Het verhaal van de rubbertjes gaat verder...
Voelde me vandaag redelijk zeker, en iets hoger gaan vliegen. Had de quad op zo'n 3 meter hoogte, in een rustige drift richting mijn kant. Zonder aanwijsbare reden, springt zo'n rubbertje en de prop eraf.
Hoef hier niet te vertellen wat er dan gebeurt...
Resultaat:
Had wel verwacht dat als er iets zou breken, het dat punt zou zijn, maar gehoopt dat de verstevigingen net genoeg doorliepen. Net niet dus

Maar enige schade is die breuk, electronica werkt allemaal nog. Dus dit weekend maar een nieuw ontwerp voor dat armpje maken en bouwen.
En er gaan nu overal elastiekjes op, en zsm propadapters....
Hier hebben ze 5030's, ook 3-blades:
Propeller: CW und CCW Propeller
Ah bedankt! Duitsland is lekker dichtbij, en verzendingskosten zijn ook acceptabel.
En nog een snel vraagje:
Ga deze nog wel verder ontwikkelen, gewoon te leuk. Maar zit toch te denken om even een simpel aluminium frame te bouwen.
Had al ergens gelezen hier dat Hornbach 10x10 vierkante alu buizen verkoopt, zagen hun ze eventueel ook? Zou een stuk makkelijker zijn dan met de dremel, heb verder geen gereedschap daarvoor. Zou toch licht genoeg moeten zijn als ik korte armpjes gebruik?
* Nog maar een update (2 posts achter elkaar werd hier niet echt gewaardeerd toch?):
Wilde morgen toch nog wel even kunnen vliegen, dus een oude netwerkkaart gestript en in de vorm van de basisarmen gezaagd, paar gaatjes voor de schroeven, beetje lijm, en we kunnen weer!
Volgens mij heb ik het virus te pakken....