Multicopters subfora's of toch niet?

Wat voor verandering vind je een noodzaak?

• Total voters
    43
  • Poll closed .
Yups... Het verwijzen naar de faqs wordt je over het algemeen simpelweg niet eens in dank afgenomen aangezien er dan zelf wat gedaan moet worden.

Het merendeel van de nieuwe mensen/beginners plempt liever een vraag neer waar vervolgens een kant en klaar antwoord op moet komen opgediend met een gouden of liefst nog platina schaal.

Een verwijzing naar de faq's of zoekfunctie wordt niet zelden beantwoord met "dat heb ik al gedaan maar is te veel lezen" of simpelweg "dat is te veel werk " of een variant die op hetzelfde neer komt...

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

We moeten niet alles over een kam scheren. Het gaat hier om welke sub forums. Wil je er wel of niet gebruik van maken?. Aan de hand van de bouw verslagen van Psygho Emil heb ik als een volslagen noob mijn hexa gebouwd en getuned zonder al te veel vragen te stellen. In deze begeleiding staat zo goed als alles wat je als newbie zoekt. Zonder meer kunnen we iedereen hier naar verwijzen, of je nu een dji 550 gaat bouwen of een vreselijk groot ding . De basis staat erin. Kom je er dan nog niet uit dan....

Wat mij betreft een prima voorbeeld die je eventueel in een nieuw sub cq FAQ.... kan plaatsen

@Tasz: ik had je vorige bericht even gemist. Om even heel duidelijk te maken: ik heb niets tegen professionals en/of topics over regelgeving (vind het zelfs erg interessant om e.e.a. uit te pluizen) Waar ik me echter wel aan stoor is het constante gezeur over de regelgeving voor profesionals door zichzelf professional noemende personen. En dan bedoel ik de posts waarin alles wat niet in hun straatje past wordt afgedaan als irrelevant, zwaar overdreven, veel te ingewikkeld, alleen maar geldklopperij etc. Laat het discussieren over dat soort zaken nu maar over aan degenen die ook echt serieus en professioneel bezig zijn, dan hoeven we het hier alleen nog maar te hebben over de regels waar recreanten/hobbyisten zich aan dienen te houden. Dat is al stof voor discussie genoeg.

Vanuit het multicopterperspectief gezien zou je dan bijvoorbeeld kunnen onderverdelen in:

- Flight controllers en firmware (hoeft voor mij niet noodzakelijk in één topic te zijn)
- Frames (alle min-of-meer kant-en-klare multicopters)
- Bouwverslagen (alleen voor zelfbouw, 10 keer zien hoe een F550 in elkaar wordt geschroefd wordt vervelend, valt onder "frames")
- FPV
- Overige electronica / algemeen (alles over accu's, zenders, esc's, gimbals, etc)
- Regelgeving (geen discussies, gewoon een link of copy/paste)
- Te koop / gevraagd (hebben we al)

Geen cafe's, meetings etc. daar zijn al genoeg andere draadjes voor in het leven geroepen. Off-topic berichten en berichten op de verkeerde plek direct verwijderen of verplaatsen. Nieuwkomers verwijzen naar de zoekfunctie.

Maar ja, aangezien bijna iedereen vindt dat hij/zij een apart geval is en dus toch een eigen draadje wil hebben om te vragen hoe hij zijn lipo moet opladen en/of zijn props moet monteren, zal dat wel nooit gaan gebeuren.

+1

Micropuller, ik heb je in het verleden al standpunten zien innemen (soms ging het een beetje erover), maar ik volg je hierin grotendeels.
Dit soort indeling ziet er goed uit.
Maar ik zou niet noodzakelijk één topic willen per merk/per FC ofzo.
Dat mogen er gerust meer zijn.
Als er maar een globale indeling komt.

Oh, nog even een toevoeging: een scheiding tussen recreatief en commercieel lijkt me ook verstandig. Ten eerste voorkom je daarmee een hoop verwarring (en verhitte discussies), omdat een hoop mensen wel geld willen verdienen met hun multicopter, maar vervolgens niet de moeite willen doen om zich te verdiepen in en te conformeren aan de geldende regelgeving. Ten tweede omdat discussies op echt professioneel niveau niet thuishoren op een hobbyforum.
Als je deze scheiding zou maken hoef je in de toekomst ook alleen nog maar te verwijzen naar de regeling modelvliegen.

++++++1

Dit probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken, heb ik ook aangegeven in deze topic maar een aantal posts werden verwijderd, wat jammer is.

Met scheiding recreatief/commercieel bedoel ik niet de sponsors, maar de gebruikers. Ik zie dat veel mensen het verschil niet (willen) snappen tussen voor de lol met je model bezig zijn en evt. een filmpje maken (en de regels die hieraan verbonden zijn) en bedrijfsmatig foto's / videoopnames maken en daarbij gebruik maken van een op afstand bestuurd (vliegend) model. (en de regels die hieraan verbonden zijn) Dit zorgt voor veel onnodige en verhitte discussies. Beperk je je tot discussies over recreatief gebruik, dan kun je volstaan met een verwijzing naar de regeling modelvliegen (die hopelijk nog iets verduidelijkt wordt waar het gaat om FPV-vliegen)
Daarnaast zie ik niet in wat iemand die echt professioneel met dit soort dingen bezig is, op een hobbyforum te zoeken heeft. Ik ben voor mijn werk wel eens met gecertificeerd laswerk bezig. Als ik daar informatie over nodig heb, ga ik echt niet kijken op het forum van eigen huis en tuin, of één of ander oldtimerforum waar ook wel eens een gat wordt dichtgebakken.

Je slaat weer nagels met koppen, dit is tevens ook mijn mening hierover!

++++++++++++1!

Om even heel duidelijk te maken: ik heb niets tegen professionals en/of topics over regelgeving (vind het zelfs erg interessant om e.e.a. uit te pluizen) Waar ik me echter wel aan stoor is het constante gezeur over de regelgeving voor profesionals door zichzelf professional noemende personen.

Ook dit is +1, perfecte verwoording.

@ mods, ik hoop dat jullie deze keer niet weer "een deel" v/d posts verwijderen.

Verder vind ik het jammer dat bepaalde nieuwelingen andere mensen op dit forum constant uitdagen omdat ze denken alles gelijk beter te weten.
Het is ongepast en ik hoop dat mods hier meer zullen op inspelen.

Wat niet wil zeggen dat beginnelingen hun mening niet mogen zeggen, er moet altijd plaats zijn voor ieders mening!

Ik vraag me werkelijk af wie dat dan zijn. Professionals die geen professionals zijn maar die zich wel professional noemen....

.

@Tasz: ik had je vorige bericht even gemist. Om even heel duidelijk te maken: ik heb niets tegen professionals en/of topics over regelgeving (vind het zelfs erg interessant om e.e.a. uit te pluizen) Waar ik me echter wel aan stoor is het constante gezeur over de regelgeving voor profesionals door zichzelf professional noemende personen. En dan bedoel ik de posts waarin alles wat niet in hun straatje past wordt afgedaan als irrelevant, zwaar overdreven, veel te ingewikkeld, alleen maar geldklopperij etc. Laat het discussieren over dat soort zaken nu maar over aan degenen die ook echt serieus en professioneel bezig zijn, dan hoeven we het hier alleen nog maar te hebben over de regels waar recreanten/hobbyisten zich aan dienen te houden. Dat is al stof voor discussie genoeg.

En dat wil je oplossen door subforums??
Beetje naïeve gedachten vind ik

Ik wil helemaal niets "oplossen", aangezien ik geen probleem heb. Ik probeer alleen maar mee te denken. Mijn voorstel zou wat mij betreft op het hele forum mogen worden toegepast, want het zou van mij allemaal best wat strakker ingedeeld en gemodereerd mogen worden. Het enige wat ik constateer is, dat er een hoop gezeur is (geweest), m.b.t. de nieuwe regels voor het professioneel gebruik van UAF's, omdat mensen deze, al dan niet opzettelijk, verwarren met de regeling modelvliegen.

Ik wil helemaal niets "oplossen", aangezien ik geen probleem heb. Ik probeer alleen maar mee te denken. Mijn voorstel zou wat mij betreft op het hele forum mogen worden toegepast, want het zou van mij allemaal best wat strakker ingedeeld en gemodereerd mogen worden. Het enige wat ik constateer is, dat er een hoop gezeur is (geweest), m.b.t. de nieuwe regels voor het professioneel gebruik van UAF's, omdat mensen deze, al dan niet opzettelijk, verwarren met de regeling modelvliegen.

Je wil niets oplossen???
Maar je heb wel een oplossing voor een probleem

Die snap ik ff niet

Nou moet ik het weer doen...
Quoten...

Maar... Touché!

Als je nu gewoon even zegt wat je dwars zit... Want volgens mij weet je donders goed wat ik bedoel. Zo niet dan houdt het helaas op, ik zie even niet hoe ik duidelijker kan uitleggen wat ik bedoel.

Jij zegt dat je comercieel en hobby gescheiden wilt hebben omdat in jou ogen die teveel op de regeltjes letten.
(Dat is het probleem)

Vervolgens zeg je dat je dit het beste in een sub forum kan plaatsen
(Dat is de oplossing)

En vervolgens zeg je dat je niets wilt oplossen omdat je geen probleem heb.
Ik snap hem ff niet meer.

Ik heb er geen probleem mee, want het is op mij niet van toepassing. Dus wat mij betreft hoeft er niets te veranderen.
Aangezien anderen er wel een probleem mee hebben, wil ik best meedenken hoe e.e.a. aangepast zou kunnen worden, zodat (bijna) iedereen tevreden is.
Ik zie dat de nieuwe regels voor commercieel gebruik van op afstand bestuurbare luchtvaartuigen voor veel verwarring zorgen, terwijl ze op 99% van de gebruikers van dit forum niet van toepassing zijn. Mijn oplossing: beperk de discussie tot de regelgeving die voor het merendeel wel van toepassing is, en laat de commerciele bedrijven zich druk maken over de (nieuwe) regels die op hen van toepassing zijn.
Overigens gaat deze discussie over een nieuwe indeling van het multicopterforum om e.e.a. overzichtelijker en beter beheersbaar te maken. Het hele verhaal m.b.t. regelgeving, al dan niet voor commerciele bedrijven, maakt daar maar een klein deel van uit.

Laatst bewerkt:
Aan de hand van een vraag in het Cafe is dit topic mss weer eens relevant aan het worden ??
Is iedereen nog voorstander van subsecties en wat vind de forumleiding ondertussen van dit idee ??

Iedereen???

Volgens mij is nog nooit iedereen voorstander geweest.
Volgens mij waren die "voorstanders" op 1 hand te tellen :rolleyes:

Maar ik blijf erbij dat alle actuele en active topics op pagina 1 en 2 staan. Goed overzichtelijk dus

Ga je dit ook nog eens verdelen dan is het overzicht helemaal weg.

Kijk maar eens naar RC groups, 1 grote te**ng bende

Back