multiplex Easystar deel 2.

Ton

Stick bezetting is ok zo en dat is mode 2.
Het is net wat je prefereert en dit word ook veel gedaan, ik heb rudder op kanaal van ailerons gezet
dus ik heb niks op links horizontaal.
I vind het effect van een rudder uitslag is net of de easystar wilt gaan rollen.

Klopt, zo kan je alvast wennen als je straks met ailerons gaat vliegen. Voor het gedrag met de EZ maakt het niks uit. Straks moet je alleen leren om ook het rudder te gebruiken maar dat is minder lastig omdat de ailerons veel meer invloed hebben. Zo kan je met voldoende hoogte gewoon vliegen en dan met de rudder spelen om daar aan te wennen.

Weet iemand ook waar voorbeeld foto's van airlerons staan voor de Aerostar.
Ja, van dit topic op eerste pagina in de tweede post staat een link naar een Duitse site vol met modificaties. Hier heel duidelijk omschreven. Voortaan eerst even het topic doorlezen alvorens te gaan vragen want anders wordt elke 20 pagina's hetzelfde gepost (niet lullig bedoeld maar om die reden is het eerste deel een beetje gestopt met bestaan). ;)

zwaartepunt

Nog even voor Jasper

Als je rechts een Flycam van 40 gram naast de cockpit hangt hoef je niet gelijk 40 gram links te hangen maar kun je dit ook compenseren door op de linkertip een stukje lood van circa 5 gram te plakken met plakband.
Anders maak je hem wel extra zwaar...
Je kunt het controleren door de EZ* op zijn buik te leggen (eventueel met een rond potlood o.i.d. midden onder de romp) en controleren of hij naar links of rechts wil vallen.
Vergeet ook niet om het zwaartepunt vorr/achter te controleren!

Succes Willem

Ja idd, maar afgelopen vlucht wilde die ook iets overtrekken, dus moest telkes wat omlaag sturen maar dat was niet heel erg. :P Easystar is om te oefenen, maar kan die batterij niet echt vastleggen zodat i blijft liggen, een looping en weg is batterij :S .. het kan hea.

YEEEHAAA TNT POST IS ER NET GEWEEST< LAMA V4 PARTS YEEEEHAAA
VAKANTIEEE

....maar kan die batterij niet echt vastleggen zodat i blijft liggen, een looping en weg is batterij :S .. het kan hea.
Gewoon met klittenband vastzetten. Standaard zitten er van die rode stukken bij geleverd en anders via modelbouwwinkels verkrijgbaar. Ik kan eindeloos op z'n kop vliegen (met de MiniMag en FunJet zan en de accu blijft prima op zijn plek). ;)

Velcro doet echt wonderen om een accu op zijn plaats te houden!
In mijn Easystar heb ik een stuk met 'haakjes" onder in de neus geplakt en mijn accu's hebben een stukje "stof", accu verschuift nu niet.
In mijn Clouds Fly die nog gekkere capriolen kan maken gebruik ik een velcro kabelbinder (gekocht bij Karwei).

111534a49281c68712.jpg
[/IMG]

Accu zit nu echt muurvast en verschuift zeker niet.

Een paar weken geleden was er op de club een ander lid met een Acromaster die tijdens de rugvlucht (of negatieve looping?) zijn accu en cockpit kap verloor.
Dan heb je dus ook geen besturing meer!
Gelukkig waren er veel leden.
1 volgde de accu, 1 de cockpitkap en de rest het vliegtuig (door het lage gewicht en verkeerde zwaarte punt tolde die langzaam naar beneden).
Alles teruggevonden en geen schade.
Wel voor mij een les om de accu goed vast te zetten!

Groeten Willem

Laatst bewerkt door een moderator:
goedemiddag mensen....

ik wil weer beginnen met vliegen en wil de easystar kopen omdat ie goed vliegt en beetje crach bestendig is!!
nu zit ik met de volgende vraag...
ik heb nog een brushles setje liggen,oorspronkelijk bedoelt voor een auto maar ik heb ut altijd gebruikt in een bootje!!
is het mogelijk om dit setje te gebruiken voor de easystar??
heb verder weinig gegevens over het motortje,kan de verpakking niet meer vinde!!!
weet aleen dat het merk typhoon is en dat het erg duur was..haha!!
hier een pic:

alvast bedankt

dit weegt samen 305 gram

Wat is de diameter van de motor ? En het gewicht van alleen de motor ?

Is het deze ?

Zoja, dan is hij niet geschikt, veel te hoog Kv.
Zeker in combinatie met een 3s 2200 mah lipo.

Weet je ook hoeveel A die regelaar is ? Nuja, aangezien hij gebruikt werd met die motor en lipo zal hij wel voldoen. (of niet ?)

Wat je kunt doen is een BL motor bestellen zoals deze , dit zal perfect gaan met de lipo en regelaar die je nu hebt.

grts

niels

bedankt voor je reactie!;)

motortje komt wel aardig overeen met die van je link,weegt 83 gram en diameter is
28 mm!!

hebnet het doosje gevonden maar daar staat ook weinig info op,lekker handig!!
wel heb ik toen die tijd het stickertje van de regelaar op het doosje geplakt(handige ikke)
hij is 36 amp!
heb toen die tijd een regelaar verneukt door een lekke boot dus had een 2e set aan geschaft,en heb daarom nog een motortje over,zou mooi weze als ik die kon gebruiken maar als het niet kan houd het op!!

ben ma al een beetje aan het verdiepen in het borstelloos gebeuren maar is nog niet zo makkelijk!!haha

bedankt....

ff nieuwschierig....wat zal er gebeuren als ik tog het motortje monteer??
en wat houd kv in...toeren??

Dit motertje is een het 2w waarschijnlijk kan je hem alleen belasten met en 4,7x4,7 prop op 3s anders zal de amperage te hoog worden en je regelaar doorbranden(of motor meestal lagers eerst).

Persoonlijk zou ik een lager kv motor nemen waardoor je een grotere prop kan draaien dit is fijner want met een 4,7x4,7 zal hij alleen maar veel toeren maken en lucht happen en weinig stuwdruk genereren.

Veel succes

Mocht het gaan werken dan heb je een projectiel dat over de 100km/u kan halen. Wil je het echt doen dan heb je tenminste rolroeren met sterke servo's nodig en moet je de opstaande punten van je vleugels verwijderen.

Met een Hype Alpha iL4004 (4004kV) op een 3S hebben wij met radarpistool gemiddeld 116km/u gemeten (met APC 6x4 prop). Trekt dan ruim 70A!!! 8O

oky bedankt jongens

ga tog voor een ander motortje kijken dan,die regelaar is me heilig en 100kmpu hoeft van mij drekt ook niet.haha!!

denk dat ik dit motortje ga bestellen op aanraden van niels:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95

en deze prop mee nemer?:http://www.hobbycity.com/hobbycity/...ame=Shaft_adapter_to_suit_3.175mm_motor_shaft

en wou ook gelijk een prop mee bestellen
wat voor prop raden jullie mij aan..een 6x4?

en er word regelematig op hobbyking besteld?...dit kan ik zonder probelemen doen?

en nu ga ik aan het water liggen met een fles bier;)

alvast bedankt...joo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, er wordt regelmatig bij hobbyking besteld, ook door mij af en toe, en het is met zeer goed bevallen.

Gewoon een betrouwbare zaak, met ruim een week verzendtijd. Daar moet je dus rekening mee houden.

als je een 6x4 prop op een EZ* monteerd zaagt de prop delijk je staart door.
Kleinere 5" prop nemen of motor hoger monteren.

Groeten Willem

en er word regelematig op hobbyking besteld?...dit kan ik zonder probelemen doen?

Geen probleem, ik heb daar ook al een paar bestellingen gedaan.
Deze thread, over bestellingen in het buitenland, is waarschijnlijk ook interessant voor u.
(90 % van de besproken bestellingen zijn bij HobbyCity:p)

grts

niels

Back