Multiknikspant Eurokotter

Multiknikspant Eurokotter.

Nou trouwe lezers.

Had ik vandaag het idee om weer wat aan de hobby te doen, kom ik niet verder dan het uitvrezen van de patrijspoorten.

Krijg je weer bezoek, en wat denk je, vrouwtje Hollands welvaart.


Uploaded with ImageShack.us

We hebben dus alleen nog maar de poorten in de kajuit gemaakt.


Uploaded with ImageShack.us

De rest maar later.

Tot zover.

Paul UK-104.
 
Nee Rene, gaan we zeker niet doen.
Het probleem met deze dikke dame is, het ploft neer en valt in slaap en kan je niks meer doen.
Die andere, is een Heerte met hele grote poten, gaat gewoon rustig zitten kijken wat je doet, en daarna even controleren of het wel goed is en als je erin kan bijten.

Maar ondanks alles vandaag toch nog wat in elkaar gefröbeld.

En moet eerlijk zeggen, het begint er nu toch wel op te lijken.


Uploaded with ImageShack.us

Het rederij embleem gemonteerd En ja waar staan nu die letters voor???.De toeter, en de allernieuwste Furuno radar.En de windmeter.


Uploaded with ImageShack.us

En de 2 rookgas afvoeren van de hoofdmotor en de aggregaat.
En de wandelstokken voor de nodige ventilatie.

De mooie toeter heeft Sjoerd voor me gemaakt. Bedankt nog.

Paul UK-104.
 
Laatst bewerkt:
Multiknikspant Eurokotter,

Harm, het is heel makkelijk te verklaren.

Ten eerste. Het is geen mast, maar een schoorsteen.
Misschien dat jij het verschil niet ziet, moet je het bouwverslag nog maar eens grondig gaan door lezen.De 401 heeft maar 1 mast, en die staat voorop.De schoorsteen staat op het dak van het stuurhuis.
Ik heb nog nooit een vlag in de schoorsteen zien hangen, en rook uit de mast zien komen.

Maar verder te gaan op je vraag. De afvoeren hangen inderdaad. En dat heeft de volgende reden. Zo hoeft er niet gebruikt gemaakt te worden van afsluitkleppen.
En dat heeft weer de volgende voordelen.
A: de kosten.
B: alle condensatie die zich in de pijp ophoopt loopt zo naar buiten.
 
Ik heb nog nooit een vlag in de schoorsteen zien hangen, en rook uit de mast zien komen.

En radar op de kap van de schoorsteen, Paul?:confused:.

Ik had eigenlijk de zelfde vraag als Harm, maar dat weten we nu dus. Wordt dat echt zo gedaan, of is dat dichterlijke vrijheid?

Groet,

Ad
 
multiknikspant eurokoter.

Nee echt geen dichterlijke vrijheid Ad.

Maar die radar boven op de schoorsteen.

Ja let wel, en ik weet het van de schippers op de div kotters.


Ik citeer:


Zo kunnen we ook zien wat er achter ons aan komt, en denk dan maar aan alles wat controle is. FIOD, AID, en alles wat het de schipper moeilijk kan maken.

Vandaar die radar boven op.Die pakt echt alles.

En alles wat ze aan boord hebben op het gebied van GPS en weet ik veel, ze blijven altijd waakzaam.

Zelfs de deuren op slot s nachts.

Paul UK-104
 
Ik citeer:


Zo kunnen we ook zien wat er achter ons aan komt, en denk dan maar aan alles wat controle is. FIOD, AID, en alles wat het de schipper moeilijk kan maken.

Vandaar die radar boven op.Die pakt echt alles.

En alles wat ze aan boord hebben op het gebied van GPS en weet ik veel, ze blijven altijd waakzaam.

Zelfs de deuren op slot s nachts.

Paul UK-104

Dat heb je met die Urkers .........die vertrouwen niemand,moeten altijd achterom kijken.....jammer hoor.
Hier vissen ze niet met de deur op slot hoor.....;)
 
Dank je Jan, wij weten wel beter.

Maar het gaat op elke bokker net zo.
Waarom denk je dat alle bokkers er nog een vlag kotter naast hebben????
Een appeltje voor de dorst???. Je wil niet weten wat er over gezet wordt midden op zee.

We roepen en gillen wel allemaal,JA ALLEMAAL , maar die vissermannen, en waar zo ook weg komen hard werkend om ons weer een visje op het bord te geven uit de zuid (herm) of uit de noord, zijn toch echt verrekte slim.

We doen toch echt iets verkeerd.

Paul UK-104
 
Multiknikspant Eurokotter.

Dank je wel trouwe lezers.

Deze keer maar even het onderwerp trappen en ladders afmaken.

Als laatste in deze reeks de trappen.

De 401 heeft 3 trappen op de dekken. 2 vanaf het hoofd dek naar het prommenadedek, en 1 vanaf het prommenadedek naar het stuurhuis dek.

We hebben ze gemaakt van 2 mm vliegtig triplex.
Makkelijk te verwerken, en indien goed verlijmd oersterk.

Alles hebben we pas gezaagd op de Proxon cirkel zaag.
De bomen op overlengte, en met behulp van de dwarsgelijder konden alle treden op je juiste lengte komen.


Uploaded with ImageShack.us

De bomen hebben we ingeklemd, waarna we de treden er precies tussen konden lijmen.

Nadat alle 3 trappen klaar waren, alles 2 maal in de grondverf en 1 maal in de aflak. Daarnaast er ook nog even een leuningkje aan gezet.



Uploaded with ImageShack.us

Als laatste hebben we de antislip treden aangebracht.
Een heel simpele oplossing. Een stukje waterproof schuurpapier 240 op een stukje dubbelzijdig plakband.

En dan hebben we dit als resultaat.


Uploaded with ImageShack.us


Ja en dan even weer passen.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Bij de laatste trap gaan we toch nog even een leuninkje aanbrengen.

Tot zover maar weer.

Paul UK-104.
 
Trappen zijn erg fraai geworden. Goed idee van die treden anti slip maken. Direct maar in het achterhoofd opgeslagen.
 
Back
Top