Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Ik wil graag de easy glider voorzien van brushless motor, want de permax 400 heeft niet veel power.
Als het kan wil ik er een inrunner inzetten, zodat ik de voorkant mooi netjes kan houden, mits ik de permax 400 er mooi uit kan krijgen.
Ik heb hier al gelezen dat deze inrunner er goed inpast:
B2040-7T Brushless inrunner 3361KV
Ik heb een aantal vragen:

1. Heeft hij duidelijk meer power?
2. Is de huidige vertraging 3:1 evengoed nodig?
3. Wat voor propellor is er nodig?
4. Welke regelaar is geschikt?

Alvast bedankt!

De officiele inbouwset van Multiplex heeft ook een binnenloper met dat toerental en een 1:3 vertraging. Ga maar eens opzoek naar deze set en bestudeer de spec's.
Deze vertraging is dan ZEER noodzakelijk. Zo kom je op ca 1000KV. Klapprops hebben een hekel aan hoge toerentallen.
Je gebruikt dan een grotere propellor 10 x 4 10 x 5 en een 30 A regelaar.
Je hebt dan echt voldoende vermogen(verticaal)

Ik zou in iedergeval de database van Arjan eens raadplegen!!

Succes

Zo maar even topicje omhoog van dit prachtige model. Niet de meest efficiënte maar zeker de mooiste manier om een EZ-glider te motoriseren is een motor op z'n dak te plaatsen. EZ-glider van Rogier:
EZ1.jpg

EZ2.jpg

EZ3.jpg

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik heb onlangs mijn EZglider voorzien van deze motor :
HobbyKing Online R/C Hobby Store : KD A22-20L Brushless Outrunner Motor

Voorzien van een 10x6 klapprop met 35mm alu spinner en met een goedkope hobbyking 30A regelaar en een 2100mAh 3S LiPo heeft hij net dat ietsje meer vermogen om snel op thermiekhoogte te geraken.
Niet hotliner-snel maar wel comfortabel-snel.

Het inbouwen van de motor was vrij makkelijk. Oude eruit, neus eraf op de goede plek (spannend!), wat ruimte maken voor de nieuwe motor met een hete soldeerbout, afgesneden neus gebruiken als sjabloon voor stukje tripex, nieuwe motor erop en met epoxy en lichter glasdoek terug vastgezet. Opletten dat je motorkabels niet tegen de motor slepen.

Heb wel het batterijcompartiment moeten vergroten voor de LiPo.
Zelfs met de LiPo helemaal achterin, had ik nog een klein beetje lood in de staart nodig.

Onlangs gecrasht, vleugels zijn total loss maar nieuwe zijn met DHL onderweg.

Mooie foto's Aldert! Een andere reden waarom de motor op deze plek zit is omdat er een compact camera in de neus zit. De lens komt aan de linkerkant van de romp naar buiten....:)

Back