Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Hé William,

Succes met je examens!
Ik ga mijn Easy Glider electric vanmiddag halen. Ben benieuwd.

Branko.

eindelijk deze namiddag toegekomen ( na 3 maanden ) met volle verwachting het zeer zware pak opengedaan en wat kwam er te voorschijn ? een big lift .
Hello Mr. De Wulf

sorry for the wrong order that you have become but its a mistake.
Please can send the Packet to the The Adress that stay on the recipt for us.
And send us the invoice of the shipping costs than we give you the money back. Its this arivable???

Please send us a short answer, when it goes.

Many thanks Hausser Modellbau

P.s. we send your Order in the next days again to you !!!

Ohnee! En dat na 3 maand :evil:. Ik heb ook zo es 2 maanden moeten wachten op mijn Graupner AcroFly. Toen ik hem eindelijk kreeg had ik zin om het naar de winkeliers zijn hoofd te smijten, was nogal kwaad voor het lange wachten :oops: :evil:

Ja dat is wel waar, MAAR IK KOCHT 2 EASY GLIDERS en 1 EASY STAR voor 201,80 euro, bij ons staat de BL 298 euro.
Gelukkig heb ik nog een 25 cc SUPER TIGER liggen, bij geen verkoop nog geen ramp.

"And send us the invoice of the shipping costs than we give you the money back. Its this arivable??? "

Ik lees toch dat je de terugzendkosten vergoed krijgt als je de bon met verzendkosten opstuurd?

Peter

En dan was het gisteren zover! De eerste vlucht.

Tot nu toe had ik slechts ervaring met de Protech Slowmo slowflyer. Die heb ik sinds eind vorig jaar en ik heb er (zelf) mee leren vliegen. Dat ging best goed en ik wilde altijd al een elektrozwever.

Het was best een beetje spannend gisteren. Gelukkig had ik wat hulp van ervaren vliegers die me hielpen een en ander te controleren en hier en daar nog een beetje bij te stellen.

Er stond een lichte bries maar verder was het prachtig weer.
En het vliegen ging eigenlijk goed af. Een van de clubleden gooide het vliegtuig op en daar ging 'ie!

Ik heb nog geen gekke dingen uitgeprobeerd en ben eerst gewoon rustig rondjes gaan toeren.
De standaard motor is zeker niet overpowered, maar rustig aan begon de EG hoogte te winnen. Hij reageerde wel nu en dan op de lichte windvlagen, maar vloog verder rustig. Hij ziet er in de lucht werkelijk prachtig uit! Vooral de vorm van de vleugeltips geeft hem werkelijk een eigen en herkenbaar gezicht.

De EG zweeft echt prachtig. Toen werd het tijd om eens een landing te gaan proberen.
Dat ging me eigenlijk goed af! De Slowmo is wat moeilijk gecontroleerd te laten landen, ook al vliegt het op zich goed. De EG komt heel rustig binnen en is natuurlijk met de rolroeren mooi recht te houden.
Alleen wist ik niet, dat ik zo'n groot stuk van het veld nodig had; hij weigerde gewoon om te dalen!

Ik heb gevlogen met de standaard motor en met een 2 cel-Lipo pakket.
Loopings, rollen en rugvluchten heb ik me nog even niet aan gewaagd, eerst maar een beetje het gevoel krijgen voor dit vliegtuig. Ook heb ik de remklep/spoilerfunctie nog niet benut.

Voor mij is dit een fantastisch vliegtuig, waar ik weer een stapje verder kan met het modelvliegen.
Een camera ligt ook al klaar. De Slowmo heb ik tot nu toe gebruikt voor luchtfoto's, maar de EG is daar natuurlijk een stukje beter voor.

Bij het bewegen van hoogte- of richtingsroer, zie je de staart wel buigen, maar ik heb meerdere mensen daarover gehoord, zonder dat het negatieve invloed op het vlieggedrag heeft.
Verder waren er na de vlucht wel een paar afdrukken van de propellor in de neus te zien. De propellor klapt bij de EG nu eenmaal niet zo mooi weg en laat wat afdrukken achter.

Het motortje is trouwens wel mooi rustag wat betreft het geluid! Geen hinderlijk elektromotor geluid, maar een mooi zoemen.

Mooi vliegtuig waar ik nog veel plezier aan ga beleven!

Zijn er al meer mensen die er mee gevlogen hebben?

Branko.

10 dagen verder, en gisteren eerste vlucht zit erop.
Zeer goed, motor kon beter maar kan toch aardig hoog geraken ( 3x met 8- 1100 gp cellen ) vluchten rond het half uur . de neus met tape overspannen om klapprop sporen ) zal wel de roeispaanprop veranderen

Vandaag was vlieger af. Ongeveer 12u aan gewerkt, erg simpel om in elkaar te steken. Heb dan al wat handlaunches gedaan om het toestel te trimmen. Zweeft zeer stabiel en hoefde haast niet getrimd worden. Straks gaat hij aan de hoogstart, eens zien wat dat geeft.

Grtz William

Gisteren dan ook hoogstart getest. Een droom van een zwever. Lekker stabiel naar boven, en zeer langzaam naar beneden. Weer een prima kist van multiplex :-D. Is er nog iemand die met de zweverversie werkt? Welke batterijen gebruik je dan?

Grtz William

Hey William,
niet kunnen thermieken? Gisteren was het een superdag, pompjes tot 3.5m/s :o . Ik heb ergens op rcgroups ook een website gevonden waarbij je met modellen leert thermiekvliegen, zéér goede truuks!!!!!!! Toen ik ze probeerde had ik meteen beet! De url weet ik wel niet meer, asik ze vind zet ik ze meteen op het forum.

mvg,
Matthias

Welke accu-configuratie gebruiken jullie?
Is de voorstelde 2S lipo voldoende voor de speed400?

Passen bij jullie die opsluitbalken voor de vleugelpijp ook zo slecht?
Ik moet daar zeker 1mm van af snijden om straks vlak met de onderkant uit te komen.

Ik heb de zweverversie dus, geen motoraccu :). Ja ik had ook problemen met die opsluitbalken. Heb daar ongeveer 2-3mm moeten van schuren.

William zei:
Ik heb de zweverversie dus, geen motoraccu :). Ja ik had ook problemen met die opsluitbalken. Heb daar ongeveer 2-3mm moeten van schuren.

Yep daar kwam ik te laat achter, steekt nu 1mm uit. Jammer maar is altijd nog weg te schuren.

Ik heb een zwever uitvoering gekocht die ik meteen heb opgetuigd met een axi 2808/20 met 2-2000 kokams. Voor de balans 3 moeren M8 in de staart. Met een 8x5 slowprop trekt hij statisch 15 amp. In eerste instantie met een 10x7 prop uitgerust. Trok toen echter 30amp, iets te gortig voor een 2808. (Zie op allerlei forums sterke verhalen waar axi 22xx een 9of10x7 prop moet ronddraaien!???)
Mijn EZG is zwaar overpowered!!! Gaat volgas vertikaal en is voor een beginner als ik lastig te controleren. Hotliner! Minder als halfgas zit ik binnen no time in de ozon laag. Ga een kleinere prop proberen of de mega 400 monteren.

Ik had eigenlijk geen problemen met die opsluitbalken. Of bedoelen jillie, dat er wat weggesneden moest worden voor de servodraden?

Ik heb de elektro-versie en gebruik een 2 cellen lipo pakket van 2000 mAh en de standaard motor.
Ik was eerst vast van plan er t.z.t. een brushless in te zetten, maar ik moet eigenlijk zeggen, dat ik daar voorlopig nog geen behoefte aan heb. Na vele vluchten gemaakt te hebben, vind ik de klimcapaciteit voldoende. Niet overdreven snel, maar in 1,5 tot 2 minuten zit ik op de grens van het nog duidelijk zichtbare en kan ik aan een mooie en lange afdaling beginnen. Zo is het zonder thermiek toch al gauw een 45 minuten vol te houden.

Vliegt ook prima met een digitaal foto-cameraatje aan boord.

Ik heb er veel plezier van en kan mooi oefenen met het zweven en de rolroer besturing.

Branko.

branko zei:
Ik had eigenlijk geen problemen met die opsluitbalken. Of bedoelen jillie, dat er wat weggesneden moest worden voor de servodraden?

Branko.

De servo draadjes had ik gefixeerd met hier en daar een druppeltje loctite. De balkjes waren iets te dik(1mm bij mij). Stom, misschien is die elapor niet in hoge tolerantie reproduceerbaar.?

45min? 8O . ik heb ook 2000 kokams...help mijn nekhernia :cry:

Back