Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Net met een scherp mes toch maar even de lijmnaad losgehaald en het contragewicht verwijderd. Dat is dus 10 gram minder in de staart. Nog even twee 1800 lipo's bestellen en dat geeft een totale gewichtsbesparing van 90 gram!!

Zo zo,

jij gaat snel...

Als je wil weten hoe die vliegt met 1800 lipo's, kan je het t-rex pakketje wel gebruiken!

Gr.A.

Een beetje :offtopic:

Gisteravond echt windstil. Hup met dochter en Easyglider naar het veld. Het was heerlijk glijden. De lucht was as smooth as silk. Ik sta op ruime afstand van m'n dochter die rustig haar rondjes draait. Op een metertje of 20 hoog roept ze dat "hij niets meer doet" Een korte sprint en op nog even heb ik de zender in handen. Inderdaad helemaal niets. De EG richt zich onder een hoek van 45 graden richting aarde op een afstand van zo'n 60 meter van ons.
Ik loop er heen en m'n dochter blijft staan met zender. De schade is 0,0. Doordat de accu eruitknalde heeft hij wel 1 servo een beetje van z'n plaats gehaald maar verder alles ok. Heerlijk dat stuiterschuim!
Alle servo's stonden heel licht te jutteren. Beide rolroerservos stonden een 2mm negatief. Ik besluit alles aangeloten te laten en richting m'n dochter te lopen om te zien wanneer de ontvanger het signaal weer oppikt. Nou niet dus. Aangekomen bij de zender veranderd er helemaal niets. Alle kabels controleren. Niets!
Kristal omdraaien. Niets!
Tegen ontvanger tikken. Niets!
Uiteindelijk even de accu afkoppelen en weer aansluiten was de oplossing. Snap er niets van.Het was net of alles dus even gereset moest worden. Heel vreemd. Onvanger is zo''n 6 kanaals MPX pico. Daar heb ik wel eens problemen mee als ik op ruime afstand laag over de grond mijn kant op vlieg maar dit probleem kan ik niet plaatsen.
Kan het zijn dat de accu ineens zo inzakt dat dat dit veroorzaakt? Accu is namelijk niet best meer.

De lipo's zijn binnen en dus eens kijken hoe ik uitkom met het zwaartepunt. De 1800 lipo's moeten bijna tot aan de motor om het CG goed te krijgen. Hoe had dat wel niet gemoeten als dat 10 grams kogeltje nog achter in de romp zat?
Tijdens de montage ontdekte ik een storing op het hoogteroerservo. Als ik boven op het servoheveltje van de MSX-2 servo wat druk uitoefende begon dat ding als een gek te jutteren. Misschien is dit de oorzaak geweest van de voorgenoemde crash.

bart_m zei:
Yep...

Rode neus
Vleugeltippen rood
staartvlak boven de rudder rood...

en eventueel een dikke rode lijn onnderaan

Grtze

Dank je bart, blauw ook goed?
Ben uitgeschoten met acrylverf uit de artshop. alles lichtgevend. jakkes! Hoezo smaak??? maar nu wel vreselijk zichtbaar denk ik. Nou ja, als die brandstof kisten lawaai mogen maken, mag mijn kist dan schreeuwen? Met zonnebril nachtvluchten maken?... 8)
De acryl verf houdt redelijk goed op het Elapor. De Multiplex multiprimer heeft volgens mij geen extra hechting. Schuren (met 600) is m.i. effectiever.

Ook mij motor (110Watt uitslover) domping en iets rechts gegeven.
O ja, ook een "lipodiepontlaadwaarschuwingsledje" ingebouwd.

normal_SSCN4916.JPG

normal_SSCN4917.JPG

Tja ... je hebt er die standaard (kleuren) vliegen ....
en je hebt er andere met véél talent die er een subliem kleurenpallet van maken ...
mooie vlieger... ik heb er ooit ééntje zo gezien (of toch ongeveer zo) en dat was een acro toestel (vraag me niet de welke het was)

Nice colours, hopefully nice flying aswell !
B

Dank je Bart, leuk te horen.

Heb rond het middag uur, ondanks wat wind, gevlogen. Mijn aanvankelijke twijfel helemaal weggenomen. Op grote hoogte, tegen de helder blauwe lucht, knalt het lichtgevend geel naar beneden, boven en onder goed te onderscheiden. Als ik weer ga maak ik plaatjes.
Wat een heerlijk toestel. It loves the bussards, maar die wilden me te hoog.(puntjes)

vandaag voor de eerste keer de easy glider meegenomen naar TERNEUZEN ( Griete ) op de helling (je) van de Schelde , en dit bij een windkracht van 2 bf, en Noord West (330°) en wonder boven wonder , een beetje gas tot boven de schelde en daarna heerlijk uitzweven , en voor de dijk hellingzweven. Met mijn een opgeladen batterij (gp 1.100 ma)
een klein uurje gevlogen, gewoon de max.

Inmiddels al weer heel wat vluchtjes met de EasyGlider gemaakt.Zelf eigenlijk niet zo veel want ik sta er meestal bij voor het ingrijpen mocht er wat mis gaan. Dochters heeft er enkele belletjes mee gepakt en was in haar nopjes. Verder is er een leerling die dankbaar gebruik maakt van de EG.

De lipo's geven zo'n 20 minuten motorlooptijd en ook met maar twee lipo's wil de EG best klimmen. Wat een heerlijk kistje is het toch. Het reageert allemaal lekker, laat zich makkelijk en snel herstellen gewoon een aanrader!! Landen hoeft ook niet hoor met de EG, vangen kan ook met wat oefening :wink:
En even voor de FMT-lezers onder ons: De grote kanshebber voor de FMT-Adler volgend jaar wat mij betreft.

Hoi kan iemand mij helpen...

Ik vind dat de rolroeren van de EG niet echt voldoende uitslag geven ....
is dat bij jullie ook zo?
Ik heb Nano servo's in de vleugels steken, zit op het kleinste oog aan de rolroeren en het verste oog bij de servo's....

...

Ik moet om kort te bochten bijna geheel verder gaan op de rudder (richtingsroer)...

Thx for any help given .... bijvoorbaat ...lol

Die van mij zal ook niet veel afwijken van het boekje en ik heb eigenlijk ook geen problemen met de bochten.
Ik had afgelopen weekend een kapotte rolroer-servo. Dan is het wel lastig bochtjes maken, als je alleen op richtingsroer moet sturen...

Branko.

ik zal 't nog eens bekijken ....

Een vraagje vliegen jullie ook met nanoservo's ?

En jullie instellingen (softwarezmatig hoe liggen die?)

TYhx

Ik heb in het hele model MS-X2 servos.
Instellingen op de zender doet er niet toe. Verschilt per zender, servo enz

yep da's allemaal goed
en ik had de rolroeren mooi gecentered hardware en software dus ....
Ik zal nog wat verder moeten zoeken....

Thanx anyway

Back