Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Ton.nl zei:
Dank je Sven. Ik verwachtte eigenlijk al zoiets (aangezien er in HOOFDLETTERS brushless op de regelaar staat, dat doen ze natuurlijk niet voor niks).
Dan is er dus de optie een brushless motor op te zetten (ik heb nog een 1400kV fietsbel liggen) of een brushed-regelaar te kopen.

inderdaad dat zijn de opties.
Ik heb mijn eg brushless gemaakt,een typhoon 15/13 erin(wel zelf motorschot moeten bouwen en inlijmen etc).
Stijgt natuurlijk beter,ik vermoed dat 1400 wat een de hoge kant is...ik weet et niet zeker,mijn motor slingert een 11*6 cam folding prop rond,en over welke fietsbel gaat het hier?

mvg sven

Het gaat over een BM2408-21. Dit is een outrunner. Geen idee verder wat er van belang is. Het gaat mij er maar om zonder compleet nieuwe setup aan te schaffen te kunnen vliegen met een electro-glider. (makkelijker in de auto te laten liggen, zodat ik na het werk nog even kan vliegen voor het donker is, in de winter)

Ik heb mijn EZ uitgerust met de EPP vleugels van een "mus"(conrad) deze zijn 1,65 meter en geven een groter draag vermogen. Deze vleugels zijn voorzien van rolroeren. Mijn fotocamera weegt 170 gram. aan accu's heb ik 200gram. als ik minder gewicht neem is de EZ uit balans. Hij vliegt voor cameraopnames erg stabiel en langzaam. HET IS VAN BELANG DAT HET RICHTINGSROER VERGROOT WORDT ANDERS REAGEERD JE EZ BIJ DIE LAGE SNELHEID NIET OF NAUWLIJKS ALS JE EEN BOCHT IN WIL ZETTEN.
Van de EG vleugels moet een klein stukje worden weggenomen om ze in de romp van de EZ te kunnen passen. Elders op dit forum staat hierover ook al e.e.a. beschreven. onder "beginners" denk ik

multiplex easy glider ik wil die zonder motor wand mijn broer heeft en paf trainer van 2m40 met en 70cc motor er op kan die mij mooi om hoog sleepen

Oorspronkelijk geplaatst door mattiejplane
1) Even netjes typen met goedde zinsvolgorde, punten, komma,s hoofdletter etc.
2) Wat wil je met deze informatie?

kinds hoor haha
1) Even netjes typen met goedde zinsvolgorde, punten, komma,s hoofdletter etc.
2) Wat wil je met deze informatie?

:spam: nu weer

:ontopic:

Ik heb een midair gehad met mijn EG waardoor de neus een beetje is ingedeukt hoe kan ik deze het beste weer in zijn oude vorm krijgen?

Probeer eens boven stoom houden. Ik heb zelfs de neus wel eens in een pan kokend water gehouden (motortje er even uithalen natuurlijk. Die lag er bij toch al uit...). Misschien komt hij niet helemaal terug in vorm, maar het veert wel weer wat uit.

ok bedankt ik ga het proberen!

Ik heb wel ergens een foto gezien van iemand die zoiets deed, maar toen gingen alle bolletjes uitzetten dus toen zag het er heel lelijk uit, kan dat gebeuren?

Ik heb een midair gehad met mijn EG waardoor de neus een beetje is ingedeukt hoe kan ik deze het beste weer in zijn oude vorm krijgen?

De truc met het strijkijzer werkt meestal prima bij allerlei deukjes in schuim.....
Maak een doekje echt nat, leg dit op de uit te deuken plek en zet er een hete strijkbout op ! De optredende stoom wordt zo het schuim ingeduwd en laat deuken veelal verdwijnen.
Grote voordeel hiervan is dat het schuim niet tè zeer verwarmd wordt

Arno

Laatst bewerkt:
Zo... vandaag ben ik bezig geweest mijn easy glider te repareren/verstevigen. Vorige keer midair gehad en rechterstabilo deel lag er af en de neus een beetje ingedeukt, zoals eerder al beschreven de neus en andere lelijke plekjes met stoom recht gezet.

Door de staart heb ik een carbon staafje gestoken die weer stevigheid bied, hierna met epoxie de delen aan elkaar gelijmt. De neus ook nog verstevigd met een glasmatje en hij is weer klaar om te gaan, maar toch vond ik m nog iets te saai,

De onderkant van de vleugeltippen waren altijd al rood maar vond ik te slecht zichtbaar en niet mooi dus dit is het geworden:

dscf0682cd7.jpg

dscf0683wi7.jpg

De bovenkant van de vleugel was ook te saai dus ook daar een kleine versiering aangebracht:

dscf0685kk5.jpg

De kleine bolletjes moeten nog voor een 2e keer worden gedaan.

Zo ziet hij er nu uit:p.

dscf0684an5.jpg

Ik heb een vraag over mijn Easy Glider.

Ik heb een multiplex 2500mah lipo gekocht om mee te vliegen.

Kan ik deze zo aansluiten op het liegtuig en vliegen. 1 accu stuurt nl zowel de motor en de servo's aan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb laatst de motor in mijn easyglider vervangen door een speed 480 race, de vorige was doorgebrand omdat ik op 3s vloog, Ik vind dat hij zo veel beter vliegt, zijn er meer mensen die op 3s vliegen met een speed 480 motor? Ik vlieg wel met een een trottle range tot 80 % max, anders wordt hij te warm.

Ik heb een vraag over mijn Easy Glider.

Ik heb een multiplex 2500mah lipo gekocht om mee te vliegen.

Kan ik deze zo aansluiten op het liegtuig en vliegen. 1 accu stuurt nl zowel de motor en de servo's aan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dat hoort te kunnen jah, ik doe niet anders. Mocht de spanning in de accu te laag worden, dan valt de motor gewoon uit, maar kan je de servo's nog wel besturen. Dus is een veilige landing geen probleem.

Laatst bewerkt:
Hallo iedereen,

Gisteren op onze F3 easy wedstrijd een easyglider gewonnen. Gisterenavond aan begonnen en was eigenlijk vrij snel klaar met bouwen.

Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft om van een non powered versie er eentje om te bouwen met een brushless motor.

Kunnen jullie mij iets laten weten aub

Alvast bedankt
Cypke

Back