Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Hallo

is er toevallig iemand die de easyglider heeft voor AFPD?
Mijn oom gaat beginnen met vliegen, en zoek dit voor hem. Hij heeft ook een easy glider gekocht, standaard setup, zal wel met lipotjes de lucht in gaan.

Rene zei:
Afgelopen Zondag (24-12-2006) me maiden gehad met de EG.

Het landen was echter een ander verhaal.....wat komt dat ding nog met een snelheid binnen zeg, pffffff.
2 landingspogingen mislukten doordat ik het veld overschoot. De 3e ging goed nadat ik ging cirkelen boven het veld en hem in het gras liet vallen.
Zou de remklep functie van de rolroeren een oplossing kunnen bieden tijdens het landen ? (omhoog of omlaag,weet het niet meer)

René

Heb ik nooit problemen mee gehad. Gewoon tegen de wind in landen, en voldoende laten "uitzweven" dus niet tot het laatst gas blijven geven.
Ietsjes up geven om de rest van de snelheid er uit te halen.

Verder zijn de spoilers ook een goede optie, werkt echt wel :!:

@Maarten,

Afgelopen Zondag (18-02-2007) hebben we nog even een paar vluchtjes gemaakt.
Het landen ging al een stuk beter dan de vorige keer gelukkig.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om de spoilers te activeren, maar voor de volgende vlucht ga ik dat wel instellen.
Als de wind verkeerd staat heb ik een vrij korte landingsbaan,ik kom dan aanvliegen over een dijkje tussen wat lantarenpalen...dat is af en toe erg lastig.
Maar ik ga er een beetje vanuit dat het ook met de ervaring te maken heeft :wink:
Gaat dus helemaal goedkomen.

**Moet nog wel even kwijt dat het toestel erg lekker vliegt**

René

hallo,

ik ben aan het nadenken voor de easyglider electric te bestellen,

maar is deze set goed en moet ik enkel nog een ontvanger kopen dan?(zender heb ik al en hoop dat het een nimh batterij is zo'n lader heb ik ook al)
ik heb 2 futaba kristallen,moet ik dan een futaba ontvanger kopen of niet(hoop van niet,ze zijn duur vind ik).
En heeft iemand ervaring met deze site,qua betrouwbaarheid etc.?
Ik ga hem niet direckt brushless maken aangezien mijn budget beperkt is.
Hoop dat deze set ok is en dat de site dat ook is.

grtz

Als je een RR-set (ready for radio) bestelt heb je alleen nog een ontvanger en een accu nodig. Als je de kale bouwdoos bestelt (op Duitse sites aangeduid als BK) moet je ook nog servo's, servoverlengkabels en regelaar kopen. Een NiMh accu kan je volgens mij prima gebruiken in dit vliegtuig.
Info over 'de site' kunnen we je zo niet geven. Over welke site heb je het?
In principe zouden je Futuba kristallen ook in andere ontvangers moeten werken.

Fotor zei:
Als je een RR-set (ready for radio) bestelt heb je alleen nog een ontvanger en een accu nodig. Als je de kale bouwdoos bestelt (op Duitse sites aangeduid als BK) moet je ook nog servo's, servoverlengkabels en regelaar kopen. Een NiMh accu kan je volgens mij prima gebruiken in dit vliegtuig.
Info over 'de site' kunnen we je zo niet geven. Over welke site heb je het?
In principe zouden je Futuba kristallen ook in andere ontvangers moeten werken.

oei sorry man link vergeten vermelden ,dit is de link naar de set die ik wil(daar zit al een 1550mah accu bij): http://www.natterer-modellbau.de/product_info.php/info/p2320_Easy-Glider-electric-Combo-Set.html

met deze ontvanger erbij(is niet te duur valt mee) : http://www.natterer-modellbau.de/product_info.php/info/p1210_Empfaenger-Compa-X6--35-Mhz.html

weet niet of je dit moet weten maar ik vlieg met de futaba T6 EXA maar even ter informatie ivm ontvanger etc.

grtz

Ik begrijp niet waarom je deze set zou moeten nemen. Als je hier kijkt heb je bij dezelfde winkel de RR-easyglider. De enige meerwaarde van de door jouw genoemde set is volgens mij dat er een accu bij zit. Verder nog steeds de standaard motor en een overkill-regelaar. Voor 24 euro minder heb je een bijna compleet afgemonteerd vliegtuig, alleen zonder accu. Die 24 euro kan je een leuke lipo voor kopen.
Met Jamara ontvangers heb ik geen ervaring, kan ik je niets over vertellen.

Hai Maarten...

ik heb ook ziiten kijken naar de Yeti,.......
Je bent er tevreden overbegrijp ik?
Ben ook nog op zoek naar een ontvanger voor mijn setje namelijk..zie mijn laatste post in mijn draadje.

kan jij mij nog van wat info voorzien....

thnx
Ferdy

Ferdy zei:
Hai Maarten...

ik heb ook ziiten kijken naar de Yeti,.......
Je bent er tevreden overbegrijp ik?
Ben ook nog op zoek naar een ontvanger voor mijn setje namelijk..zie mijn laatste post in mijn draadje.

kan jij mij nog van wat info voorzien....

thnx
Ferdy

Ik denk dat de mede-forummers al heel wat info hebben geschreven.
De EG heb je al gekocht zie ik, een proma keus :yes:

Als je nog specifieke info zoekt, moet je dat ff aangeven.

Maar ik ben inderdaad heel tevereden over de Yeti, gebruik ze bijna alleen maar!

THNX!!!

Het leek mij ook wel een goede en redelijk betaalbaare ontvanger...
Ik heb je site even bekeken :thumbsup: .....voor info weet ik je te vinden... :lol:

hey na even nagedacht te hebb is mijn nieuwe vraag,weet iemand if ik de easy glider electric met regelaar,ontvanger,servo's,nimh batterij bij albatros kan hebben voor rond de 200€,ik hoop van wel want budget is beperkt.

grtz

Koop hem los bij Natterer ... alles los erbij en je bent het mannetje... plus je ben voordeliger uit....
Voor jou bedrag zou je hem zlefs bruchless kunnen maken

EasyGlider €66
4x servo € 36.4
regelaar bruched € 19.60
ontvanger €20
opsturen NL 8,=

Batterij 8AFP1400AFP 22.00

BTW batterij haal je bij VapexTech

http://www.vapextech.nl/

suc6 verzekerd

Ferdy

Ferdy zei:
Koop hem los bij Natterer ... alles los erbij en je bent het mannetje... plus je ben voordeliger uit....

EasyGlider €66
4x servo € 36.4
regelaar bruched € 19.60
ontvanger €20
opsturen NL 8,=

suc6 verzekerd

Ferdy

ahja zo maar dit is dan wel zonder motor ook,en zelf heb ik nooit een motor geplaatst dus de neus moeter af enz ik weet al niet hoeveel neus eraf moet en hoe inbouwen enz dus dat word moeilijk zou hem graag in de winkel halen kan ik gelijk direckt vliegen.....
Hoop hem voor rond 200 euro vliegend te krijgen?

Het rekensommetje van Ferdy geeft je een easyglider ELECTRIC (=INCL motor!) met alles erop en eraan, alleen geen zender. Je moet hem inderdaad zelf in elkaar zetten, maar de handleiding is heel duidelijk met veel afbeeldingen. Je hoeft niet te snijden in de neus, de motor leg je er zo in. Dat kan een aap nog doen. Het bouwen is volgens mij voor iedereen te doen, en kan in een avond gebeuren, als je het rustig doet 2 of 3 avonden. Als je helemaal niet (nou ja, bijna niet) wilt bouwen moet je de RR-set kopen, dan hoef je alleen nog maar wat stekkertjes in je (nog te kopen) ontvanger te steken en (nog te kopen) akku aansluiten. Maar je kan maar een ding; of met een beperkt budget en een zeer beperkte bouwtijd de EG vliegen, of met een iets groter budget en een nog beperktere bouwtijd. Aan jou de keuze.

precies Fotor..........

das inderdaad helemaal zoals ik het bedoel... :wink:
Het kost je iets meer moeite om er een brushless in te leggen , das waar, maar ook dat kan een leek doen .....

BTW: er staan werkelijk hele mooie handleidingen en voorbeelden op het net, volgens mij zelfs op dit forum.
Zo uit mijn hoofd zeg ik dat Maarten wel eens iets heeft laten zien, toch.

Fotor zei:
Het rekensommetje van Ferdy geeft je een easyglider ELECTRIC (=INCL motor!) met alles erop en eraan, alleen geen zender. Je moet hem inderdaad zelf in elkaar zetten, maar de handleiding is heel duidelijk met veel afbeeldingen. Je hoeft niet te snijden in de neus, de motor leg je er zo in. Dat kan een aap nog doen. Het bouwen is volgens mij voor iedereen te doen, en kan in een avond gebeuren, als je het rustig doet 2 of 3 avonden. Als je helemaal niet (nou ja, bijna niet) wilt bouwen moet je de RR-set kopen, dan hoef je alleen nog maar wat stekkertjes in je (nog te kopen) ontvanger te steken en (nog te kopen) akku aansluiten. Maar je kan maar een ding; of met een beperkt budget en een zeer beperkte bouwtijd de EG vliegen, of met een iets groter budget en een nog beperktere bouwtijd. Aan jou de keuze.

zo goedkoop mogenlijk natuurlijk,als het bouwen echt niet moeilijk is is het ok maar kan iemand(als ie zin heeft) eens een setup samenstellen(onderdelen vernoemen etc) voor me(ben newbie in electronica-werled)Zou vliegtuig in albatros kopen waarschijnlijk,als de prijs teveel scheelt koop ik wel via internet.
ivm setup,liefst een nimh accu,en goedkoopmogelijke setup:)
dank je op voorhand!

Ferdy zei:

EasyGlider €66
4x servo € 36.4
regelaar bruched € 19.60
ontvanger €20
opsturen NL 8,=

suc6 verzekerd

Ferdy

Ik zal mezeluf eens quoten :D

EasyGlider €66 (de electric versie...lijkt meduidelijk, toch???)
4x servo € 36.4 (Servo 11Gram van Natterer zie hier)
regelaar bruched € 19.60 (LIPO FLY die staat hier ( natuurlijk ook voor NiMh))
ontvanger €20(Empfänger Compa X6 35 Mhz klikerdeklik )

om het af te maken 2 keer een 60cm verlengkabel voor de rolroerservo's ongeveer een euro of 3 a 4 per stuk
en misschien een beetje kleur op je zwever....

het linkje voor de accus heb ik je al gegeven, ( tenzij je natuurlijk zelf al wat hebt liggen.????
Nu alleen nog een zender, maar ik ga er van uit dat je die hebt ...toch????

groeten
Ferdinand

Ferdy zei:
Ferdy zei:

EasyGlider €66
4x servo € 36.4
regelaar bruched € 19.60
ontvanger €20
opsturen NL 8,=

suc6 verzekerd

Ferdy

Ik zal mezeluf eens quoten :D

EasyGlider €66 (de electric versie...lijkt meduidelijk, toch???)
4x servo € 36.4 (Servo 11Gram van Natterer zie hier)
regelaar bruched € 19.60 (LIPO FLY die staat hier ( natuurlijk ook voor NiMh))
ontvanger €20(Empfänger Compa X6 35 Mhz klikerdeklik )

om het af te maken 2 keer een 60cm verlengkabel voor de rolroerservo's ongeveer een euro of 3 a 4 per stuk
en misschien een beetje kleur op je zwever....

het linkje voor de accus heb ik je al gegeven, ( tenzij je natuurlijk zelf al wat hebt liggen.????
Nu alleen nog een zender, maar ik ga er van uit dat je die hebt ...toch????

groeten
Ferdinand

thx man zender heb ik,accu weet ik niet ik vermoed dat een 8.4v met 600mah accu niet volstaat voor zo'n zwever?
anders moet ik die van 22.90eur kopen die jij aanraad!

grtz

Back