een kleine ZMR achtige quad die ik hier heb begint te stotteren bij 45% throttle, maar werkt weer bij 50% throttle.... Vervolgens vlieg ik 30 seconden goed rond, en dan valt de hele quad uit de lucht...

Esc vervangen, kabels vervangen, etc etc... WTF is going on.

Als ik het meest lokale weerstation van windfinder mag geloven kan ik dinsdag pas wat doen.

**Edit**

Net even de F450 snel een remaiden gegeven met de Taranis. Ging goed natuurlijk. Wat een fijne zender zeg als je van een DX6i komt.. Ook gezellig dat tijdens de vlucht er iemand is die met je praat :p

Laatst bewerkt:
Back