Multicopter Café

ja we hebben erover heen gevlogen met die van topix maar dat ging ook niet helemaal goed we dachten dat we iets zagen dus gingen we iets lager er toen zat zijn quad ook in de bloemen vast wij snel er heen rennen bleken alle motors aan te staan terwijl hij het gas uit had, dus heel voorzichtig met ze 2e de batterij los maken want 2 motors draaide vol op. en toen zagen we dat waarschijnlijk 1/2 motors en 1 regelaar doorgebrand waren.
:(

hij is nu leeg, of had je het tegen iemand anders

@Andy.... (forum naam, sorry, vergeten te vermelden)

Oei, treurig weekend voor de multicopters, zelf heb ik gelukkig alleen een gebroken prop aan dit weekend overgehouden.

Binnenkort maar weer een paar sets props halen, want ik ben al door een stuk of 20 heen, gaat hard!

Damn, volgens mij was het echt een pechweekend voor multicopters. Heb zelf vrijdag mijn Flip 360 gecrashed in een meertje :-| Was FPV aan het vliegen en op nog geen 200 meter afstand raakte ik de RC verbinding kwijt. Helaas geen failsafe die de quad in de lucht hield dus recht het water in en is vrijwel direct gezonken. Vrijdag en zaterdag een aantal uren aan het zoeken geweest maar het was net wat meer dan 2 meter diep in troebel water, dus vrij onmogelijk iets op gevoel/zicht terug te vinden. :cry: Ook nog geprobeerd om een touw met haken en gewichtjes over de bodem te slepen maar helaas, alleen wat flesjes en blikjes gevonden.

Het was natuurlijk een beetje dom om over water te vliegen maar ik had ondertussen genoeg vertrouwen in mijn quad om het aan te durven. Leermomentje dus...

Ik heb bewust geen failsafe. Ik vlieg met de KK2, dus die heeft alleen een optie om een bepaald percentage gas te geven en horizontaal te gaan hangen. Als hij in de failsafe gaat heb ik dus geen zeggenschap meer over wat ie gaat doen. Ik heb liever dat ie valt dan dat ie wegvliegt ofzo.
Daarom vlieg ik sowieso niet over mensen/dieren. Mocht ik over water willen vliegen dan zorg er voor dat er iets aan vastgeknoopt zit dat blijft drijven.

Maar ja, dit is bij mij ook een gevolg van leermomentjes. Gelukkig nog nooit een quad kwijtgeraakt, maar toch. Liever schade aan m'n quad dan foetsie.

Ik heb bewust geen failsafe. Ik vlieg met de KK2, dus die heeft alleen een optie om een bepaald percentage gas te geven en horizontaal te gaan hangen. Als hij in de failsafe gaat heb ik dus geen zeggenschap meer over wat ie gaat doen. Ik heb liever dat ie valt dan dat ie wegvliegt ofzo.
Dat was met mijn Naze32 acro inderdaad ook de enige optie die ik zou hebben. Heb nu maar een Naza M Lite met GPS besteld, zodat ik GPS hold of Return To Home als failsafe in kan stellen.

Gelukkig hadden ze bij multirotorparts.nl nog één exemplaar van mijn frame op voorraad, zodat ik weer een werkende quad heb voor mijn vakantie :D

Ja voor mij word het denk ik niet vliegen in de vakantie :'( :(

Ai... Echt heel erg zuur! Je kunt een goedkopere oplossing nemen, een RCTimer set ofzo ipv Cobra's, maar volledige FPV setup, camera etc. Wordt dan toch nog wel duur! Raar toch hoe zoiets kan verdwijnen terwijl je uren overal zoekt. Misschien vind Topix hem nog tijdens een rondje vliegen! Geheel onverwacht, heb ik ook wel eens met iets waarvan ik denk dat ik het kwijt ben.. Je weet het nooit.

Ja ik heb nog ff iets gemaakt van waar ik denk dat die ligt met beelden erbij
y5y2e2uj.jpg

Waar ligt het eigenlijk? Als het in de buurt is kan ik misschien ook wel een keertje komen vliegen en kijken of ik daar iets vind. Ik wil graag helpen, het is helemaal niet leuk om zoiets kwijt te raken! :(

Ai, Drente is wel erg ver weg vanaf Voorschoten (ZH, bij Den Haag)
Wordt er veel gedaan op dat weiland? Anders moet die toch een kéér boven water komen.

Back