De Blizzard heeft intussen gevlogen, maar de setup is niet goed.
Ik zat op 38 ampere wat op zich wel goed is, maar met een 10*8 prop en een 900 kv motor.
Voor mij is de 40 ampere (400 watt) wel voldoende maar dan met een hoger toerental en een kleinere prop.
Het model trok nogal rond zijn as (torque) bij vol gas.
Ik ga nu een 9*7 monteren en de motor aanpassen tot 40 ampere.
Er is wel gefilmd zaterdag, ik moet het nog een beetje monteren en uploaden.
De Blizzard zit namelijk nogal vaak buiten beeld. ;-)
Alhoewel ik de de Cularis nooit live aan het werk gezien heb. (die van een clubgenoot ligt nog maar 7 maanden in de doos), denk ik niet dat het te vergelijken is.
De Blizzard is een echte rag-kist.
Over dat doorsteken stond ook iets in de handleiding. Hoe je de roeren dan kan instellen, maar dat weet ik niet meer van buiten.
Vliegen doet dat ding zeker goed
Dat zijn we intussen wel gewend van MPX
Alleen moet je wel een iets beter zender hebben.
Je moet namelijk "throttle" met "down" mixen om de niet aanwezige downtrust te compenseren. Ook rolroeren moeten meer omhoog dan omlaag en expo is ook geen overbodige luxe.
Als je dan nog met flaps begint.... (wat ik niet heb gedaan)
De "tuning" versie van MPX heeft een 53 ampere regelaar. MPX spreekt van 450 watt dat zal dus een 45 ampere zijn.
Een 60 ampere regelaar zal wel lukken, maar dat wordt toch proppen.
In de handleiding staat dat de ontvanger heel van achter in de romp moet.
Dat is een heel gepriegel om hem er in te krijgen (zeker met de velcro), maar dat is echt een goede oplossing. Alle stroom kabels zitten dan ver weg van de ontvanger en servokabels. De cockpit ziet er dan ook zeer "opgeruimt uit.
Ik zat op 38 ampere wat op zich wel goed is, maar met een 10*8 prop en een 900 kv motor.
Voor mij is de 40 ampere (400 watt) wel voldoende maar dan met een hoger toerental en een kleinere prop.
Het model trok nogal rond zijn as (torque) bij vol gas.
Ik ga nu een 9*7 monteren en de motor aanpassen tot 40 ampere.
Er is wel gefilmd zaterdag, ik moet het nog een beetje monteren en uploaden.
De Blizzard zit namelijk nogal vaak buiten beeld. ;-)
En Roland, heeft ie gevlogen? Ik ben ook aan't twijfelen of ik hem niet aan mijn MPX-vloot zou toevoegen... Ik zou het verschil tussen de blizzard en de cularis wel eens willen zien. Ik ben 100% tevreden over de cularis maar het "doorsteken" valt toch een beetje tegen.
Kan je me even PM-en met de door jouw gebruikte setup nu....
Groetjes,
Jo
Alhoewel ik de de Cularis nooit live aan het werk gezien heb. (die van een clubgenoot ligt nog maar 7 maanden in de doos), denk ik niet dat het te vergelijken is.
De Blizzard is een echte rag-kist.
Over dat doorsteken stond ook iets in de handleiding. Hoe je de roeren dan kan instellen, maar dat weet ik niet meer van buiten.
Zeker een mooi bouwverslag,ik heb er van genoten.
Heb al uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat deze kist echt
supergoede eigenschappen heeft,dus plezier met de maiden flight![]()
Vliegen doet dat ding zeker goed

Alleen moet je wel een iets beter zender hebben.
Je moet namelijk "throttle" met "down" mixen om de niet aanwezige downtrust te compenseren. Ook rolroeren moeten meer omhoog dan omlaag en expo is ook geen overbodige luxe.
Als je dan nog met flaps begint.... (wat ik niet heb gedaan)
70amp lijkt me inderdaad een beetje veel. ziet er verder supergoed uit en suc6 met de maiden![]()
De "tuning" versie van MPX heeft een 53 ampere regelaar. MPX spreekt van 450 watt dat zal dus een 45 ampere zijn.
Een 60 ampere regelaar zal wel lukken, maar dat wordt toch proppen.
In de handleiding staat dat de ontvanger heel van achter in de romp moet.
Dat is een heel gepriegel om hem er in te krijgen (zeker met de velcro), maar dat is echt een goede oplossing. Alle stroom kabels zitten dan ver weg van de ontvanger en servokabels. De cockpit ziet er dan ook zeer "opgeruimt uit.