Wel jammer dat de schreeuwers en zij die brullen om vanaf post zoveel te modereren nu zwijgen. Jammer dat ze kans voorbij laten gaan om na dwalingen alsnog een zinnige bijdrage te doen. Voel je niet te groot. Kom op kerels!
Ik neem aan dat dit een sneer is naar onder andere mijn persoon (zeker gezien die eerste opmerking)
Misschien is het je opgevallen dat ik eerder in dit topic geprobeerd heb op een normale manier en on topic mee te discussieren. Helaas moest er toen weer zonodig iemand tussen komen die zijn frustraties kwijt moest m.b.t. regelgeving die hem niet aanstaat. Jammergenoeg gaat dat dan vaak meteen weer samen met de nodige steken onder de gordel. Dat je daar reacties op krijgt is dan niet zo gek (en volgens mij ook precies datgene waar bepaalde personen op uit zijn) Goede zaak dus, dat een moderator heeft besloten om de discussie vanaf dat punt gewoon te wissen.
Nu even on topic: persoonlijk heb ik er weinig belang bij of, en zo ja hoe, het multicoptergedeelte wordt ingedeeld, aangezien ik zelf geen multicopter meer heb. Wat ik wel graag zou zien is, dat hetgeen hier vaak naar voren wordt gebracht, namelijk dat het forum ooit is opgericht als een technisch forum, wat meer in ere wordt gehouden. Dat houdt dus in: een meer technische onderverdeling en veel minder plek voor algemene (bij)zaken.
Vanuit het multicopterperspectief gezien zou je dan bijvoorbeeld kunnen onderverdelen in:
- Flight controllers en firmware (en dan vervolgens per FC één topic aanmaken waar alle informatie over die FC wordt verzameld)
- Frames (alle min-of-meer kant-en-klare multicopters, ook weer één topic per frame)
- Bouwverslagen (alleen voor zelfbouw, 10 keer zien hoe een F550 in elkaar wordt geschroefd wordt vervelend, valt onder "frames")
- FPV (liefst ook weer één topic per merk/type, alleen technische informatie)
- Overige electronica / algemeen (alles over accu's, zenders, esc's, gimbals, etc)
- Regelgeving (geen discussies, gewoon een link of copy/paste)
- Te koop / gevraagd
Geen cafe's, meetings etc. daar zijn al genoeg andere draadjes voor in het leven geroepen. Off-topic berichten en berichten op de verkeerde plek direct verwijderen of verplaatsen. Nieuwkomers verwijzen naar de zoekfunctie.
Maar ja, aangezien bijna iedereen vindt dat hij/zij een apart geval is en dus toch een eigen draadje wil hebben om te vragen hoe hij zijn lipo moet opladen en/of zijn props moet monteren, zal dat wel nooit gaan gebeuren.